از نزدیک مرگ تا سخنران الهام بخش ، بهبود سرباز از حمله تبر همچنان تحت تأثیر قرار می گیرد

در حالی که حمله ناگهانی 14 سال پیش در افغانستان توانایی راه رفتن و صحبت در یک لحظه سرباز سابق کانادایی سروان Trevor Greene را از بین برد ، اما بازگشت وی با تغییر آرام و مداوم مشخص شده است.

در سال 2006 ، هنگام ملاقات با بزرگان در یک روستای افغانستان برای انجام یک صلح ، یک نوجوان تبر ، جمجمه گرین را شکافت و سرباز ، پدر و شوهر چهار پا را با صندلی چرخدار در کانادا رها کرد.

او که اکنون سخنران الهام بخش سخنرانی TED است ، اخیراً در طی یک تماس ویدیویی از خانه خود در نانایمو ، قبل از میلاد ، در جزیره ونکوور ، برنامه روزمره خود را برای ادامه آموزش مجدد مغز نشان داد.

گرین گفت: “غلتیدن و فقط مردن هرگز به ذهنم خطور نکرده است. من می خواهم دوباره راه بروم و شاید موج سواری کنم و دوباره چتربازی کنم.”

سروان ترور گرین در افغانستان در سال 2006 هنگامی که در یک مأموریت صلح آمیز خدمت می کرد. (Trevor Greene)

پیشرفت Greene نه تنها توسط پیشکسوتان و جامعه علمی مشاهده می شود ، بلکه وی همچنین به عنوان الهام دهکده Legion Veterans Village ساخته شده در Surrey ، یکی از اولین نوع خود در کانادا ، شناخته می شود.

دو تغییر بزرگ الهام گرفته از یک مرد

Ryan D’Arcy ، متخصص علوم مغز و اعصاب ، از مرکز مطالعات عصب شناسی در HealthTech Connex در ساری ، گفت که پروژه Iron Soldier مرکز در بازسازی مغز Greene متمرکز است که می خواهد هدف گرین را برای یک روز راه رفتن پشتیبانی کند.

D’Arcy گفت: “آنچه Trevor توانسته است انجام دهد این است كه محدودیت های سیم كشی مجدد را برای به دست آوردن توانایی هایی كه هنگام حمله از دست داده بود از بین ببرد … درست مثل یك ورزشكار نخبه كه روزانه تمرین می كند ، مغز خود را نیز روزانه بسیار سخت تربیت می كند.

وی گفت که گرین بدون کمک و فشار دادن روی نیمکت فقط دو نمونه از سیم کشی مجدد مغزش است.

داستان روزنامه در مورد حمله سال 2006 به سرباز کانادایی ، سروان تروور گرین. (پرونده های CBC)

وی بیش از ده سال با Greene کار کرده و اکنون از ابزاری کوچک به نام PoNS (محرک قابل حمل عصب زنی قابل حمل) استفاده می کند که با اعصاب زبان گرین ارتباط برقرار می کند و مغز وی را تحریک می کند.

D’Arcy گفت: “اعصابی در زبان شما وجود دارد که مانند یک در پشتی برای مغز شما است. بنابراین در حالی که ما در حال آموزش بودیم ، می توانیم مغز او را تحریک کنیم و به حوزه های جدیدی از پیشرفت های جسمی ، شناختی و PTSD فشار بیاوریم.”

گرین در مورد PTSD – یا اختلال استرس پس از سانحه – گفت كه او “دائماً در لبه بود و این كار طاقت فرسا بود. قبل از تهیه PoNS نمی توانستم یك لحظه پشت به دری بروم … حالا من نیستم فریاد زد “.

D’Arcy می گوید کاری که او با Greene انجام داده است باعث امید آمدن تعداد بیشماری از پیشکسوتان شده است.

Greene بخشی از Project Iron Soldier است ، یک تیم تحقیقاتی عصبی و فیزیوتراپی که به او در بهبود مداوم خود از آسیب مغزی آسیب می رساند (HealthTech Connex Inc.)

Rowena Rizzotti ، سرپرست پروژه دهکده پیشکسوتان لژیون ، می گوید که گرین از مجموعه 312 میلیون دلاری الهام گرفته است زیرا به خدمات بسیار مختلفی برای کمک نیاز داشت ، حامیان تصمیم گرفتند که زمان آن فرا رسیده است که همه آنها را در یک مکان قرار دهند.

ریزوتی گفت: “ما می خواهیم این مرکز به نام وی و جانبازان بی شماری که همچنان از PTSD و سلامت روانی خود رنج می برند ، الهام بگیرند. آنها برای حفاظت از ما بسیار از خودشان را داده اند.”

ریزوتی گفت که لژیون جدید و برج پیوست شده قرار است در سال 2022 تکمیل شود و جایگزین لژیون قدیمی در والی شود. این مرکز همچنین یک مرکز تعالی برای PTSD ایجاد می کند ، یک مرکز توان بخشی سلامت روان و دارای برج های ترحیم برای جانبازان و پاسخ دهندگان اول است.

تفسیرهای یک هنرمند از دهکده پیشکسوتان لژیون ، یک برج مسکونی 312 میلیون دلاری و امکانات درمانی برای جانبازان و پاسخ دهندگان اول. در حال حاضر در ساری در حال ساخت است و قرار است در سال 2022 تکمیل شود. (دهکده پیشکسوتان لژیون)

حال ، در حالی که گرین به بهبودی خود با خانواده در کنار او ادامه می دهد ، هدف بعدی او رسیدن به اردوگاه پایه کوه اورست است.

“اولین پیاده روی اردوگاه پایه برای اولین بار پیاده روی من در صحنه بین المللی خواهد بود. همیشه راهی وجود دارد ، من همیشه به بچه هایم می گویم ، همیشه راهی وجود دارد.”

از نظر DArcy ، تماشای بازگشت گرین از مرگ نزدیک در افغانستان یک نیروی محرک قوی است.

D’Arcy گفت: “این داستان پایان ندارد. ما تلاش خواهیم کرد که بهبودی را ادامه دهیم … اکنون تعداد بیشماری را به دیگران تحریک کنیم.”