با اعلام برنامه BC واکسن COVID-19 ، کارکنان مراقبت های بهداشتی امیدوارند در بالای لیست قرار بگیرند

سازمان های بهداشتی در BC می گویند که آنها امیدوارند کارکنان در خط مقدم بیماری همه گیر COVID-19 در هنگام توزیع واکسن در هفته های آینده در اولویت قرار بگیرند.

سه شنبه ، نخست وزیر جان هورگان توییت کرد که وی انتظار داشت تقریباً 4000 نفر در معرض خطر استان تا پایان هفته آینده ایمن شوند.

پرستاران و مراقبان امیدوارند که اولین کسانی باشند که واکسینه می شوند.

“کسانی که در مراقبت های طولانی مدت کار می کنند و البته ساکنان مراقبت های طولانی مدت ، در زندگی مساعدت کننده در لیست اولویت قرار خواهند گرفت ، که البته این بسیار منطقی است زیرا سه چهارم از مرگ در بریتیش کلمبیا تری لیک ، مدیر عامل انجمن ارائه دهندگان مراقبت های BC که نمایندگی از امکانات مراقبت از سالمندان غیر دولتی است ، گفت: “COVID-19 تحت مراقبت طولانی مدت بوده اند.”

افسر بهداشت استان دکتر بانی هنری در جلسه توجیهی COVID-19 در ماه نوامبر. (مایکل مک آرتور / سی بی سی)

دکتر بانی هنری ، مسئول استانی بهداشت ، قرار است چهارشنبه بعد از ظهر برنامه واکسن بریتیش کلمبیا را شرح دهد.

تاکنون جزئیات کمی در مورد توزیع واکسن منتشر شده است ، اما اتحادیه پرستاران BC اطمینان دارد که اعضای آن در میان جمعیت اولویت قرار خواهند گرفت.

کریستین سورنسن ، رئیس اتحادیه گفت: “ما طرفدار دسترسی اعضای ما به واکسن هستیم ، اما تشخیص می دهیم که جمعیت های دارای اولویت خواهند بود.”

سورنسن و لیک هر دو چالش های لجستیکی توزیع واکسن را درک می کنند و ممکن است طول بکشد تا تمام کارکنان مراقبت های بهداشتی آنها ایمن سازی شوند.

سورنسن که سابقه یک پرستار بهداشت عمومی را دارد ، توضیح داد: “واکسن زدن به آسانی مردم تصور نمی کند.” “مهمترین چیز این است که شما می خواهید وقتی به شخصی می دهید از موثر بودن آن مطمئن شوید. بنابراین اگر در حمل و نقل آسیب ببیند و بی اثر شود ، این یک دوز هدر رفته است.”

نگرانی در مورد جوامع از راه دور

واکسن Pfizer باید در فریزر در دمای 80- تا 60 درجه سانتیگراد یا در یک ظرف حرارتی در دمای 90- تا 60 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

هنری در جلسه توجیهی روز دوشنبه خود گفت که مکانهای محدودی در استان با این ظرفیت وجود دارد ، بنابراین برای شروع مقادیر کمی دریافت خواهد کرد. این استان روز سه شنبه یک آزمایش آزمایشی را برای تمرین دست زدن به ظروف تخصصی Pfizer که حاوی یخ خشک است ، انجام داد.

توزیع واکسن ویروس کرونا ویروس Pfizer پیچیده است زیرا باید در دمای بسیار پایین نگهداری شود. (دادو روویچ / رویترز)

لیک معتقد است که مقامات بهداشتی ساحلی ونکوور و فریزر نیز باید اولویت باشند زیرا آنها با بیشترین موارد در سال قبل از میلاد مواجه هستند.

با این حال ، او می گوید توزیع می تواند در مناطق خارج از سرزمین اصلی سفلی چالش برانگیزتر شود.

وی گفت: “هرچه بیشتر به داخل و شمال می رسیم ، فکر می کنم این تدارکات کمی مشکل سازتر می شوند.” “خوشبختانه ، کمبود تراکم در آن مناطق به این معنی است که ما COVID زیادی نداریم. اما همچنین به این معنی است که آن دسته از ساکنان ، اگر مبتلا به COVID شوند ، در صورت نیاز به مراقبت های ویژه از مراقبت دورتر هستند. بنابراین واکسن برای آنها نیز بسیار مهم است. ”

اتحادیه پرستاران همه اعضای خود را تشویق می کند که واکسن را به محض دسترسی به واکسن دریافت کنند. با این حال ، سورنسن می گوید در نهایت ، واکسن اجباری نخواهد بود.

وی گفت: “افرادی به دلایل مختلف قادر به استفاده از واکسن نخواهند بود و ما باید به آن احترام بگذاریم.” “البته ما آموزش اعضای خود را تشویق خواهیم کرد تا همه اطلاعات را داشته باشند.”

او می گوید ، اتحادیه به هر دلیلی به پرستارهایی که نمی توانند واکسینه شوند ، اعزام خواهد شد.