بریتیش کلمبیا تعویق قطع درختکاری قدیمی در حوضه آبخیز Fairy Creek جزیره ونکوور را به تعویق انداخت.

دولت بریتیش کلمبیا دستور به تعویق انداختن قطع درختان قدیمی در حوزه آبخیز Fairy Creek در جزیره ونکوور را تمدید کرده است.

تمدید تا 1 فوریه 2025، در مورد دستوری که دو سال پیش به درخواست ملت اول پاچیدهت صادر شد، اعمال می شود که قلمروهای آن کل حوزه آبخیز را در بر می گیرد.

در بیانیه ای از وزارت جنگل ها آمده است که این تعویق کمتر از 12 کیلومتر مربع از چوب را در زمین کرون در حوضه آبخیز محافظت می کند.

این بیانیه می‌گوید که استان و اولین ملت به همکاری در زمینه مدیریت جنگل‌های بلندمدت منطقه Fairy Creek، از جمله مدیریت جنگل‌های قدیمی ادامه خواهند داد.

زمانی که این استان تعویق اولیه را در سال 2021 اعلام کرد، این استان گفت که تعویق قطع درختان قدیمی به صاحبان عنوان Pacheedaht فرصت می دهد تا برنامه های نظارت بر منابع را برای زمین های خود بسازند.

تقریباً 1200 مخالف قطع درختان قدیمی در Fairy Creek پس از صدور دستوری برای جلوگیری از تداخل در عملیات برداشت دستگیر شدند و سپس در سال 2021 تمدید شد، سونیا فورستناو، رهبر سبزهای بی سی را بر آن داشت تا اعتراض را فراخواند بزرگترین اقدام نافرمانی مدنی در تاریخ کانادا.

دادستانی بریتیش کلمبیا از آن زمان تا کنون اتهامات تحقیر آمیز برداشته شده است پس از اینکه قاضی دادگاه عالی بریتیش کلمبیا حکم داد که RCMP بدون اطلاع رسانی مناسب به تظاهرکنندگان از جزئیات دستور بازداشت، علیه چندین نفر از کسانی که متهم به نقض دستور هستند، از اتهامات بیشتری کناره گیری کند.