این گیتار سالها در کمد یک خانواده قبل از میلاد می نشست. اکنون ارزش آن به اندازه 26K دلار است

هنگامی که رنه لاتور تصمیم گرفت یک گیتار قدیمی را به یک فروشگاه موسیقی در Kamloops ، قبل از میلاد ببرد ، انتظار نداشت که ساز سالها در کمد خانه هزاران دلار ارزش داشته باشد.

“این در یک مورد گیتار قدیمی است. اما من به یاد می آورم که عمه ام گفت ،” من نمی دانم با این کار چه کنم که از دنیا بروم. “

شری فاول در ماه مارس درگذشت ، لاتور در مورد این ساز و ارتباط آن با زنی که او را به عنوان عمه دوست داشت تعجب کرد حتی اگر آنها از نظر زیست شناختی با هم ارتباط نداشتند.

تا اینکه لاتور دید چشم صاحب فروشگاه موسیقی از دیدن قضیه برق می زند ، او شروع به یادگیری بیشتر درباره گیتار و ارزش آن برای پدر فاول کرد ، که آن را تقریباً 65 سال پیش خریداری کرد.

مایک میلتیمور ، صاحب این فروشگاه ، گفت که کیف و پوست چرمی توید و علامت نشانه ای از این واقعیت است که ممکن است حاوی یک ساز منحصر به فرد باشد.

هنگامی که پرونده را باز کرد ، یک Gretsch از دهه 1950 را مشاهده کرد که دارای یک سگک برنجی بزرگ در بالای آن و یک “کمربند” چرمی با ضخامت بیرون بود.

میلتیمور گفت: “این یک ساز نواخته شده است ، می دانید. آن را دوست داشته اند. اگر بتواند صحبت کند ، احتمالاً در مورد صدها کنسرت در طول زندگی خود صحبت می کند.”

“من دور شدم”

وی گفت که تحقیقات وی از طریق شماره سریال نشان داد Gretsch Roundup 6130 الکتریکی در سال 1955 ساخته شده است و مشابه ابزاری است که بعدا توسط افسانه کشور چت اتکینز نواخته شد.

میلتیمور با بیان اینکه از ساز توخالی برای سبک انتخاب کشور به کار رفته است که اتکینز رواج داد ، گفت: “این یک گیتار توخالی است و در آن زمان بسیاری از شرکت ها بدن جامد کار می کردند.”

میلتیمور گفت ، گیتاری که فکر می کرد لاتور ممکن است 200 دلار ارزش داشته باشد در واقع بین 12 تا 26 هزار دلار ارزیابی می شود و افزود که حدود 400 ساز در دهه 1950 ساخته شده است.

لاتور گفت: “من از من دور شدم.”

میلتیمور گفت فقط حدود 400 عدد از گیتارهای گریتس توخالی در دهه 1950 ساخته شده است. (جزوه انتخابی مایک میلتیمور / مطبوعات کانادایی)

او اخیراً خاله خود را یاد گرفت که گیتار ماهاگانی را نگه می داشت و او را با پدرش ، روی فاول ، که ساز محبوب خود را در گروهی به نام McKinna Gold می نواخت ، متصل می کرد.

او در 21 سالگی انگشت شست خود را از دست داد اما همچنان موفق به اجرای برنامه با آن شد.

لاتور گفت: “او دست خود را در یک رنده در آسیاب Salmon Arm گرفت و در واقع مجبور شد برای نواختن گیتار دوباره آموزش ببیند.”

با این حال ، روی فاول به طور غیر قابل توضیح گیتار خود را در یک پیاده فروشی فروخت. لاتور گفت كه بعداً توسط شري فاول و مادرش نجات يافت.

Latheur گفت ، شري فاول آن را دوباره خريد كه بار دوم هك شد ، و او آن را پس از مرگ حدود 20 سال پيش نگه داشت.

شری فاول گاهی اوقات آهنگ Creedence Clearwater Revival را بازی می کرد ماه بد طلوع لاتور گفت: روی گیتار ، اما دارایی ارزشمند او بیشتر وقت خود را پنهان می گذراند.