تجزیه و تحلیل رنگ شخصی در حال بازگشت است – و در حال فراگیرتر شدن است

خرج زندگی5:17‘Doing Your Colours’ در حال بازگشت است

اگر در سال گذشته زمانی را صرف بررسی روندهای زیبایی در TikTok کرده اید، احتمالاً با تجزیه و تحلیل رنگ شخصی مواجه شده اید، سیستمی که وعده می دهد با تعیین اینکه چه رنگ آرایش و لباسی به بهترین شکل موهایشان را تکمیل می کند، به افراد کمک می کند بهترین ظاهر خود را داشته باشند. و رنگ پوست

اولین بار در دهه 1970 و 1980 محبوبیت یافت، تجزیه و تحلیل رنگ های شخصی تا حدودی به لطف برنامه هایی مانند TikTok، با افرادی که سعی می کنند خود را در دسته بندی های الهام گرفته از فصل مانند بهار واقعی، پاییز عمیق یا تابستان خنک تایپ کنند، از بازگشت لذت می برد. در زندگی واقعی، مشاوران تصویر تایید شده گزارش داده اند که لیست مشتریان آنها افزایش یافته است.

اما از آنجایی که برخی از افراد در مورد اینکه چگونه تجزیه و تحلیل رنگ زندگی آنها را به سمت بهتر شدن تغییر داده است، ابراز خوشحالی می کنند، دیگران – به ویژه افراد با پوست تیره تر و نژادپرستان – دریافتند که این روش های سنتی تجزیه و تحلیل رنگ برای آنها کار نمی کند. بنابراین در حال حاضر برخی برعهده خود می‌گیرند که سیستمی را که همیشه بسیار فراگیر نبوده است، تطبیق دهند.

زمانی که میکا لومزدن دانشجوی طراحی مد در سن خوزه، کاستاریکا بود، مربیان او به او گفتند که او “زمستانی” است، به این معنی که رنگ‌های عمیق و سرد به بهترین شکل در برابر پوست تیره او ظاهر می‌شوند.

“من دقیقاً شبیه این هستم، این عجیب بود زیرا [those colours] کار نکرد [for me]لومزدن، که اکنون یک استایلیست شخصی و مشاور تصویر مستقر در سن خوزه است، گفت.

او با اشاره به روش قرار دادن رنگ های مختلف پارچه در نزدیکی صورت افراد برای کمک به تعیین ته رنگ پوست، افزود: «آنها حتی من را نپوشاندند.

لومزدن گفت: «مدرس من را به عنوان زمستان تایپ کرد، زیرا همه سیاه‌پوستان یا زمستان بودند یا پاییز تاریک، مثلاً هیچ چیزی بین این دو وجود نداشت.

آزمایش با رنگ

بنابراین لومزدن به تنهایی شروع به آزمایش رنگ‌ها کرد و از دوستانی که طراح گرافیک و هنرمند بودند درباره تئوری رنگ‌ها یاد گرفت و سایه‌های مختلف رنگ را مستقیماً روی پوست خود اعمال می‌کرد.

در پایان، او تشخیص داد که در واقع یک بهار است، به این معنی که در رنگ‌های گرم، شفاف و روشن به بهترین شکل به نظر می‌رسد – برخلاف آنچه مربی او توصیه کرده بود.

او گفت: اکنون همه چیز منطقی است.

اما او متوجه شد که در تمام کتاب‌ها و راهنماهایی که در مورد تجزیه و تحلیل رنگ شخصی دیده بود، نمونه‌هایی از اسپرینگ‌ها همیشه زنان بلوند و سفیدپوست بودند.

بنابراین او تصمیم گرفت وبلاگ و کانال یوتیوب خود را با نام Cocoa Styling راه اندازی کند، جایی که او توصیه های مد و زیبایی را با هدف زنان سیاه پوست ارائه می دهد. بسیاری از ویدیوهای او بر تجزیه و تحلیل رنگ تمرکز دارند و مشاهیر سیاه‌پوست را در هر چهار پالت رنگ فصلی دسته‌بندی می‌کنند.

“من به تازگی تصمیم گرفتم آن را در یوتیوب پست کنم زیرا منتظر بودم تا با چنین چیزی روبرو شوم [for years]،” او گفت.

