اگر جنگلی دارای گونه های درختی متنوعی باشد، آیا در مبارزه با تغییرات آب و هوایی بهتر است؟ AU of A مطالعه می گوید بله

پروژه تغییر آب و هوای چمنزار یک ابتکار مشترک بین CBC Edmonton و CBC Saskatchewan است که بر آب و هوا و آب و هوای در حال تغییر ما تمرکز دارد. کریستی کلیمنهاگا، هواشناس، صدای متخصص خود را به گفتگو می آورد تا به توضیح پدیده های آب و هوا و تغییرات آب و هوایی و چگونگی تأثیر آنها بر زندگی روزمره کمک کند.


کاشت درختان اغلب اقدامی برای پایداری محیط زیست است، اما به نظر می رسد که واقعاً مهم است که چه نوع درختی را می کارید – و در کجا.

تنوع درختی، یا میزان و پراکندگی گونه‌های درختی در یک منطقه جنگلی، برای مواردی مانند رشد، حفظ تنوع زیستی و ایجاد انعطاف‌پذیری در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی حیاتی است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تفاوت زیادی در چرخه کربن ایجاد می‌کند – یعنی تعادل ایجاد شده توسط کربن توسط اکوسیستم‌ها جذب شده و سپس از طریق تجزیه به جو باز می‌گردد.

متأسفانه تنوع درختان در مقیاس جهانی رو به کاهش است و مشکل خاصی در کانادا است.

اسکات چانگ، استاد منابع تجدیدپذیر در دانشگاه آلبرتا می گوید: در جنگل های کانادا، در مقایسه با جنگل های معتدل و گرمسیری، تنوع درختان کم است.

او افزود، اما در سراسر جهان، تنوع درختان “به دلیل دخالت انسان، تغییرات آب و هوای جهانی، برداشت از جنگل ها و غیره در حال کاهش است.”

بنابراین تنوع درختی به چه معناست، چرخه کربن چگونه در آلبرتا قرار می گیرد و چگونه به نظر می رسد؟

تعریف تنوع

به گفته چانگ، تنوع درختی اصطلاحی است که برای توصیف سه ویژگی خاص در محیط جنگلی ما استفاده می شود.

دو کیفیت اول عبارتند از غنای گونه‌ای که با تعداد درختان یک منطقه اندازه‌گیری می‌شود و یکنواختی که چانگ آن‌ها را به‌صورت مساوی توزیع گونه‌ها توصیف می‌کند.

آخرین عامل به درختان واقعی و عملکردهای متفاوتی که در یک جنگل انجام می دهند برمی گردد.

بالای درختان جنگلی در مقابل رشته کوه.
تنوع درختی می تواند به تعداد درختان یک منطقه، نحوه توزیع یکنواخت گونه ها و ویژگی های فیزیکی درختان اشاره داشته باشد. (کیتلین هانسون/سی بی سی)

چانگ می‌گوید: «برخی از آنها برگ‌های بزرگ‌تری دارند، برخی برگ‌های کوچکی دارند و اینها معیاری از عملکرد هستند. “پس این عملکردهای مختلف چقدر متنوع هستند؟”

گونه های مختلف درختان ویژگی های فیزیکی متمایز دارند. دوون ارل، دانشمند محیط زیست و متخصص حفاظت از انجمن وحش آلبرتا، گفت: به نوبه خود، این ویژگی ها به آنها ظرفیت های متفاوتی برای سازگاری با چالش های خاص می دهد – و این تضمین می کند که جنگل در برابر استرس مقاوم است.

او گفت: «این برای جمعیت‌ها زمانی که چیزهایی مانند تغییرات آب و هوایی داریم، که محیط آن‌ها واقعاً به سرعت در حال تغییر است، بسیار مهم است.

کاهش در بالای سازگاری

بر اساس یک مطالعه جدید در مورد ذخیره کربن در جنگل‌های طبیعی در سراسر کانادا، در حالی که حفظ تنوع زیستی جنگل به بهبود انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند، تنوع همچنین می‌تواند به کاهش گرمایش بیشتر کمک کند. طبیعت در آوریل.

چانگ گفت: “این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد تنوع درختان می تواند جذب کربن خاک را در جنگل های طبیعی افزایش دهد.”

این مطالعه داده‌های یک دوره تقریباً 20 ساله را بررسی کرد و صدها قطعه جنگلی پراکنده در سراسر کشور را شامل شد.

از طریق آن داده ها، تغییرات کربن و نیتروژن خاک در طول زمان بررسی شد. این مقادیر نشان دهنده اهمیت ذخیره کربن و باروری جنگل است، زیرا نیتروژن بیشتر از رشد بیشتر حمایت می کند.

