آمفی تئاتر تاریخی Kitsilano Showboat ونکوور پس از آتش سوزی شبانه به شدت آسیب دید.

به گفته مقامات، یک آمفی تئاتر تاریخی در فضای باز در محله کیتسیلانو ونکوور بر اثر آتش سوزی بعد از نیمه شب شنبه به شدت آسیب دید.

قایق نمایشی Kitsilano در اوایل دهه 1950 ساخته شد و هر تابستان میزبان کنسرت هایی بود و فصل آینده هشتاد و هشتمین دوره آن است.

اکیپ های آتش نشانی می گویند که درست بعد از نیمه شب شنبه، ساعت 12:08 بامداد به آتش سوزی پاسخ دادند تا ساعت 12 بعد از ظهر شنبه، علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.

کیت استوارت، دستیار رئیس آتش نشانی سازمان آتش نشانی و نجات ونکوور، به سی بی سی نیوز گفت که 26 آتش نشان در اوایل صبح شنبه به آتش سوزی پاسخ دادند.

وی گفت: “خسارات آب زیادی وارد شده است و خسارت آتش سوزی سنگینی به این واحد، به قایق نمایشی وارد شده است.”

قایق نمایشی اخیراً از COVID، پادشاه جزر و مد جان سالم به در برده است

انجمن قایق نمایشی Kitsilano که از سال 1935 میزبان هزاران نوازنده و اجراکنندگان آماتور بوده است، رویدادهایی را در Showboat سازماندهی می کند، یک آمفی تئاتر در فضای باز با عناصر طراحی مدیترانه ای که به جامعه تاریخی یونانی محله ادای احترام می کند.

بری لاین باخ، رئیس انجمن به سی بی سی نیوز گفت که جامعه هنرهای نمایشی در ونکوور از آتش سوزی “غمگین” شده است.

ساختمان آمفی تئاتر، با نمای مدیترانه ای، با دوده و ذغال دیده می شود.
خسارت در ساختمان Kitsilano Showboat در صبح روز شنبه قابل مشاهده بود. (جانلا همیلتون/سی بی سی)

او گفت: “شوی‌های نمایشی هنوز در طول سال‌های جنگ کار می‌کردند، زیرا آنها احساس می‌کردند که مهم است. اخیراً ما در طول کووید زنده ماندیم.”

ما هم از این طریق زنده می‌مانیم. کار زیادی می‌طلبد و ما نیاز داریم که جامعه در این زمینه از ما حمایت کند. اما می‌دانید، ما برای بازگشت و بهتر از همیشه برنامه‌ریزی می‌کنیم.»

لاینباخ اضافه می‌کند که نمای اصلی ساختمان که به سبک قایق رودخانه‌ای طراحی شده است، از طریق بازسازی‌های متعدد مقاوم بوده است.

توده‌های دود از نزدیک یک استخر شنا بلند می‌شوند و خط افق ونکوور در پس‌زمینه قابل مشاهده است.
آتش سوزی در Showboat درست بعد از نیمه شب شنبه گزارش شد. (ارسال شده توسط Verena Foxx)

پیت فرای، یکی از اعضای شورای شهر ونکوور، می‌گوید این خبر برای داوطلبان جامعه و همچنین برای ونکووری‌هایی مانند خودش “ویرانگر” است.

او گفت: «این یک انجمن غیرانتفاعی است که یک اجاره سالیانه یک دلاری با هیئت مدیره پارک ونکوور دارد. “من می دانم که آنها با کووید مبارزه کردند و در طول مدت اجرای برخی از اجراهای فاصله اجتماعی در فضای باز به خوبی کار کردند [then].

“اما آنها پس از آن خسارت سیل فاجعه باری داشتند. آن جزر و مد بزرگ پادشاهی بخشی از استخر کیتس را ویران کرد، بنابراین می دانم که آنها فقط در حال بازسازی از آن هستند.”

یک مکان نمادین و خاص

فرای گفت که از کودکی، نوجوانی و حتی بزرگسالی خاطراتی از قایق نمایشی دارد و در حال تماشای اجراهایی است که در پس‌زمینه ساحل کیتسیلانو اجرا می‌شود.

اخیراً با درگذشت مرحوم رابینسون بزرگ، تصاویری از او دیدم که در دهه 1950 یک مهمانی رقص برای موسیقی راک اند رول انجام می داد. [at the Showboat]،” او گفت.

“این واقعا نمادین است و یک مکان واقعا خاص است.”

تصویر سیاه و سفید مردی که میکروفون در دست دارد و با گروهی از کودکان جمع شده صحبت می کند.
دی‌جی افسانه‌ای ونکوور، رد رابینسون، اجراهای راک اند رول را در Showboat در دهه 1950 برگزار کرد. (بری لاینباخ/فیسبوک)

لاینباخ گفت که جامعه در میانه برنامه ریزی «هیجان انگیز» برای فصل آینده در Showboat که برای 19 ژوئن برنامه ریزی شده بود، بود.

او گفت که 60 اثر قبلاً برای این فصل رزرو شده بود و 100 هنرمند دیگر هنوز منتظر شنیدن اینکه آیا می توانند اجرا کنند یا خیر.

او در پاسخ به این سوال که آیا فصل ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: “ما مطمئن هستیم که امیدواریم بتوانیم در این زمان کاری انجام دهیم.”

این انجمن قرار است دوشنبه با هیئت مدیره پارک شهر ملاقات کند تا مشخص شود که آیا برنامه تابستانی می تواند ادامه یابد یا خیر.