باغ جامعه یهودی فضایی برای جشن گرفتن ایمان و غذا در ونکوور ارائه می دهد

ده ها داوطلب از جامعه یهودی ونکوور آماده هستند تا میوه (و سبزیجات) کار خود را در تابستان امسال ببینند.

باغ روی پشت بام، واقع در کنار کنیسه جماعت بث اسرائیل در خیابان 28 غربی، برای اولین بار یکشنبه در روزهای پایانی ماه میراث یهودی به روی بازدیدکنندگان باز شد.

این تحقق یک رویا برای اعضای جماعت است که با مشارکت خدمات خانواده یهودی (JFS) و مدرسه ابتدایی یهودی ونکوور تلمود تورات، پنج سال را صرف آماده‌سازی فضای 900 متر مربعی برای پرورش مواد غذایی مرتبط با آیین‌های یهودی کرده‌اند. که می تواند از اعضای نیازمند جامعه نیز حمایت کند.

خاخام جاناتان اینفلد گفت: “بسیاری از غذاهایی که در اینجا رشد می کنند مستقیماً به بانک مواد غذایی یهودیان می رود.”

به گفته JFS، برنامه بانک غذای یهودی به بیش از 1600 فرد آسیب پذیر یهودی و غیریهودی خدمات ارائه می دهد.

تماشا کردن | از باغ جدید جامعه یهودی در پشت بام بازدید کنید:

باغ اجتماعی جدید فرهنگ جامعه و یهودی را جشن می گیرد

سازمان دهندگان می گویند که باغ جامعه یهودی ونکوور برای به اشتراک گذاشتن آموزه های یهودی، ترویج همکاری و رسیدگی به مسائل مربوط به ناامنی غذایی ایجاد شده است. آنها امیدوارند این باغ به محل تجمع و بستری برای یادگیری دانش آموزان تبدیل شود.

سازمان دهندگان این باغ را نه تنها برای پرورش غذا، بلکه برای رشد و تقویت ارتباطات بین مردم در جامعه یهودی محلی ایجاد کردند.

به گفته JFS، این اولین باغ محلی روی پشت بام شهر است و در زمینی است که توسط بنیاد الماس ارائه شده است، که هزینه سفرهای Birthright اسرائیل برای جوانان یهودی را تامین می کند.

این باغ شامل یک فضای گردهمایی سرپوشیده برای گروه‌های بزرگ و یک کلاس درس است که در آن بچه‌ها می‌توانند در مورد پایداری غذا بیاموزند، همچنین یک باغ میوه، انگور و مقادیر فراوانی از گیاهان و سبزیجات در 20 تخت مرتفع است.

چهار نفر ایستاده اند که یک مرد یک روبان قرمز را بریده است.
لزلی دایموند، لوری گلوتمن، گوردون دایموند و جیل دایموند در مراسم بریدن روبان روز یکشنبه باغ را به طور رسمی افتتاح کردند. (Tybie Lipetz/Mindseye Photography)

اینفلد گفت بسیاری از آنچه کاشته می شود به دلیل نقش سنتی آن در تعطیلات یا غذاهای یهودیان عمداً انجام می شود.

به عنوان مثال، مرسوم است که در آغاز هر تعطیلات یهودیان و هر شبات، روز استراحت یهودیان، که از غروب روز جمعه تا غروب شنبه انجام می‌شود، برکتی بر شراب یا آب انگور می‌دهند.

در شامگاه شنبه، مراسم ختم به هاوداله معروف است و شامل برکت دادن یک فنجان شراب و بوییدن ادویه های شیرین است.

اینفلد گفت: «امیدواریم برخی از ادویه‌هایی که در اینجا پرورش داده‌ایم برای مراسم هاوداله در سرتاسر سرزمین اصلی استفاده شود.

درختان سیب نیز کاشته شده اند به این امید که تا اواسط سپتامبر برای روش هشانه، سال نو یهودیان که عادت به خوردن سیب و عسل است، آماده شوند.

اینفلد گفت که طرح اولیه فقط این بود که چند کاشت سبزیجات برای تهیه سوپ برای بانک غذایی یهودیان داشته باشیم، اما با گذشت زمان، دامنه این پروژه بیشتر شد.

او گفت: «قبل از اینکه بدانیم، این باغ جامع یهودیان فوق‌العاده زیبا و عظیم را ایجاد کرده‌ایم که نه تنها برای کسانی که از امنیت غذایی رنج می‌برند، غذا می‌دهد، بلکه به فرزندان ما و خانواده‌های مرتبط با آنها نیز امنیت غذایی را آموزش می‌دهد.»

دختری حدوداً شش ساله در حالی که یک قلم مو در داخل یک چادر سفید بدون دیوار در دست دارد، برای دوربین لبخند می‌زند.  تخت های باغ در پس زمینه چادر نمایان است.
کودکان در مراسم افتتاحیه آن در روز یکشنبه، 28 می، از فعالیت در فضای باغ لذت می برند. (Tybie Lipetz/Mindseye Photography)

ایلانا لبو، مدیر پروژه باغ، گفت که سازمان‌های پشت باغ می‌خواهند فضایی را برای ارائه به جامعه خود ارائه دهند که چیزی بیش از کاشت و تخت باغ باشد. او مشتاقانه منتظر است تا مردم را در کلاس‌های یوگا یا جلسات طولانی آواز خواندن در باغ و بچه‌ها را در فضای کلاس برای یادگیری در مورد دانه‌ها و فصل‌ها استقبال کند.

Labow گفت: “در مورد انواع برنامه هایی که قرار بود در این فضا ارائه شود فکر شد و سپس برای میزبانی آنها طراحی شد.”

او گفت: “پیش بینی می کنم هزاران نفر حتی در این فصل رشد از این فضا عبور کنند.”

چندین کنده درخت به صورت مدفوع به شکل نعل اسب در اطراف یک تخته گچی با تخت های باغ برجسته در پس زمینه قرار گرفته اند.
شرکای پروژه باغ امیدوارند که این پروژه فضایی را فراهم کند که مردم بتوانند با هم جمع شوند، یاد بگیرند و رشد کنند. (Tybie Lipetz/Mindseye Photography)

در ساحل5:21یک باغ بزرگ اجتماعی جدید باز می شود و واقعاً یک معامله بزرگ برای جامعه یهودی است

ملودی جاکوبسون برای دیدن باغ بیرون رفت و با خاخام جاناتان اینفلد و مدیر پروژه ایلانا لابو صحبت کرد.