تاریخچه تجزیه و تحلیل رنگ

کارول بریلی، مشاور تصویر و کارشناس تجزیه و تحلیل رنگ مستقر در استراتفورد، توضیح می دهد که تجزیه و تحلیل رنگ اولین بار در قرن بیستم با یک نقاش و پروفسور سوئیسی به نام یوهانس ایتتن آغاز شد. حساب TikTok او که کار او با مشتریان را نشان می دهد، بیش از 150000 دنبال کننده دارد.

“[Itten] بریلی به رادیو سی‌بی‌سی گفت وقتی دانش‌آموزانش پرتره می‌کشیدند، متوجه شد که سوژه‌های پرتره‌شان وقتی با رنگ‌هایی که با پوست، مو و چشم طبیعی‌شان هماهنگ است، پر جنب و جوش‌تر به نظر می‌رسد. خرج زندگی.

بریلی می گوید که شروع به دسته بندی رنگ ها به چهار فصل کرد. امروزه بسیاری از سیستم‌های آنالیز رنگ هنوز بر این اساس هستند، اگرچه تعداد دسته‌ها به 12 یا 16 افزایش یافته است، بسته به سیستمی که شخص استفاده می‌کند.

بریلی گفت: «به عنوان مثال، رنگ‌های سرد و یخی در فصل زمستان، جنگل‌های گرم و رنگ‌های چوبی در فصل پاییز استفاده می‌شوند.

در دهه‌های 1970 و 1980، تجزیه و تحلیل رنگ با کتاب‌هایی مانند برنیس کنتنر محبوبیت زیادی پیدا کرد. من یک فصل را رنگ آمیزی کن و کارول جکسون رنگ من زیبا.

بریلی می‌گوید که با پوشیدن رنگ‌های مناسب، صورت، پوست و چشم‌های افراد روشن‌تر، برجسته‌تر و سرزنده‌تر به نظر می‌رسند. من آن را لیفت صورت بدون جراحی می نامم.

تنوع بخشیدن به سیستم

لومزدن می‌گوید که علاقه فزاینده‌ای به انطباق روش‌های سنتی تجزیه و تحلیل رنگ، به‌ویژه در جوامع سیاه‌پوست و آسیایی دارد.

او گفت: «مثل این است که ما چیز خودمان را می سازیم که در حال رشد است.

در فروم Reddit r/coloranalysis، برخی از نظر دهندگان خاطرنشان می‌کنند که روش‌های سنتی اروپا محور هستند و بیشتر بر اساس رنگ پوست سفید هستند. پست‌های زیادی از افراد غیرسفیدپوست وجود دارد که داستان‌هایی درباره تعیین فصل‌های اشتباه (معمولاً زمستان یا پاییز) و همچنین توصیه‌هایی در مورد چگونگی تشخیص بهترین رنگ‌ها در زمانی که تست‌های استاندارد کار نمی‌کنند، به اشتراک می‌گذارند.

تجزیه و تحلیل رنگ نیز اخیراً در کره محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اگرچه همانطور که یان جین اشاره می کند، سیستمی که آنها استفاده می کنند نیز برای فراگیرتر شدن رنگ پوست آسیایی سازگار شده است.

این آرایشگر و مشاور تصویر مقیم تورنتو چندین سال پیش آموزش آنالیز رنگ را آغاز کرد و در مدارس مونترال و کره تحصیل کرد.

جین می گوید که سیستم کره ای از سیستم ژاپنی تجزیه و تحلیل رنگ که خود از سیستم های توسعه یافته در غرب اقتباس شده بود، متولد شد. او می گوید که او تنها متخصص تجزیه و تحلیل رنگ است که در کانادا می شناسد و از روش های کره ای استفاده می کند.

یک زن آسیایی خندان با موهای بلوند که یک بلوز صورتی کم رنگ پوشیده است.
یان جین، آرایشگر و مشاور تصویر مقیم تورنتو، روش های آنالیز رنگی را در کانادا و کره جنوبی مطالعه کرد. (ارسال شده توسط یان جین)

جین می‌گوید، سیستم کره‌ای نسخه مدرنیزه‌شده از پیشینیان خود است و «دقیق‌تر است [for] افرادی که رنگدانه های بیشتری روی پوست خود دارند.”

نتایج دقیق‌تر هستند و جین می‌گوید که می‌تواند تجزیه و تحلیل دقیق‌تری را برای مشتریانش که طیف وسیعی از رنگ پوست، از رنگ پریده تا بسیار تیره دارند، ارائه دهد.

جین گفت: “هر کس از همه مناطق مختلف جهان بسیار متفاوت است. بنابراین این چیز جالب در کانادا است.”