تخفیف‌های دوچرخه‌های الکترونیکی اکنون در سال قبل از میلاد در دسترس هستند و انتظار می‌رود که محبوب باشند

از روز پنجشنبه، ساکنان بریتیش کلمبیا بالای 19 سال می توانند برای کاهش هزینه خرید دوچرخه الکترونیکی برای تخفیف دولتی درخواست دهند.

تخفیف ها بر اساس درآمد افراد است و از 350 تا 1400 دلار متغیر است.

برای واجد شرایط بودن، دوچرخه الکترونیکی باید قبل از مالیات بیش از 2000 دلار هزینه داشته باشد و بعد از 1 ژوئن از یک خرده فروش دوچرخه الکترونیکی شرکت کننده خریداری شود. می توانید لیستی از خرده فروشان را در این وب سایت مشاهده کنید.

نیل دیویس از Burnaby’s Jubilee Cycle، که به عنوان یک خرده فروش شرکت کننده ثبت نام کرده است، می گوید که بسیاری از مردم در چند روز اخیر در مورد دوچرخه های الکترونیکی سوال کرده اند.

او گفت: «تنها دیروز احتمالاً نیم دوجین مصرف کننده در فروشگاه داشتیم.

دوچرخه‌سوار مرد دوچرخه‌سوار الکترونیکی را در مسیری سنگ‌فرش می‌کند.
تخفیف ها بر اساس درآمد افراد خواهد بود و از 350 تا 1400 دلار متغیر است. (کن میزوکوشی/ CBC)

وزارت حمل و نقل و زیرساخت می گوید که بیش از 6 میلیون دلار برای برنامه تخفیف هزینه می کند، که به 9000 بریتیش کلمبیایی کمک می کند تا هزینه دوچرخه الکترونیکی خود را کاهش دهند.

ائتلاف می گوید تخفیف ها به سرعت از بین خواهند رفت

پیتر لادنر، رئیس ائتلاف دوچرخه سواری BC، می گوید که او انتظار دارد هزاران نفر برای تخفیف درخواست کنند.

لادنر گفت: «فکر می‌کنم در چند هفته اول شروع شود. همه چیز تمام خواهد شد.»

او می گوید که می خواهد پول بیشتری برای این برنامه خرج شود.

او گفت: «دوچرخه سواری را برای افرادی که خیلی تناسب اندام ندارند، قابل دسترس می کند و همچنین آن را مقرون به صرفه می کند.

دوچرخه‌های برقی یا دوچرخه‌های برقی مانند دوچرخه‌های سنتی عمل می‌کنند، اما مجهز به یک موتور الکتریکی با باتری هستند تا هنگام رکاب زدن، تقویت کنند. قیمت دوچرخه های الکترونیکی می تواند از حدود 2000 دلار تا بیش از 6000 دلار متغیر باشد.

دولت می گوید هدف این برنامه مقرون به صرفه تر و قابل دسترس تر کردن حمل و نقل پاک است.

محققان UBC برای مطالعه برنامه تخفیف

دانشمندان در تحقیقات دانشگاه بریتیش کلمبیا در آزمایشگاه حمل و نقل فعال (REACT) در حال بررسی اثربخشی برنامه تخفیف خواهند بود. دریافت کنندگان تخفیف این شانس را خواهند داشت که در نظرسنجی ها شرکت کنند و به سوالات مربوط به تجربیات خود پاسخ دهند.

گزارشی از REACT، که خلاصه‌ای از مطالعات انجام‌شده در اروپا است، نشان داد که هر دوچرخه الکترونیکی اضافی می‌تواند حدود 2000 کیلومتر خودرو در سال را کاهش دهد که به میزان خالص سالانه 460 کیلوگرم کاهش انتشار دی اکسید کربن است.

امیر حسن پور، دانشجوی دکترا در بخش مهندسی عمران UBC و دستیار پژوهشی در REACT، می‌گوید این نگرانی وجود دارد که شهرهایی که زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری کافی ندارند، مانند خطوط دوچرخه، مردم را از خرید دوچرخه‌های الکترونیکی منصرف کنند.

او گفت: “داشتن زیرساخت خوب دوچرخه سواری چیزی است که دوچرخه سواری را جذاب می کند. بنابراین اگر دوچرخه سواری جذاب نباشد، این احتمال وجود دارد که افراد کمتری از خارج از مترو ونکوور شرکت کنند.”

این قطعاً یک مسئله است و به طور بالقوه می تواند به سمت توزیع ناعادلانه پیش برود.»

حسن پور می‌گوید پژوهشگران با تمرکز بر جغرافیا، سن، نژاد و درآمد، به جمعیت‌شناختی افرادی که تخفیف دریافت می‌کنند، نگاه خواهند کرد.