آنچه کانادایی ها باید قبل از جمع آوری تعطیلات در مورد COVID-19 بدانند

این گزیده ای از نظرات دوم است ، خلاصه ای هفتگی از اخبار علوم پزشکی و بهداشتی که هر شنبه صبح از طریق ایمیل برای مشترکان ارسال می شود. اگر هنوز مشترک نشده اید ، می توانید با کلیک روی اینجا این کار را انجام دهید.


کانادایی ها در نظر دارند در تعطیلات امسال با عزیزان خود دور هم جمع شوند باید با برخی از واقعیت های سخت کنار بیایند.

این کشور با طوفانی کامل روبرو است: نرخ ثبت COVID-19 در میان احساس فزاینده ای از خستگی همه گیر در زمانی که ما معمولاً برای دیدن عزیزان سفر می کنیم و در خانه با هم وقت می گذرانیم.

اما COVID-19 موذی است ، یک مهمان ناخواسته که می تواند با وجود تمام تلاش ما برای کنترل آن ، در آن متوجه نشده و ویران شود.

ریوات دئوناندان ، اپیدمیولوژی بهداشت جهانی و دانشیار دانشگاه اوتاوا گفت: “ما باید صادقانه از خود بپرسیم ، آیا باید معاشرت کنیم؟ و پاسخ احتمالاً منفی است.”

“راهی برای از بین بردن خطر وجود ندارد جز این که در مرحله اول این کار را نکنید.”

اما ما در مورد چگونگی انتشار COVID-19 از ابتدای ظهور امسال خیلی چیزهای بیشتری یاد گرفته ایم ، که می تواند به ما در مورد خطر ابتلا به ما کمک کند.

سردرگمی در مورد دستورالعمل های تعطیلات

به طور واضحی سردرگمی زیادی در مورد در نظر گرفتن انواع برگزاری جشن های تعطیلات در سال جاری وجود دارد ، به ویژه اینکه بسته به محل زندگی شما در این کشور ، قوانین و توصیه ها متفاوت است.

توصیه رسمی مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا این است که از اجتماعات بزرگ ، سفرهای غیر ضروری اجتناب کنید و موارد را در خانه خود تا حد ممکن کوچک نگه دارید.

استان های خاص ، مثل انتاریو، توصیه كنید كه به طور كلی از اجتماعات گسترده خانوادگی صرف نظر كنید و اقدامات احتیاطی مانند خودزنی كردن به مدت 10 تا 14 روز را برای افرادی كه از خانه دور هستند ، از جمله دانشكده ها و دانشگاه ها ، انجام دهید.

در حالی که دیگران ، مثل کبک، با اجازه تجمع حداکثر 10 نفر به مدت چهار روز در طول تعطیلات پس از یک دوره هفت روزه قرنطینه خود ، ایمان زیادی به جمعیت خود نشان داده اند.

اما Deonandan می گوید ما لزوماً نمی توانیم به مردم اعتماد كنیم تا كاملاً خود را منزوی كنند – این امر مستلزم ترك نشدن از خانه برای مواد غذایی ، وسایل ضروری یا حتی راه رفتن سگ است.

تماشا کنید | دکتر ترزا تام توصیه نمی کند که اجتماعات بزرگ یا سفرهای غیر ضروری انجام شود

دکتر ترزا تام ، رئیس بهداشت عمومی کانادا ، می گوید واضح است که کریسمس امسال مانند سالهای دیگر نخواهد بود. او توصیه می کند که هرگونه اجتماع را انجام ندهید اما اگر افرادی تصمیم بگیرند که از دستورالعمل های بهداشت عمومی چشم پوشی کنند توصیه هایی دارد. 0:48

وی گفت: “شما همچنین می خواهید دورهای دیگری داشته باشید که بیش از دو هفته دوره عفونی داشته باشند.”

“اگر افراد كافی این كار را انجام دهند ، تعداد كافی از افرادی را كه زیر چتر قرار نمی گیرند و واقعاً عفونی هستند و شیوع آنها را به دست می آورند ، به دست می آورید.”

خاموش “عامل اصلی” شیوع را گسترش می دهد

در حالی که ما ارزیابی می کنیم که آیا حتی می توان با خیال راحت با دوستان و خانواده خود در یک بیماری همه گیر جمع شد ، اما مهم است که خطرات نادیده ای را که می توانیم در معرض خطر قرار دهیم – حتی در مناطقی از کشور که نرخ پایین COVID-19 دارند – به خاطر بسپاریم.

دکتر آلیسون مک گیر ، میکروبیولوژیست پزشکی و متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان Mount Sinai تورنتو که در خط مقدم اپیدمی SARS در سال 2003 کار می کرد ، گفت: “مشکل این ویروس این است که مانند بسیاری دیگر از ویروس ها است.” قبل از اینکه بیمار شوید و برخی از افراد آلوده علائمی ندارند. ”

وی افزود: “به همین دلیل آنچه م isثر واقع شده این است كه همه ماسك زده و همه فاصله اجتماعی خود را حفظ كنند ، زیرا شما نمی توانید تشخیص دهید كه فرد آلوده بعدی چه كسی خواهد بود.”

McGeer می گوید ویروس هایی مانند آنفلوانزا ، آبله مرغان و سرخک به طور معمول علائمی را در بدن قبل از ابتلا به افراد بروز می دهند – اما ویروس موجود در COVID-19 متفاوت است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده این هفته راهنمای علمی به روز شده ای را منتشر کرد که افراد بدون علامت و یا بدون علامت را تایید می کند بیش از نیمی از همه انتقال های COVID-19.

