امدادگران پرنده بریتیش کلمبیا که از افزایش غیرمعمول طنازهای فراری گزارش می دهند، می گویند: «در حال خارج شدن از کنترل است.

مراکز نجات پرندگان در سرتاسر سرزمین اصلی پیش از میلاد، تعداد بسیار زیادی از طناب های فراری را می گیرند.

به گفته امدادگران، اگرچه هوای گرم اغلب باعث می‌شود تعداد بیشتری از پرندگان ریز استوایی، که به نام طوطی‌ها نیز شناخته می‌شوند، در قفس پرواز کنند، اما به گفته امدادگران، تعداد بیشتری از آنها در اوایل سال تحویل داده می‌شوند.

جنی تاماس، مدیر فرزندخواندگی در پناهگاه پرندگان عجیب و غریب Greyhaven می‌گوید: «این اتفاق هر سال می‌افتد، اما در حال حاضر بیشتر شده است. این سازمان امکاناتی برای پرندگان خانگی بزرگ در ساری دارد و تاماس از پرندگان کوچکتر مانند طوطی در خانه خود نگهداری می کند.

او در مصاحبه ای گفت: “مردم پنجره های خود را باز می کنند و آنها شروع به پرواز می کنند.” “فروشگاه های حیوانات خانگی اکنون فروش بیشتری دارند.

“این از کنترل خارج می شود [with] مخصوصاً این طوطی های کوچک بیچاره و کاکادوها و پرندگان عاشق.”

او گفت که در سال جاری، در حال حاضر تقریباً 25 تکان دهنده در حال مراقبت است، در حالی که در کل سال گذشته 40 عدد بود. اگرچه دمای هوا در سال جاری زودتر از حد معمول افزایش یافت، که می‌تواند دلیل افزایش ناگهانی طناب‌هایی باشد که از پنجره‌های باز فرار می‌کنند، تاماس همچنین گمان می‌کند که بسیاری از حیوانات خانگی خریداری شده توسط بیماری همه‌گیر هستند که برخی از صاحبان خود قادر به مراقبت یا نظارت بر آنها نیستند.

بیمارستان پرندگان شب جغد در ونکوور همچنین تأیید کرد که تعداد زیادی از طناب های پیدا شده در ماه گذشته به مرکز 24/7 خود تحویل داده شده اند. این سازمان مراقبت های دامپزشکی رایگان را برای پرندگان خانگی ارائه می دهد، اما از کسانی که به نجات پرندگان کمک می کنند می خواهد که برای حمایت از خدمات آنها کمک مالی کنند.

یک طوطی طوطی از قفسی زیر یک عنوان SPCA در Maple Ridge مستقیماً به دوربین خیره می‌شود که می‌خواند: لطفاً دور و بر را به اشتراک بگذارید.  ایا من را میشناسی؟
یک پست فیس بوک از Maple Ridge SPCA در 3 می به دنبال صاحب یک طوطی حیوان خانگی گم شده است. (Maple Ridge SPCA/Facebook)

“بیرون به آن سوی آبی وحشی”

تران گیمپل، صاحب سه پرنده عجیب و غریب و معاون سابق انجمن پرندگان عجیب و غریب بریتیش کلمبیا، که مدیریت یک گروه پرندگان گم شده و پیدا شده را بر عهده دارد، گفت: «به احتمال زیاد، این به دلیل عدم اصلاح بال‌ها و آب و هوای خوب است. در فیسبوک.

«این غیرمعمول نیست که آنها از درهای باز پرواز کنند و به آن سوی آبی وحشی بروند زیرا آنها پرنده هستند.

وی به هرکسی که پرنده ای عجیب و غریب در شهر می بیند توصیه کرد در صورت پرواز به آن احتیاط کند و اگر مجبور شد با آن برخورد کند مراقب باشد که آسیبی به آن وارد نشود.

گیمپل گفت: «از آن عکس بگیرید و به جامعه گسترده‌تر اطلاع دهید.» و پیشنهاد کرد که در گروه‌های فیس‌بوک پست بگذارید، با انجمن پرندگان عجیب و غریب بی‌سی‌دی تماس بگیرید و برای مشاوره به بیمارستان گریهاون یا نایت ول برد مراجعه کنید.

“اگر پرنده ای تصمیم بگیرد که می خواهد روی شما فرود بیاید، احتمالا به دنبال حمایت است – مطمئن شوید که آنها کمی آب و مقداری دانه پرنده دارند، اگر چیزی شبیه طوطی طوطی است.”

در ماه گذشته، 13 طوطی پیدا شده تنها در یک گروه فیس بوک، BC Lost و Found Exotic Birds پست شده اند. پست‌ها در منطقه، از میپل ریج تا ونکوور، پورت کوکیتلام، دلتا و لنگلی را در بر می‌گیرد.

و این شامل ده‌ها پرنده عجیب و غریب دیگر مانند طوطی، پرندگان عشق و کاکادو نمی‌شود که در این صفحه پست شده‌اند.

یک طوطی طوطی از داخل یک جعبه مقوایی به طرفین نگاه می کند.
پس از پیدا شدن در وسط خیابانی در شرق ونکوور در 9 می، یک طوطی طوطی در یک خانه مقوایی موقت دیده می‌شود. (دیوید پی بال/سی بی سی)

تاماس گفت که این امکان وجود دارد که طناب‌ها در مسافت‌های طولانی حتی بین شهرها پرواز کنند. او امیدوار است که مردم از خطرات فرار حیوانات خانگی بیشتر آگاه شوند – و اگر به فکر خرید یک طوطی برای خانه خود هستند چه باید بکنند.

تاماس گفت: «داشتن یک پرنده پاداش های زیادی دارد. “آنها فقط موجودات کوچک باهوش و شگفت انگیزی هستند.

“اما شما باید تحقیق کنید. اگر پرندگان دارید، مطمئن شوید که روی پنجره ها و درهای خود پرده هایی داشته باشید زیرا اگر آنها بیرون بیایند واقعا وحشتناک است… شکارچیان آنها را می گیرند یا گرما یا سرما.”