“احساس می کنم مثل یک مرد جوان هستم”: دامپزشک 94 ساله ای که از لژیون اخراج شد ، دوباره به مقام خود بازمی گردد

یکی از آخرین جانبازان باقی مانده از جنگ جهانی دوم کانادا می گوید که او در “جنگ جهانی سوم” خود پیروز شده است – یک مبارزه تلخ 32 ماهه برای بازگرداندن عزت و پاک کردن نام خود قبل از مرگ.

رالف جکسون 94 ساله در مارس 2018 به اتهام “سرقت یا سوisa استفاده از وجوه لژیون” در شعبه خود در ونکوور ، توسط فرماندهی BC-Yukon از لژیون سلطنتی کانادا اخراج شد.

اما اکنون ستاد ملی لشکر ، حکم سال قبل از میلاد را لغو کرده است ، و به جکسون هیچ وقت فرصتی داده نشده است که با متهمان خود روبرو شود و از خود دفاع کند.

این دستور داده است که جکسون دوباره به کار برگردانده شود و “یک عضو … با وضعیت خوب” اعلام شود – درست همانطور که کشور برای بزرگداشت جانبازان در روز یادبود آماده می شود.

جکسون می خندد: “وزن از روی شانه هایم بلند شده است. احساس می کنم مثل یک مرد جوان هستم.” “این سومین جنگ جهانی من بود ، این چیز است.”

نامه 29 سپتامبر لژیون “سود … تردید” را به جکسون می دهد. (اریک رانکین / CBC)

’99 درصد کامل ‘

این تصمیم به این معنی است که جکسون مجاز به شرکت در مراسم روز یادبود در 11 نوامبر است – با این تفاوت که امسال هیچ یک از آنها به دلیل COVID-19 وجود ندارد.

و این یک پیروزی جزئی است به طریقی دیگر. لژیون کوتاه از عذرخواهی برای آزمایش سخت خود متوقف شد ، چیزی که جکسون را درجه بندی می کند.

وی می گوید: “این 99 درصد عالی است.” “دوست داشتم که گناهی شناخته نشوم. این کلمه ای است که دوست داشتم. اما آنها کاری را که می خواهند بکنند انجام داده اند.”

سابقه خدمت

جکسون در نوجوانی جوان یهودی از گلاسکو ، اسکاتلند ، در سال 1943 به محافظان اسکاتلندی ارتش انگلیس پیوست. او در خارج از کشور جنگ نکرد ، اما سربازان مسن را برای استفاده از اسلحه های شخصی آموزش داد. پس از جنگ ، جکسون در کشورهای مختلف مستقر شد ، اما در اثر انفجار آتش سوزی در سال 1948 مجروح شد.

که تا حدی ناشنوا بود ، مرخص شد.

رالف جکسون قبل از اخراج از لژیون یکی از برترین فروشندگان خشخاش بود. (اریک رانکین / CBC)

جکسون در سال 1966 به ونکوور مهاجرت کرد و سرانجام به شاخه لژیون شماره 178 شالوم پیوست – وی می گوید ، توسط پیشکسوتان یهودی که در شعبات دیگر احساس عدم استقبال می کردند تشکیل شد.

جکسون در ادامه به عنوان یکی از برترین فروشندگان کوکنار در B.C شهرت یافت.

در سال 2016 ، در سن 90 سالگی ، او رئیس شعبه شالوم شد. از جمله وظایف خود ، جکسون یک صندوق میراث 100000 دلاری را که توسط یک خیر یهودی به جا مانده بود ، اداره می کرد.

مشکلات او از سال 2018 ، اندکی پس از انصراف از ریاست جمهوری آغاز شد.

محکومیت غیابی

جان ردن ، جانشین جکسون ، با پرداخت پول و جابجایی وجوه بین حسابها بدون تصویب عضویت عمومی ، وی را به “سرقت یا سوisa استفاده از وجوه لژیون” متهم کرد.

جکسون اصرار داشت که رسیدگی به پول توسط کمیته اجرایی شعبه نظارت شده است – اما او هرگز فرصتی برای مبارزه با نقض آئین نامه قانونی لژیون نداشت.

مسئله اصلی: او می گوید نامه ای درمورد زمان و مکان برای رسیدگی در برابر هیئت شکایات لژیون دریافت نکرده است.

جکسون غیابی مجرم شناخته شد. درخواست تجدیدنظر کتبی وی – تنها نوع مجاز در آئین نامه قانونی – رد شد. پس از دهه ها خدمت ، وی بدون اینکه هیچ وقت از اتهامات دقیقش علیه خود اطلاع داشته باشد ، از لژیون اخراج شد.

هیچ اتهامی کیفری مطرح نشده است.

لشکر سلطنتی کانادایی لشکر شالوم 178 در ونکوور ، به دلیل اختلاف در اخراج جکسون ، اکنون تحت قیمومیت است. (مگی مک فرسون / CBC)

جنجال در مورد اخراج جکسون باعث تقسیم عضویت شاخه شالوم شد. به طور موقت بسته شده و تحت قیمومت قرار گرفته است.

