تازه واردان، غیر انتفاعی، افزایش بودجه عمده برای خدمات اسکان مهاجرت را ستایش می کنند

دولت بریتیش کلمبیا روز چهارشنبه اعلام کرد که قرار است بودجه خود را برای خدمات تازه واردان در این استان بیش از چهار برابر کند.

سازمان‌های اسکان مهاجران و پناهندگان این اقدام را ستایش کردند که بودجه خدمات آنها را از 6 میلیون دلار فعلی به 26 میلیون دلار در سال افزایش می‌دهد.

نیلم ساهوتا، مدیر عامل سوری، انجمن منابع جامعه DIVERSEcity مستقر در BC، در مصاحبه ای در روز چهارشنبه گفت: “این خبر خوبی است – اکنون دلارهای قوی در اطراف آن وجود دارد.”

ما قادر به اجرای برنامه ها هستیم.

برای یک تازه وارد از سریلانکا که در برنامه های تسویه حساب غیرانتفاعی شرکت کرد، خدماتی مانند DIVERSEcity “تأثیر بزرگی” در زندگی او گذاشت.

روکشانی جایاسینگه با همسر و پسر پنج ساله‌اش در نوامبر گذشته به سوری، بریتیش کلمبیا آمد.

او از طریق یک مترجم به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «وقتی برای اولین بار وارد کانادا شدم، احساس انزوا داشتم.

او گفت که بزرگترین چالش خانواده اش در بدو ورود، یافتن شغل بدون تجربه کاری در کانادا و یافتن مسکن مقرون به صرفه در بازار اجاره گران است.

او DIVERSEcity را به خاطر کمک به او در یافتن مسکن، اتصال به جامعه محلی سریلانکا، ایمن کردن شغل – و به زودی ارتقای شغلی اعتبار می‌داند.

او می‌گوید: «تامین زندگی می‌تواند بسیار دشوار باشد. منابعی برای کمک به من برای یافتن مسکن مقرون به صرفه برای خانواده ام در ساری فراهم شد.

“جامعه منابع جامعه DIVERSEcity به آماده سازی من برای موفقیت در کانادا در همه جنبه ها کمک کرده است.”

“بزرگترین اهداف مهاجرتی”

برنامه های اسکان توسط مجموعه ای از خیریه ها در سراسر استان ارائه می شود. بسیاری از مدت‌هاست که از بودجه ناکافی و غیرقابل پیش‌بینی شکایت دارند.

آن کانگ، وزیر امور شهرداری بریتیش کلمبیا، چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «سازمان‌های غیرانتفاعی ما که در خدمات شهرک‌سازی هستند، بیش از حد تحت فشار هستند.

«آنها کارشان را از طریق اشتیاقشان انجام می دهند و نقش های متعددی را از گوشه میزشان نگه می دارند.

دولت ما می‌خواهد اطمینان حاصل کند که ارائه‌دهندگان خدمات شهرک‌سازی ابزارهای لازم را دارند.»

اعلام کانگ چند ماه پس از آن صورت می گیرد که اتاوا اهداف مهاجرتی سالانه خود را به رکورد 500000 ساکن دائمی جدید در سال تا سال 2025 افزایش داد. این تقریباً دو برابر سطح کانادا در یک دهه پیش است.

ساهوتا گفت: “این یک پاسخ قوی به بزرگترین اهداف مهاجرتی کانادا است.” او گفت که اگرچه اتاوا محدودیت‌ها و سیاست‌های مهاجرتی را تعیین می‌کند، اما استان‌ها شکاف‌ها را در اسکان تازه واردان پر می‌کنند.

ساهوتا گفت که سه سال آخر تأثیرات کارگری همه‌گیری، توانایی سازمان‌های غیرانتفاعی را برای حفظ کارکنان مورد نیاز برای برنامه‌های خدمات اسکان مختل کرده است.

“شروعی جدید برای ما”

مدیر عامل سازمان دیگری نیز با این موضوع موافقت کرد و افزود که تورم و هزینه های سرسام آور مسکن زندگی را نه تنها برای تازه واردان، بلکه برای کارگران شهرک سازی غیرانتفاعی نیز سخت کرده است.

ساتبیر سینگ چیما، مدیر عامل انجمن خدمات اجتماعی پیشرو بین فرهنگی (PICS) مستقر در ساری، در مصاحبه ای گفت: ما خود را دروازه ای به کانادا می نامیم.

سرمایه‌گذاران باید بدانند که نیازهایی هم دارند، در غیر این صورت تمام استعدادهای ما می‌روند و به بخش خصوصی می‌روند.»

او افزایش بودجه روز چهارشنبه را جشن گرفت.

او گفت: «به چه چیز دیگری می توان امیدوار بود. “این خیلی دیر شده است، اما با آمدن همه این دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی بسیار به موقع است.”

کارلا لوپز، ساکن ونکوور، که به عنوان پناهنده از مکزیک به همراه همسر و دو فرزندش به بریتیش کلمبیا آمده است، در مقابل پرچم کانادا و بریتیش کلمبیا می ایستد در حالی که در یک اطلاعیه استانی در 24 مه صحبت می کند که بودجه خدمات اسکان تازه واردان را افزایش می دهد.
کارلا لوپز، ساکن ونکوور، که به همراه همسر و دو فرزندش به عنوان پناهنده از مکزیک به بریتیش کلمبیا آمده است، در یک اطلاعیه استانی در 24 مه در مورد افزایش بودجه برای خدمات اسکان تازه واردان صحبت می کند. (ارسال شده توسط دولت BC/Youtube)

یکی دیگر از ذینفعان برنامه های اسکان استان، کارلا لوپز، پناهنده ای است که در اکتبر گذشته به همراه دو فرزند و همسرش از خشونت در مکزیک گریخت.

او از سازمان تازه وارد MOSAIC مستقر در ونکوور برای یافتن مسکن، کار، درس زبان انگلیسی و یک وکیل کمک گرفت – که به او کمک کرد تا در کانادا پناهندگی بگیرد.

لوپز در یک کنفرانس مطبوعاتی از طریق مترجم گفت: “اکنون شروع جدیدی برای ماست.” “من هیچ کلمه ای برای تشکر از شما برای همه حمایت هایی که دریافت کردم ندارم.”