محدودیت های سفر بین جوامع مرزی شمال کاهش می یابد ، اما کودکان آمریکایی هنوز به کلاس برنگشته اند

بسیاری از کودکان 10 ساله در مورد بازگشت به مدرسه فریاد می کشند اما این دقیقاً همان شیوه ای است که هایدر ، آلاسکا ، هیلما کورپلا ، ساکن آلاسکا می گوید با شنیدن این خبر واکنش نشان داده است.

کورپلا یکی از معدود کودکان مدرسه ای است که در جامعه آمریکایی 63 نفره ساکن است و فقط سه کیلومتر با استوارت ، قبل از میلاد فاصله دارد ، جایی که قبل از بیماری همه گیر COVID-19 در آنجا تحصیل می کرد. بسته شدن مرزها به این معنی بود که دانشجویان تا 30 اکتبر قادر به عبور از کانادا نبودند ، زمانی که دولت فدرال این محدودیت را برای جوامع دورافتاده شمالی کاهش داد.

کورپلا به سی بی سی گفت: “من کاملاً و کاملاً هیجان زده شدم.” او اضافه کرد که او فقط خواهرش و دو بچه دیگر را در هایدر برای بازی دارد.

اما در حالی که بازگشت به مدرسه روشن شده است ، تدارکات مربوط به نحوه رساندن Korpela به کلاس هنوز هم یک چالش است.

جامعه استوارت ، پیش از میلاد ، (در تصویر) حدود 400 نفر از ساکنان آن زندگی می کنند و حدود سه کیلومتر مساحت دارند و یک مرز فدرال است که از هایدر ، آلاسکا فاصله دارد. (Tdevries / CC / Wikimedia Commons)

جانت مایر ، سرپرست منطقه مدرسه کوه ساحلی در شمال غربی قبل از میلاد ، به CBC گفت سپیده دم شمال کارکنان مدرسه از استقبال دانش آموزان هایدر هیجان زده شده اند ، اما آنها منتظر طرحی از مسئولان بهداشت استان هستند تا بتوانند این کار را انجام دهند.

مایر گفت ، این طرح راهنمایی های لازم را در مورد چگونگی کنترل مواجهه با مدرسه و نحوه انتقال ایمن دانش آموزان از مرز به صورت روزانه ارائه می دهد.

مایر گفت که انتظار دارد به زودی این اطلاعات را داشته باشد.

مایر گفت ، مانع دیگر برای غلبه بر یافتن راننده برای انتقال دانش آموزان با اتوبوس است.

راننده اتوبوس مدرسه مورد نیاز است

وزیر ایمنی عمومی و آمادگی اضطراری فدرال ، بیل بلر گفته است افرادی که بین دو جامعه سفر می کنند پس از عبور از مرز نیازی به قرنطینه ندارند و به یک راننده اجازه داده می شود تا فرزندان را به مدرسه برسانند و از مدرسه ببرند.

به گفته میر ، یافتن یک راننده واجد شرایط اتوبوس که می خواهد در طول بیماری همه گیر کار کند ، آسان نبوده است.

مایر در مورد یافتن راه حلی برای این مشکل گفت: “ما فکر می کنیم خارج از چارچوب کاری است که انجام می دهیم.”

سرپرست گفت که یکی از راه ها تأیید یک راننده جدید است ، بنابراین او در مکالمه با ارائه دهندگان مجوز در سال قبل از میلاد بوده است زیرا قرار ملاقات های آزمون جاده ای بسیار کمی در دسترس است.

مایر که موفق شد چند قرار ملاقات در دریاچه ویلیامز که بیش از 900 کیلومتری جنوب استوارت است را تأمین کند ، گفت: “ما با سرویس محلی BC تماس گرفتیم و بسیار مثبت به ما پاسخ دادند.”

یک تابلوی دست ساز در مرز استوارت در شمال غربی قبل از میلاد و هایدر ، آلاسکا ، گردشگران را از بازدید منصرف می کند. ساکنان هر دو جامعه می توانند به عقب و جلو سفر کنند ، اما در مورد آوردن COVID-19 به منطقه دور دست همچنان نگران هستند. (کمیته اقدام هایدر-استوارت)

یک جلسه تالار شهر برای ساکنان هر دو جامعه در تاریخ 9 نوامبر برگزار می شود تا در مورد بازگشت به مدرسه و برنامه های ایمنی در مورد آن صحبت شود.

و مایر امیدوار است که بازگشت “در اسرع وقت انسانی” انجام شود.

وی گفت: “ما هایدر را مانند خودمان در آغوش می گیریم.”

مردم این منطقه ماه هاست که خواستار تغییر در محدودیت های سفر هستند.

رئیس اتحادیه انجمن هایدر ، وس لو ، گفت كه مردم در جامعه با آرامش قوانین راحت شدند ، به ویژه كودكانی مانند كورپلا كه آرزوی مدرسه و معاشرت را دارند.

“استوارت و هایدر ، این مانند یك جامعه است كه بین آنها مرز است. ما عروسی ها را جشن می گیریم. تولد ها را جشن می گیریم. این یك جامعه است ، ناگهان هفت ماه و نیم پیش آنها دیواری را در آنجا قرار داده اند.”

لو گفت که تغییر قانون همان چیزی است که ساکنان جوامع از راه دور به آن نیاز داشتند.

“این یک احساس خوب در جامعه است. این یک احساس مثبت است.”

برای شنیدن اطلاعات بیشتر از جانت مایر در CBC’s اینجا را ضربه بزنید سپیده دم شمال.