سید مقدس ، استاد ریاضیات کاربردی و اپیدمیولوژی محاسبات در دانشگاه یورک تورنتو گفت: “انتقال خاموش یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری است.”

“یک تصور نادرست در جمعیت عمومی وجود دارد که اگر کسی احساس خوب کند پس از آن آلوده نیست. یک فرد مطمئناً می تواند آلوده ، عفونی باشد و کاملاً خوب باشد.”

سید مقدس در دانشگاه یورک می گوید به دلیل میزان بالای عفونت های بدون علامت COVID-19 ، انتقال بی صدا یکی از “عوامل اصلی” شیوع است. (اوان میتسویی / CBC)

مقدس ، نویسنده اصلی آ مطالعه منتشر شده در مجله PNAS در مورد انتشار بی صدا COVID-19 که در دستورالعمل های CDC ذکر شده است ، می گوید این موضوع تاكید می كند كه كنترل ویروس چقدر دشوار است ، چالشی كه در محله های نزدیك “بزرگتر” می شود.

در نوا اسکوشیا ، که با موفقیت مهار گسترش COVID-19 در سراسر همه گیر با وجود ترکیدن حباب آتلانتیک در این هفته، گرفتن آن پخش کننده های خاموش قبل از اینکه ندانسته دیگران را آلوده کنند ، نکته اساسی است.

دکتر لیزا بارت ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه دالاهو ، با مقامات بهداشت عمومی در پروژه آزمایشی برای استفاده از آزمایشات سریع COVID-19 بر روی افراد بدون علائم در مناطق پرترافیک هالیفاکس.

فقط چند روز گذشته است ، اما آنچه آنها یافته اند تعجب آور بود.

روز اول آنها 147 نفر را آزمایش کردند و یک مورد بدون علامت پیدا کردند ، روز دوم 604 نفر دیگر را آزمایش کردند و مورد دیگری را پیدا کردند و روز سوم 804 آزمایش را انجام دادند و پنج نفر دیگر را نیز پیدا کردند.

“ما تشخیص دادیم که افراد زیادی در آنجا وجود دارند ، حتی اگر آنها کار صحیحی انجام دهند ، که نمی دانند آنها آلوده شده اند ، نمی دانند که آنها عفونی هستند و ممکن است به افراد دیگر سرایت کنند.” گفت بارت.

“وقتی ویروس در جامعه گسترش می یابد که مدت زمان طولانی می تواند بدون علائم عفونی باشد ، باید آزمایشات گسترده ای را در جامعه انجام دهید یا اینکه نمی دانید چه خبر است.”

“آزمون منفی مجوز معاشرت نیست”

یک روش جدید برای جلوگیری از ملاقات با عزیزان در حالی که ناآگاهانه عفونی شده است ، انجام آزمایش COVID-19 برای تشخیص پیشگیرانه آن است.

اما زمان آن آزمون فوق العاده مهم است و جای خطای زیادی وجود دارد ، بنابراین ممکن است یک استراتژی م effectiveثرتر از آنچه که در ابتدا نشان داده شده باشد باشد.

یک مطالعه جدید در مجله Science 1178 فرد آلوده به COVID-19 و بیش از 15000 تماس نزدیک آنها را بررسی کرد تا مشخص شود که بیشترین عفونت در افراد بیشتر است.

این مطالعه نشان داد که بیشترین انتقال – 87 درصد – در یک بازه زمانی نسبتاً گسترده اتفاق افتاده است ، حداکثر پنج روز قبل یا بعد از ظهور علائم ، در حالی که 53 درصد در مرحله قبل از علائم بوده است.

Deonandan ، از دانشگاه اتاوا گفت: “ممکن است در اوایل چرخه بیماری به گونه ای باشید که هیچ حضور ویروسی را تشخیص ندهید. اما در طی دو روز ناگهان شما عفونی هستید و اکنون دیگر ما را غافلگیر کرده ایم.”

“بنابراین آزمون منفی مجوز معاشرت نیست.”

با این حال ، Deonandan می گوید افرادی هستند که به هر حال قصد معاشرت را دارند ، بنابراین بهتر است آنها با احتیاطاتی مانند آزمایش و منزوی شدن از خود ، این کار را انجام دهند تا هیچ چیز – حتی اگر این اقدامات احتیاطی کامل نباشند.

چه کریسمس ، هانوکا ، کوانزا یا انقلاب زمستانی را جشن بگیرید ، به کانادایی ها گفته می شود که ملاقات را به طور واقعی در نظر بگیرند ، از اجتماعات مخاطره آمیز داخل خانه بدون ماسک پرهیز کنند و در عوض راه هایی برای اتصال در حالی که هنوز فاصله فیزیکی دارند ، پیدا کنند.

مک گیر گفت: “من فکر می کنم زمین برای مردم این است که بله ، ما عادت کرده ایم که وقت خود را در مدرسه بگذرانیم و عادت داریم همه را ببینیم.” “اما این سال تاخیر است.”

تماشا کنید | در فصل تعطیلات و چگونگی شیوع بیماری همه گیر برای همیشه ادامه دهید

دکتر رئیس بهداشت عمومی کانادا ، دکتر ترزا تام ، درمورد فصل تعطیلات و پایان یافتن بیماری همه گیر COVID-19 ، با اندرو چانگ از The National صحبت می کند. 6:31

بارت گفت: “بهترین توصیه امسال این است كه زیاد از خانه دور نشوید.” “آیا ارزش آن است که کنترل ویروس را از دست بدهیم؟”

“ما در اینجا به موضوعی آویزان شده ایم. لطفا اجازه ندهید که این رشته شکسته شود.”


برای خواندن کل خبرنامه نظر دوم هر شنبه صبح ، با کلیک روی اینجا مشترک شوید.