اتحادیه می گوید که کارمندان دولت فدرال در صورت عدم دستیابی به توافق روز چهارشنبه اعتصاب خواهند کرد

رهبری اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) می‌گوید همه کارگرانی که در موقعیت اعتصاب قانونی قرار دارند، اگر تا ساعت 9 شب سه‌شنبه به وقت شرقی به توافق نرسند، چهارشنبه اعتصاب خواهند کرد.

گروه های چانه زنی آن – یکی از حدود 35000 کارگر آژانس درآمد کانادا (CRA) و دیگری از حدود 120000 کارمند که در بیش از 20 بخش و آژانس پراکنده شده اند – هر کدام هفته گذشته پس از رای اعتصاب به اعتصابات قانونی نقل مکان کردند.

با در نظر گرفتن کارگران ضروری، PSAC گفت که بیش از 100,000 کارگر در سراسر کانادا می توانند کار خود را ترک کنند که بر طیف وسیعی از خدمات تأثیر می گذارد.

کریس آیلوارد، رئیس ملی PSAC، در یک کنفرانس خبری صبح دوشنبه گفت که اتحادیه و دولت در دو هفته گذشته “چندین پیشرفت” داشته اند اما هنوز در مورد موضوعات کلیدی مانند دستمزد، امنیت شغلی و کار از راه دور بسیار از هم فاصله دارند.

او گفت که ضرب الاجل را تعیین می کند زیرا رسیدن به توافق بیش از حد طول می کشد. این قراردادها در سال 2021 به پایان رسید.

تمرکز اعلام شده عمومی PSAC تغییر کرده است. اخیراً می‌خواهد در مورد افزایش دستمزدها به دلیل هزینه‌های زندگی بالاتر صحبت کند و می‌گوید که پیشنهادات دولت کمتر از نیازهایش بوده است.

آیلوارد گفت آخرین پیشنهاد دولت همان چیزی بود که توسط هیئت کارگری در فوریه توصیه شد: 1.5 درصد در سال 2021، 4.5 درصد برای سال 2022 و سه درصد برای سال 2023.

دولت فدرال اعلام کرده است که به دنبال “توافقنامه هایی است که برای کارمندان دولتی منصفانه و برای مالیات دهندگان منطقی باشد.” به اعلام مهلت سه شنبه پاسخی نداده است.

قرار است کارگران CRA این هفته میانجیگری کنند. به گفته اتحادیه، گروه بزرگتر که به عنوان واحد هیئت خزانه داری شناخته می شود، هفته گذشته با دولت مذاکراتی داشته اند و بر سر میز مذاکره باقی مانده اند.

آنها می توانند تا اوایل ژوئن در هر زمان اقدام به کار کنند و از نظر قانونی ملزم به اطلاع رسانی نیستند.

سه رهبر اتحادیه یک کنفرانس خبری برگزار می کنند.
کریس آیلوارد، رئیس جمهور ملی اتحادیه خدمات عمومی کانادا، در 17 آوریل 2023 در اتاوا کنفرانس خبری ارائه می دهد. (جوزف تونی/سی بی سی)

آیلوارد گفت که PSAC متعهد است برای جلوگیری از اعتصاب بر سر میز مذاکره بماند. او گفت که هرگونه تظاهرات چهارشنبه در مکان‌های “استراتژیک” در سراسر کشور برای هدف قرار دادن دولت و به حداقل رساندن تأثیر بر مردم خواهد بود.

او از NDP خواست به حمایت خود ادامه دهد و دولت از استفاده از قانون بازگشت به کار خودداری کند.