برای برخی از سینماهای مستقل در سال های قبل از میلاد ، همه گیری می تواند یک زنگ مرگ باشد

این آخرین مجموعه از چهار قسمت درباره هنرمندان ، سازمان های هنری و جشنواره هایی است که سعی دارند در طی همه گیر COVID-19 زنده بمانند. درباره Crawl Culture Eastside در اینجا ، راه اندازی مجدد Gok Ballet’s Nutcracker اینجا و جشنواره های تابستانی که می خواهند آینده نامشخصی را در اینجا پیمایش کنند ، بخوانید.


جسی آگوست و برادرزاده اش کریس آگوست مدتی به دنبال شراکت در مشاغلی در جامعه خود بودند.

هنگام بهره برداری از سینمای محلی ، تئاتر گریه ریون ، برای فروش در سچلت ، در ساحل آفتاب در بریتیش کلمبیا ، آنها احساس کردند که کاملا مناسب است. کریس علاقه زیادی به فیلم ها دارد و جسی می تواند مهارت های خود را در امور مالی و اداری ارائه دهد.

جسی آگوست گفت: “ما فقط می خواستیم آن را امتحان کنیم و ببینیم چگونه مهارت های فردی ما به نوعی مکمل یکدیگر هستند.”

آنها تئاتر را در مارس 2019 خریداری کردند. تقریباً دقیقاً یک سال بعد ، بیماری همه گیر قبل از میلاد رخ داد و آنها مجبور شدند درهای خود را ببندند. از آن زمان تئاتر تعطیل است.

در چند سال گذشته سینماهای مستقل در کانادا با موانع زیادی روبرو شده اند. آنها از بازار فیلم های پرفروش خارج شده اند. رقابت در حال افزایش از طریق خدمات پخش جریانی است. و اکنون ، برخی از اپراتورها نگران هستند که همه گیر ممکن است آخرین میخ در تابوت باشد.

در اواخر ماه نوامبر ، به سالن های سینما در سراسر استان گفته شد که تحت آخرین محدودیت ها دوباره متوقف شوند تا از گسترش COVID-19 در میان جهش فزاینده موارد جلوگیری کنند.

آگوست می گوید که او نمی خواهد گریه ریون به عنوان منبع بالقوه انتقال در جامعه کوچک او باشد. اما او مطمئن نیست که چه مدت آنها می توانند بدون درآمد دوام بیاورند.

وی گفت: “یک احتمال بسیار واقعی وجود دارد که ما زنده نمانیم.”

فیلم های پرفروش در انتظار

حتی اگر قرار باشد این تئاتر مجدداً افتتاح شود ، امسال تعداد کمی از فیلم های پرفروش که معمولاً به آن اعتماد می کند ، منتشر شده است.

روز پنجشنبه ، برادران وارنر پیکچرز اعلام کرد که تمام تابلوهای فیلم 2021 خود – از جمله یک فیلم جدید ماتریس فیلم سینما، گودزیلا در برابر کنگ و اقتباس از لین-مانوئل میراندا در ارتفاعات – همزمان با پخش در HBO Max در سینما پخش خواهد شد.

تاکنون آگوست و برادرزاده اش با اجاره گاه به گاه تئاتر از نظر اجتماعی و کمک به دولت فدرال در این کشور زندگی می کنند. جسی و کریس اعضای Sechelt First Nation هستند که مالک ساختمان تئاتر نیز می باشد و فعلاً پرداخت اجاره آنها را به حالت تعلیق درآورده است.

تئاتر گریه ریون در سچلت ، پیش از میلاد ، حدود 30 سال است که قطب هنر و فرهنگ در جامعه خود است. (نقشه های گوگل)

آگوست می گوید که این خطوط حیاتی برای زنده نگه داشتن تجارت او بسیار مهم بوده است. او در تلاش است تا با احتیاط خوش بینانه باقی بماند که او و برادرزاده اش قادر به آب و هوای چند ماه آینده هستند.

در 30 و چند سالی که تئاتر افتتاح شده است ، به یک مرکز اجتماعی تبدیل شده است. گروه های هنری و فرهنگی تئاتر را اجاره می دهند و مردم را از سراسر ساحل آفتاب جذب می کند.

وی گفت: “این هرگز از بین نخواهد رفت ، من فقط امیدوارم که من و کریس کسانی باشیم که قادر به جلو بردن آن هستند.”

“سینما شما را حمل می کند”

در ونکوور ، سینماتک طی چند ماه گذشته نیز به پشتیبانی بودجه اضطراری اعتماد کرده است.

سینماتک به صورت غیرانتفاعی فعالیت می کند. به همین ترتیب ، به انواع مختلف بودجه دولت دسترسی دارد.

مدیر بازاریابی تئاتر ، لیزی بروهرستون ، می گوید که حمایت بسیار مهم بوده است.

Lizzie Brotherston می گوید سینما تئاتر در ونکوور وقتی در زمان شیوع بیماری همه گیر بود ، ظرفیت خود را به حدود یک سوم کاهش داد ، اما اکنون برنامه های آن به صورت آنلاین ارائه می شود. (ماریس زیدلر / CBC)

برادرستون گفت: “سینماتك به جایی نمی رود. ما تمام تلاش خود را می كنیم تا همچنان به مردم ونكوور فیلم ارائه دهیم و این كار را به هر طریقی كه بتوانیم انجام خواهیم داد.”

“سینما شما را به مکان های مختلفی منتقل می کند و به شما کمک می کند چیزهای مختلفی را که در جهان پیرامون شما در جریان است درک کنید.”

پیشنهادات بی نظیر

وقتی همه گیر شد ، تئاتر برای چند ماه تعطیل شد.

این در تابستان دوباره افتتاح شد ، اما فقط با حدود یک سوم ظرفیت منظم آن. سینماتک اکنون بسیاری از نمایش های خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می دهد.

بروترستون اذعان می کند که در چند سال گذشته بازار پخش جریانی به طور فزاینده ای اشباع شده است ، اما او می گوید انواع فیلم هایی که سینماتک ارائه می دهد – از کارگردانانی مانند فدریکو فلینی ایتالیا و وونگ کار وای از هنگ کنگ – به راحتی در خدماتی مانند نت فلیکس

او می گوید که این سینما احتمالاً پیشنهادات آنلاین خود را پس از همه گیری ادامه خواهد داد ، اما امیدوار است که موفقیت مرکز قبل از همه گیری مرکز فیلم برای سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی گفت: “دیدن یک فیلم شخصی با مخاطب و این نوع تجربه مشترک بسیار خاص است.”