اتحاد زیست محیطی چالش حقوقی را علیه توسعه بندر کانتینری BC راه اندازی می کند

گروهی از حافظان محیط زیست کانادایی می گویند که یک چالش قانونی علیه طرح 2 میلیارد دلاری اتاوا برای ترمینال کانتینری توسعه یافته در دلتا، بریتیش کلمبیا راه اندازی کرده اند.

بنیاد دیوید سوزوکی، اتحادیه تنگه جورجیا، بنیاد حفاظت از سواحل بارانی و کمیته طبیعت وحشی می گویند که بر اساس قانون ارزیابی زیست محیطی کانادا، درخواستی برای بررسی قضایی در دادگاه فدرال ارائه کرده اند.

جفری یانگ، تحلیلگر ارشد علم و سیاست برای این ترمینال جدید، گفت: “دولت فدرال با تایید این ترمینال جدید، کانادایی ها را ناکام گذاشته است. بررسی زیست محیطی خود آنها نشان داد که این پروژه می تواند نهنگ های قاتل ساکن جنوب و ماهی قزل آلا شینوک را که آنها به آنها وابسته هستند، محکوم به انقراض کند.” بنیاد دیوید سوزوکی

گزارش 2020 توسط یک هیئت بررسی فدرال نشان داد که یک پایانه جدید منجر به تخریب زیستگاه حیاتی نهنگ قاتل محافظت شده خواهد شد.

اما در ماه آوریل، اتاوا اعلام کرد که برنامه های توسعه را تصویب کرده است – که باعث می شود هر سال 2.4 میلیون کانتینر حمل 20 فوتی اضافی از ترمینال 2 بانک رابرتز عبور کنند – و گفت که این حرکت زنجیره تامین دریایی محدود کانادا را باز می کند.

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی فدرال در آن زمان گفت که پیش بینی می شود تا اوایل دهه 2030 به ظرفیت بنادر نزدیک شود و ترمینال توسعه یافته ظرفیت را 60 درصد افزایش دهد.

ویلکینسون گفت: “بیش از 275 میلیارد دلار تجارت سالانه از طریق اداره بندر ونکوور فریزر انجام می شود. دروازه اقیانوس آرام کانادا مهم ترین کریدور تجاری این کشور است.”

گروه های حفاظتی استدلال می کنند که برخی از بزرگترین ماهی قزل آلا در جهان به عنوان جوان و بالغ از طریق رابرتز بانک مهاجرت می کنند و دریای سالیش زیستگاه حیاتی برای 73 نهنگ قاتل ساکن جنوب در خطر انقراض است.

“اگر دولت به نام منافع “اقتصادی” فرضی آنها را به طور مداوم نادیده بگیرد، هدف از قوانین برای محافظت از مردم، محیط زیست و حیات وحش در برابر آسیب های جبران ناپذیر چیست؟” شارلوت داو، فعال حفاظت و سیاست برای کمیته Wilderness گفت.

پروژه پیشنهادی ترمینال 2 بانک رابرتز شامل یک ترمینال جدید کانتینری دریایی سه لنگه و یک مسیر گذرگاهی گسترده به سرزمین اصلی است تا زیرساخت های جاده ای و ریلی اضافی را در خود جای دهد.
پروژه پیشنهادی ترمینال 2 بانک رابرتز شامل یک ترمینال جدید کانتینری دریایی سه لنگه و یک مسیر گذرگاهی گسترده به سرزمین اصلی است تا زیرساخت های جاده ای و ریلی اضافی را در خود جای دهد. (بندر ونکوور)

شایونی مهتا با Ecojustice گفت طبق قانون گونه های در معرض خطر، این پروژه را نمی توان قانونی دانست.

مهتا گفت: «ما از دولت می خواهیم که به قوانین خود پایبند باشد.

این کمپین می گوید که همه طرف های درگیر اکنون شواهد و مدارک کتبی را مبادله خواهند کرد و ممکن است جلسه استماع در اواخر امسال برنامه ریزی شود.

او گفت: “این دعوا به خودی خود مانع از شروع ساخت و ساز توسط طرفدار نمی شود، اما این پروژه همچنین به تایید BC و مجوزهای فدرال اضافی قبل از ادامه آن نیاز دارد.”

توسعه 370 شرط دارد

این پروژه بیش از یک دهه است که در حال انجام است و با 370 شرط الزام آور قانونی، از جمله حفاظت از زیستگاه ماهی ها و ایجاد مسیرهایی برای حرکت آنها در محیط زیست، راه اندازی می شود.

ویلکینسون در آوریل گفت: «من سال‌های زیادی از زندگی‌ام را صرف جنگیدن برای اقیانوس‌های پایدارتر و سالم‌تر و سیاره‌ای پایدار و سالم کرده‌ام. من روی اطمینان از اینکه مسائل مهم زیست محیطی به طور موثر مورد توجه قرار می گیرند بسیار متمرکز هستم.»

یک رندر نشان می‌دهد که ترمینال ۲ رابرتز بانک چگونه می‌تواند باشد: یک رشد مستطیلی بزرگ در شبه جزیره‌ای مصنوعی که به داخل دریا بیرون زده است.
بندر مترو ونکوور قصد دارد یک مرکز کانتینری بزرگ در کنار پایانه‌های دلتاپورت و وست‌شور موجود در بانک رابرتز بسازد. (مترو بندر ونکوور)

ویلکینسون گفت که این شرایط باید برخی از اثرات کشتیرانی موجود بر محیط زیست را کاهش دهد.

اداره بندر فریزر ونکوور می گوید با 26 گروه بومی که حمایت یا رضایت خود را برای این پروژه ارائه کرده اند، قراردادهای سود متقابل امضا کرده است.

بر اساس بیانیه 17 مارس این مقام، “برنامه مشاوره جامع و چند مرحله ای ما کمک کرده است تا اطمینان حاصل شود که پروژه توسط دانش بومی، ارزش ها و نظارت بر محیط زیست و فرهنگی هدایت می شود.”

بندر ونکوور می گوید که از طریق سرمایه گذاری خصوصی و اجاره بلندمدت تسهیلات بندری و هزینه های اپراتور، مبلغ 2 میلیارد دلاری را برای ساخت و ساز پوشش خواهد داد. این می افزاید که هنوز باید تصمیم نهایی سرمایه گذاری گرفته شود و مجوزها و مجوزهای نظارتی هنوز باید جستجو شود. تخمین زده می شود که ساخت ترمینال شش سال طول بکشد.

در این تصویر از یک سند پانل بررسی فدرال منتشر شده در سال 2020، ردپای پیشنهادی پروژه ترمینال بانک رابرتز 2 نشان داده شده است.
ردپای پیشنهادی پروژه ترمینال رابرتز بانک 2 در این تصویر از یک سند پانل بررسی فدرال منتشر شده در سال 2020 نشان داده شده است. (آژانس ارزیابی تاثیر کانادا)