به گفته RCMP، درگیری باندی Lower Mainland اکنون یک مشکل در سراسر استان است

RCMP می گوید که درگیری باندی Lower Mainland در سراسر استان گسترش یافته است و باعث شده است که نام آن را به درگیری باندی BC تغییر دهند.

دستیار کمیسر مانی مان از واحد اجرای ویژه نیروهای ترکیبی RCMP از بریتیش کلمبیا (CFSEU-BC) گفت: “درگیری مداوم باندهایی که از سرزمین اصلی پایین شروع شد ماهیت پویایی دارد و دیگر به منطقه جغرافیایی سرزمین اصلی محدود نمی شود.”

این خبر را روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در رابطه با قتل کاتلین ریچاردسون 57 ساله در سال 2021 در ناراماتا، بریتیش کلمبیا اعلام کرد.

RCMP از این قتل به عنوان «نمونه بارز» از گسترش خشونت گروهی یاد کرد. آنها گفتند که همکاری بین واحدهای پلیس استانی و منطقه ای برای تلاش های تحقیقی مربوط به درگیری ضروری بوده است.

مان گفت: «استراتژی‌های استانی کلیدی هستند زیرا ما شاهد حرکت گروه‌های جنایتکار در سراسر پیش از میلاد، بسیاری از نقاط کشور و در سطح بین‌المللی هستیم، زیرا آنها همچنان به تلاش و گسترش شبکه‌ها و تجارت غیرقانونی خود، ایجاد اتحاد و هدف قرار دادن یکدیگر ادامه می‌دهند.

زنی با موهای بلند بلوند یک تاپ و شلوارک سفید پوشیده است.  نشسته و به دوردست ها نگاه می کند.
RCMP تشخیص داد که قتل ریچاردسون مربوط به فعالیت باند در سرزمین اصلی و شمال قبل از میلاد بوده است. (RCMP)

“یک مرگ غم انگیز”

ریچاردسون در 9 ژوئن 2021 در خانه خود در ناراماتا توسط پنتیکتون RCMP در حالی که آنها در حال بررسی مرگ اریک و کارلوس فرایر بودند، جسد پیدا شد.

اجساد برادران فرایر یک ماه قبل، در ماه مه 2021، در منطقه ای دورافتاده از ناراماتا پیدا شد.

پسر ریچاردسون، وید کادمور، و مرد دوم، آنتونی گراهام، به قتل درجه اول برادران فرایر در ژوئن 2021 متهم شدند.

افسران عملیات نیروی مشترک یگان جنایت بزرگ تازه تاسیس RCMP (JFO) مشخص کردند که مرگ ریچاردسون و برادران فرایر مرتبط بوده و درگیر فعالیت باندی است که در سرتاسر سرزمین اصلی و شمال پیش از میلاد فعالیت می کردند.

الیجا رین، سرپرست ارشد واحد جرایم بزرگ استانی RCMP، گفت: “بدون شک این یک مرگ غم انگیز است و فقط ماهیت غیرقابل پیش بینی این اعضای باند و فعالیت های آنها را نشان می دهد.”

راین گفت: «نه تنها کسانی که مستقیماً درگیر هستند، بلکه آنهایی که در اطراف آنها هستند، ممکن است در معرض خشونت گروهی قرار گیرند.

پلیس می‌گوید قتل ریچاردسون منجر به تشکیل JFO شد، که همکاری بین واحد جرایم عمده منطقه جنوب شرقی RCMP و CFSEU-BC است.

اتهامات قتل درجه اول در ارتباط با قتل ریچاردسون اکنون علیه اکنه آنیگبو 23 ساله از ونکوور و جالن فالک 23 ساله از برنابی، در نتیجه تحقیقات JFO، با مشارکت سایر قوانین منطقه ای مطرح شده است. یگان های اجرای، گفت باران.

این اتحادهای جنایتکارانه و اعمال خشونت آمیز از حوزه های قضایی متعددی عبور کردند و همین امر باعث شد پاسخ تحقیقاتی ما نیز از مرزها عبور کند.»

آنیگبو و فالک قرار است در 18 آوریل در دادگاه حاضر شوند.

پلیس در حال حاضر افراد دیگری را که در ارتباط با قتل‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند، بدون هیچ اتهامی آزاد کرده است.

برایان هانتر، سرپرست پنتیکتون RCMP گفت: «قتل کتی برای خانواده، دوستان و کل جامعه ناراماتا ویرانگر بوده است.

“امیدوارم که خبر این دستگیری ها بتواند روند بهبودی را آغاز کند و هر کسی را که تحت تاثیر این فجایع قرار گرفته اند، نزدیک کند.”