بیش از 500 کارگر مسکن آتیرا موفق به تشکیل اتحادیه شدند

کارگران بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده مسکن حمایتی در استان بریتیش کلمبیا، گواهینامه عضویت در اتحادیه را دریافت کرده‌اند.

حدود 500 کارگر در انجمن منابع زنان آتیرا پس از جلسه کوتاهی در بعدازظهر دوشنبه در هیئت روابط کار چراغ سبز برای پیوستن به BCGEU دریافت کردند.

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد که این حرکت موفق اتحادیه 35 کارگاه را پوشش می دهد و “اکثریت قابل توجهی از کارگران” برای پیوستن کارت امضا کرده اند.

بر اساس قانون بریتیش کلمبیا، اگر 55 درصد از کارکنان آن کارت های معتبر را امضا کنند، هیئت مدیره می تواند به طور خودکار اتحادیه را تأیید کند.

کادیجا یوسف، کارگر آتیرا گفت که کارمندان “فوق العاده هیجان زده” هستند.

“من می دانم که بسیاری از کارگران احساس آرامش، شادی و هیجان برای آینده دارند. به خصوص اکنون که ما می توانیم صدایی را پشت میز داشته باشیم، قدرت جمعی داشته باشیم و تغییری در محل کار خود باشیم که می خواهیم ببینیم. “

کارگران آتیرا قبلاً بر شرایط بد کاری – از جمله کار به تنهایی، وضعیت فیزیکی ساختمان‌هایی که در آن کار می‌کنند و سلامت روانی آنها – به عنوان انگیزه‌ای برای حرکت اتحادیه تاکید کرده‌اند.

آنها همچنین شکایت کرده اند که مدیریت به نگرانی های آنها گوش نداده یا پاسخ مناسبی به آنها نداده است.

یوسف گفت: “ما متوجه شدیم که به تنهایی صدای ما شنیده نمی شود، اما با هم قدرت بیشتری برای ایجاد تغییر داشتیم.” و به همین دلیل، ما را به این نتیجه رساند که اتحاد گام بعدی است.»

CBC برای پاسخ به این اتهامات و گواهی اتحادیه به آتیرا ایمیل زده است و به محض ارائه این خبر، این خبر را به روز خواهد کرد.

کارگران خط مقدم در سایر ارائه دهندگان مسکن مانند Raincity و Lookout نیز توسط BCGEU نمایندگی می شوند.

استفانی اسمیت، رئیس اتحادیه می‌گوید کمبود پرسنل و گردش مالی زیاد مشکلات مداوم آتیرا است. او اضافه می کند که پرداخت در سراسر کارگاه ها استاندارد نیست. او معتقد است که همه کارگران تحت یک قرارداد جمعی به این مشکلات کمک می کند.

اسمیت گفت: «خود کارگران واقعاً ابراز داشتند که می‌خواهند اوضاع را اصلاح کنند تا خدماتی که ارائه می‌کنند با کیفیت بالا باشد. این یک تفاوت واقعی در زندگی افرادی که به خدمات آتیرا دسترسی دارند ایجاد می کند.

اتحادیه از کارگران آتیرا می‌خواهد که به قراردادی بپیوندند که کارگران مسکن حمایتی تحت انجمن کارفرمایان بهداشتی بریتیش کلمبیا (HEABC) را پوشش می‌دهد، زیرا آتیرا عمدتاً از بودجه دولتی برخوردار است. اسمیت می‌گوید در حالی که کارگران آتیرا عضو اتحادیه هستند، قرار گرفتن آنها در توافقنامه خاص ممکن است چند ماه طول بکشد.

آتیرا در هفته‌های اخیر پس از گزارشی تند مبنی بر نظارت و تضاد منافع در BC Housing بر سر معاملات آن با غیرانتفاعی که منجر به استعفای جانیس ابوت، مدیرعامل آتیرا شد، درگیر جنجال‌هایی شده است. مدیران عامل سابق هر دو سازمان با یکدیگر ازدواج کرده اند.