بر اساس این مطالعه، افزایش یکنواختی گونه ها کربن و نیتروژن خاک را به ترتیب 30 و 42 درصد افزایش می دهد.

افزایش تنوع عملکردی – یعنی تنوع ویژگی های فیزیکی در جنگل – کربن و نیتروژن خاک را به ترتیب 32 و 50 درصد افزایش داد.

سینلی چن، دانشجوی فوق دکترا و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: درختان متنوع تر می توانند دی اکسید کربن بیشتری را از جو جذب کنند که تغییرات جهانی را کاهش می دهد و همچنین می تواند نیتروژن را افزایش دهد – می دانید، کاهش نیتروژن از جنگل را کاهش می دهد. .

چن گفت که جنگل های متنوع تر اغلب تولید زیست توده بیشتری دارند. او افزود که عواملی مانند عمق ریشه و ارتفاع تاج پوشش در نحوه رشد و شکوفایی جنگل ها نقش دارند.

نور خورشید از میان درختان جاری می شود
به گفته چن، ارتفاعات مختلف در تاج پوشش و عمق ریشه می تواند رشد و جذب کربن را بهبود بخشد. (CBC)

او گفت: «آنها می توانند منابع بیشتری را از اکوسیستم بگیرند.

بنابراین این بدان معناست که آنها می توانند رشد بهتری داشته باشند … و به این معنی است که می توانند کربن بیشتری از جو بگیرند.”

شیوه های مدیریت نیاز به تغییر دارد

چانگ گفت این مطالعه راه را برای پذیرش تنوع درختان به عنوان وسیله ای برای کاهش تغییرات آب و هوایی در کانادا باز می کند.

او گفت: «ما باید تلاش بیشتری برای حفظ تنوع زیستی انجام دهیم، زیرا تنوع زیستی مزایای مختلفی دارد.

چانگ گفت که پیامدهای این تحقیق باید در دولت کانادا اجرا شود.تعهد 2 میلیارد درخت” ابتکاری که برای کمک به سازمان‌ها در کاشت دو میلیارد درخت در کانادا در یک دهه آینده کار می‌کند.

چانگ گفت: “اگر آنها بتوانند از چندین گونه درخت برای آموزش کاشت درختان به جای فقط یک گونه درخت استفاده کنند، مزایای بالقوه ای برای افزایش ترسیب کربن وجود دارد.”

مردی با جلیقه انعکاسی درخت کوچکی می کارد.
به گفته چانگ، کاشت انواع گونه های درختی می تواند در کاهش تغییرات آب و هوایی مفید باشد. (Kristy Nease/CBC)

ارل گفت که در آلبرتا، تنوع درختان، به ویژه در جنگل های مدیریت شده، جذب نشده است. در واقع، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد همه چیز می تواند در جهت مخالف حرکت کند.

او گفت: “یک موردی که با تنوع درختان در آلبرتا اتفاق می افتد این است که ما شاهد شیوه های مدیریت جنگل هستیم که به نوعی تنوع درختان را در جنگل ها کاهش می دهد.”

به گفته ارل، پس از ثبت یک منطقه، شرکت های جنگلبانی تمایل به کاشت گونه ای دارند که می خواهند در آینده دوباره قطع کنند.

او گفت علاوه بر این، شرکت ها اغلب از علف کش گلیفوسیت برای سرکوب رشد درختان برگریز و سایر گیاهان استفاده می کنند.

او گفت: «آنها فقط می‌خواهند آن یک گونه درخت دوباره رشد کند که می‌خواهند دوباره برداشت کنند و نمی‌خواهند آن گونه درختی برای چیزهایی مانند نور و مواد مغذی خاک رقابتی داشته باشد.»

ارل گفت که اجازه دادن به این درختان برگریز برای رشد در بلوک های کاشته شده مجدد به حیات وحش کمک می کند، اما همچنین به افزایش خطر آتش سوزی با تغییر آب و هوا کمک می کند.

او گفت که درختان برگریز مانند آسپن کمتر می سوزند و وقتی می سوزند با شدت کمتری می سوزند.

واقعاً مهم است که این درختان در جنگل وجود داشته باشند که احتمال سوختن شدید کمتری دارند و می توانند به عنوان یک شکستگی عمل کنند.


سیاره ما در حال تغییر است. روزنامه نگاری ما هم همینطور. این داستان بخشی از ابتکار CBC News با عنوان “سیاره در حال تغییر ما” برای نشان دادن و توضیح اثرات تغییرات آب و هوایی است. با آخرین اخبار ما همراه باشید صفحه آب و هوا و محیط زیست.