‘منافع تردید’

هنگامی که سی بی سی نیوز برای اولین بار در ماه سپتامبر داستان جکسون را گفت ، لژیون سلطنتی کانادا همچنان اصرار داشت که “هیچ احتمالی” وجود ندارد که پرونده وی مجدداً بازگشایی شود.

اما دو وکیل برای کمک به جکسون در تصمیم گیری پیش قدم شدند.

همین امر باعث شد تا ستاد ملی لژیون ، فرماندهی دومینیون در اوتاوا ، پرونده جکسون را بررسی کند.

در تاریخ 29 اکتبر ، این دادگاه “در مورد اینکه آیا آقای جکسون اخطار رسیدگی به شکایت را دریافت کرده است تردیدی وجود دارد” ، خاطرنشان کرد: چنین شکستی او را از دادرسی عادلانه ، توانایی مواجهه با متهمان و دفاع از خود محروم کرد.

توماس ایروین ، رئیس Dominion ، نوشت: “بهره بردن از این شک به آقای جکسون … من این یافته را لغو کردم.” “در نتیجه ، آقای جکسون [is now] عضوی از شعبه شماره 178 در وضعیت خوب. “

دفتر لژیون ملی درمورد جزییات بیشتر توسط سی بی سی نیوز می گوید که به طور منظم فرایندهای آیین نامه خود را بررسی می کند تا از انصاف آنها اطمینان حاصل کند و در صورت لزوم تنظیماتی را انجام می دهد.

مانند جکسون ، لاری شاپیرو توسط یکی از اعضای لژیون به تخلف متهم شد ، اما از دادرسی وی مطلع شد ، حضور یافت و سرانجام تبرئه شد. او از همان زمان برای پاک شدن نام جکسون کاملاً جنگید. (اریک رانکین / CBC)

فرمان BC-Yukon ، كه بر محكوميت جكسون نظارت داشت ، مي گويد كه اكنون “در حال كار بر روي آموزش بيشتر است تا اعضا و داوطلبان ما درك بهتري از روند شكايت داشته باشند.”

‘گسل لرزه ای’ در آیین نامه لژیون

این برای هواداران جکسون که می گویند تقریباً سه سال توسط لژیون سنگسار شده بود ، به اندازه کافی خوب نیست.

لری شاپیرو ، نایب رئیس شعبه شالوم نیز به همین “سرقت یا سوisa استفاده از وجوه” متهم شد – اما وی اخطار رسیدگی را دریافت کرد ، دفاع ارائه داد و سرانجام تبرئه شد.

شاپیرو می خواهد جکسون را هم کاملاً پاک شده ببیند.

اد فیچ ، سرلشکر بازنشسته ای که از جنگ جکسون برای بازگرداندن کارش حمایت می کرد ، می گوید که مقررات لژیون باستان باید تغییر کند. (اد فیچ / ارسال شده)

وی با اشاره به متن نامه لژیون به جکسون می گوید: “با … سود بردن از شک ، آنها اعتراف می کنند که هنوز شک وجود دارد.” “ما می خواهیم این شک را پاک و ریشه کن کنیم.”

شاپیرو همچنین می گوید که آیین نامه لژیون باید تغییر کند ، بنابراین هیچ کس غیرحضوری محکوم نمی شود.

شاپیرو می گوید: “در آیین نامه عمومی یک خطا و یک گسل لرزه ای وجود دارد که تغییر آن بسیار ساده است ، به طوری که دیگر تکرار نشود.”

اد فیچ ، سرلشکر بازنشسته نیروهای مسلح کانادا ، با این نظر موافق است.

در حالی که او از لژیون به خاطر معکوس کردن اخراج جکسون تمجید می کند ، او می خواهد مقررات قدیمی و غیرقابل انعطاف به روز شود.

فیچ می گوید: “امیدوارم تا این لحظه حداقل در اتاوا افرادی وجود داشته باشند ، اگر نه تحت فرماندهی استان باشند. …

“رویاهای بد” پایان یافته است

رالف جکسون می گوید که از تسخیر نبرد خود برای پاک کردن نام خود راحت است.

او می گوید: “من الان شب می خوابم و گاهی بیدار می شوم و فکر می کنم تمام شده و دوباره می خوابم.” “من واقعاً ناراحت شدم ، می دانی ، اما آن روزها از بین رفته است. و من مطمئن هستم که دیگر این خوابهای بد را نخواهم دید.”

جکسون می گوید: “من از اینکه دوباره بخشی از لژیون هستم بسیار خوشحالم.”

تیم تأثیرگذار CBC ونکوور در مورد داستانهایی که مردم جامعه محلی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد تحقیق می کند و گزارش می دهد و تلاش می کند افراد ، م institutionsسسات و سازمانها را مورد بازخواست قرار دهد. اگر برای ما داستانی دارید ، به ایمیل impak@cbc.ca ایمیل کنید.