انسان قبل از میلاد برای نجات همسایه از آتش خانه امنیت خود را کنار می گذارد

موریس فرانکلین وقتی در خانه همسایه خود را شکست تا ماه گذشته او را از آتش سوزی بزرگ نجات دهد ، به زندگی خودش فکر نکرد.

آتش سوزی ناگهان در شامگاه 23 سپتامبر در خانه لورنا پالیبرودا در یک جامعه کوچک و گره خورده در حوالی پل دریاچه ، خارج از کملوپس رخ داد.

فرانکلین می توانست همسایه 64 ساله خود را که از داخل خانه درخواست کمک می کند ، بشنود و در یک لحظه ، او صدای نام خود را صدا کرد.

فرانکلین 57 ساله گفت: “به هیچ وجه نمی توانستم آنجا بایستم و به گریه او برای کمک کمک کنم.

فرانکلین گفت که در همسایه متوجه شد که چیزی بسیار اشتباه است وقتی صدای انفجار مهیبی را شنید که به نظر می رسید “یک درخت بزرگ سقوط کرده و 20 خرس روی آن پریده اند”.

‘کمکم کنید’

وی به شلی جویس ، میزبان برنامه های سی بی سی گفت: “وقتی به خانه نگاه کردم ، می دیدم که شعله های آتش از پنجره ها بیرون می آید … شعله های آتش می جهید.” صبح کاملوپس.

“قطعاً ترسناک بود.”

فرانکلین دید همسایه دیگرش با عصبانیت به در خانه می کوبد و به عنوان اولین پاسخ دهنده قبلی احساس کرد که باید فوراً اقدام کند.

“شنیدم لورنا فریاد می زند” کمکم کن. و من گفتم ، “گوش کن ، من اینجا هستم. من می خواهم در را بشکنم. فقط واضح بایست.”

لورنا پالیبرودا پس از نجات از آتش سوزی به بیمارستان منتقل شد. (ارائه شده توسط سارا فرانکلین)

فرانکلین در حالی که به اصطلاح “هجوم آدرنالین” نامیده می شود ، در را دوید و سرانجام مجبور شد آن را باز کند.

هنگامی که فرانکلین از در عبور کرد ، در مورد صحنه گفت: “این هوا بسیار سیاه بود ، دود زیادی سیاه بود.” “گرما شدید ، واقعاً شدید بود. جهنم بود. اگر چنین مکانی وجود دارد ، همین بود.”

در حالی که شعله های آتش نزدیک می شد ، پالیبروادا در لبه راهرو بود که سعی در بلند شدن داشت.

وی گفت: “من او را جمع کردم و اقدام به بیرون بردن وی کردم.” “من فقط به او گفتم نگاه نکن [back at the house] و به مکانی امن بروید. ”

علت آتش سوزی خانه در حال بررسی است. (ارائه شده توسط سارا فرانکلین)

آتش نشانان داوطلب از دریاچه پاول و دریاچه پینتانان بلافاصله پس از آتش سوزی حوالی ساعت 6:30 بعد از ظهر به محل حادثه رسیدند. آنها بر اساس اعلام آتش نشانی دریاچه پینتانان ظرف مدت یک ساعت آتش را کنترل کردند.

پالیبرودا به بیمارستان محلی منتقل شد و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

دیان کارلسون ، یکی دیگر از همسایگان همسایه پالیبرودا گفت: “او در حال حاضر نمی تواند صحبت کند ، اما می تواند از طریق تکان دادن سر ارتباط برقرار کند.”

کارلسون و فرانکلین بیش از یک دهه با Palibroda دوست بوده اند. فرانکلین او را “زنی مستقل و قدرتمند” می خواند که بندرت درخواست کمک می کند و همیشه دعوت به گفتگو و یک فنجان قهوه را دعوت می کند.

فرانکلین گفت: “او همه کارهای باغ را خودش انجام می دهد. او چوب بسته بندی می کند تا در زمستان گرم شود.” “او به هر کسی در هر زمان کمک خواهد کرد.”

فرانکلین می گوید اگرچه از نظر جسمی در آتش آسیب ندیده است ، اما از زمان حادثه برای خوابیدن مشکل دارد. صرف نظر از این ، او می گوید که کار دیگری انجام نمی داد.

وی گفت: “زندگی او مهمتر بود.” “من تازه با مال خودم کنار آمدم.”

RCMP در بیانیه مکتوب خود برای سی بی سی نیوز می گوید که آتش سوزی ماهیت جنایی ندارد و علت آن هنوز در دست بررسی است.