انبه پاکستانی چه خواص و فوایدی دارد

به طور گسترده ای در سند و پنجاب کشت می شود، میوه های خمیری معطر به راحتی یکی از محبوب ترین غذاهای فصلی نه تنها در آسیا بلکه در غرب است. انبه که به عنوان “پادشاه میوه ها” شناخته می شود، یکی از صادرات عمده کشاورزی پاکستان با تقاضای بالا در سراسر جهان است.

برای خرید انبه پاکستانی اصل از این سایت اینجا را کلیک کنید.

انبه در اوایل ماه مه وارد بازار می شود و به طور کلی تا پایان سپتامبر در دسترس است. اگرچه این میوه غنی و گرمسیری در بیش از 100 کشور کشت می شود، اما پاکستان چهارمین تولید کننده بزرگ آن در جهان است. در حال حاضر، کشور حدود 1.8 میلیون تن انبه تولید می کند که تقریباً 6 درصد آن صادر می شود.

در اینجا حقایق بیشتری در مورد انبه، مانند ارزش غذایی، انواع آن، کیفیت و تولید انبه پاکستانی و تأثیر مثبت آن بر اقتصاد آورده شده است.

فواید انبه برای سلامتی

انبه برای سلامتی مفید است

انبه سرشار از مواد مغذی است که برای سلامتی شما مفید است

انبه نه تنها طعم خوبی دارد، بلکه بسیار مغذی است.

خوردن انبه واقعاً برای سلامتی مفید است زیرا تنها یک فنجان از میوه های برش داده شده حاوی 1.4 گرم پروتئین و 2.6 گرم فیبر رژیمی است. همچنین حاوی مس، فولات، پتاسیم، منیزیم و منگنز به همراه ویتامین های A، B5، B6، C، E و K است. انبه همچنین دارای آنتی اکسیدان بالایی است و سرشار از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی است.

مزایای تغذیه ای بیشتر انبه شامل محافظت در برابر دژنراسیون ماکولا و بیماری های تنفسی است. بر اساس برخی مطالعات تحقیقاتی، خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش داده و سلامت استخوان ها را تقویت می کند. خوردن انبه برای هضم غذا نیز مفید است، خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می دهد و برای پوست و مو معجزه می کند.

بنابراین، حتی اگر از طرفداران پر و پا قرص این غذای خوشمزه نیستید، سعی کنید حداقل آن را در قالب اسموتی یا دسر در رژیم غذایی خود بگنجانید.

انواع انبه در پاکستان

انبه یکی از بزرگترین صادرات پاکستان است

حدود 400 نوع انبه در پاکستان کشت می شود

اگر تعجب می‌کنید که چند نوع انبه وجود دارد، پاسخ حدوداً 1500 نوع انبه است. با این حال، تنها حدود 400 نوع انبه به صورت محلی کشت می‌شود که از این میان تنها 25 تا 30 نوع انبه در مقیاس تجاری رشد می‌کنند.

 

اینها برخی از قابل توجه ترین و از نظر اقتصادی مهم ترین گونه های انبه در پاکستان هستند که مردم در سراسر جهان هر تابستان ناامیدانه منتظر آنها هستند.

 

انبه به راحتی محبوب ترین خوراکی تابستانی در پاکستان است

طول انبه در پاکستان بین 2 تا 10 اینچ متغیر است و معمولاً از 8 اونس تا 24 اونس وزن دارند. برخلاف انبه های قرمز و گرد موجود در خارج از آسیا، انبه هایی که در پاکستان رشد می کنند زرد روشن و به شکل کلیه هستند. با این حال، می توانید انبه های بیضی و گرد را نیز پیدا کنید.

انبه با کیفیت صادراتی فیبر نسبتاً کمتری دارد و طعم سقز کمتری دارد. زیرا میوه های مرغوب به جای کودهای آب سخت و شیمیایی با آب نرم و کودهای طبیعی رشد می کنند.

از نظر ظاهری، انبه های صادراتی تمیز و عاری از هرگونه زخم برداشت، کبودی، آسیب حشرات و عفونت های قارچی هستند. علاوه بر این، آنها عمدتاً از نظر اندازه و وزن یکنواخت هستند.

این انبه ها در بازارهای داخلی نیز موجود هستند اما با توجه به کیفیت بالایشان نسبتاً گران هستند.

مناطق تولید انبه در پاکستان

مناطق پرورش انبه در پاکستان

انبه به طور گسترده در استان های پنجاب و سند رشد می کند

به طور متوسط، تولید انبه در پاکستان حدود 1.75 میلیون تن در سال است.

اینها برخی از محبوب ترین مناطق برای پرورش انبه در پاکستان هستند.

پنجاب مولتان، بهاولپور، مظفرگر، خانوال، صحیوال، صدیق آباد، وهاری و رحیم یارخان.

سند میرپور خاص، حیدرآباد و تاتا.

خیبر پختونخوا دره اسماعیل خان، پیشاور و مردان.

وقتی صحبت از کشت انبه در پاکستان می شود، درختان انبه تقریباً 105 هزار هکتار از زمین های کشاورزی پنجاب را پوشش می دهند. سند با حدود 50 هزار هکتار زمین برای تولید انبه در رتبه دوم قرار دارد و بلوچستان حدود 1.4 هزار هکتار دارد. بر اساس گزارشی که اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد منتشر کرده است، خیبر پختونخوا با 0.3 هزار هکتار زمین دارای سطح زمین نسبتاً کمی است.

 

از آنجایی که آب و هوای سند کمی زودتر از پنجاب گرمتر می شود، این استان به پرورش گونه های اولیه انبه معروف است. در همین حال، پنجاب به دلیل رشد انواع دیررس معروف است که دوره بازار انبه را در پاکستان گسترش می دهد. دیر بازدهی نیز تاثیر مثبتی بر صادرات انبه دارد.

 

پاکستان قصد دارد در سال جاری حدود 100000 تن انبه صادر کند

به لطف طعم باورنکردنی و عطر غنی آنها، انبه هایی که در آن رشد می کنند