خطر سیل همچنان ادامه دارد زیرا موج گرمای قبل از میلاد رکوردهای دما را شکست

Environment Canada می‌گوید که دمای غیرقابل فصل گرم در بریتیش کلمبیا در روزهای آینده ادامه خواهد داشت و بیانیه‌های هواشناسی ویژه نسبت به جریان‌های زیاد رودخانه‌ها به دلیل ذوب شدن برف در جوامع سخت‌دیده در داخل استان هشدار می‌دهند.

بیانیه‌های آژانس هواشناسی که منطقه را پوشش می‌دهد، نسبت به دمای روز بین 10 تا 15 درجه بالاتر از استانداردهای فصلی و تسکین کمی در شب هشدار می‌دهد.

روز شنبه شاهد شکستن چندین رکورد گرما در سرتاسر قبل از میلاد بود، با بسیاری از جوامع که حداکثر دمای روزانه را شکستند یا با آن‌ها مقایسه کردند.

آگاسیز شاهد دمای 31.6 درجه سانتیگراد بود که رکورد 31.3 درجه سانتیگراد را در سال 2018 ثبت کرد. فورت نلسون با شکستن رکورد قدیمی 25.6 درجه سانتیگراد در سال 1973، رکورد جدید 28.1 درجه سانتیگراد را شکست.

دمای هوا در فرودگاه اسکوامیش به 32.4 درجه سانتیگراد رسید که رکورد قبلی 29.6 درجه سانتیگراد در سال 2018 را شکست.

هواشناسی محیط زیست کانادا، لوئیس کوهانی، یکشنبه گفت که دمای بالا برای این زمان از سال غیرعادی است، اما با رویداد گنبد گرمایی ژوئن 2021 مقایسه نمی شود.

او گفت: “این یک سناریوی متفاوت است. گنبد گرمایی ژوئن 2021، واقعا استثنایی بود.”

همزمان با آتش‌سوزی‌های جنگلی، با آب شدن برف‌ها، این استان با خطر سیل در مناطق خاصی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

مردم در یک ساحل
روز شنبه، رکورد گرما در جوامع سراسر استان شکسته شد. (جاستین بولین/سی بی سی)

مرکز پیش‌بینی رودخانه استان، توصیه‌هایی برای جریان بالا برای رودخانه‌های دین و بلا کولا صادر کرد و نسبت به افزایش سریع آب‌ها هشدار داد، اما سیل بزرگی پیش‌بینی نمی‌شود.

توصیه جریان بالای جریان مرکز برای کلمبیای علیا، کوتنای غربی، کوتنای شرقی، و رود مرزی همچنین شامل رودخانه کتل، رودخانه گرانبی و شاخه های اطراف است.

“نرخ ذوب برف در دو روز گذشته افزایش یافته است. در مناطق متوسط ​​​​ارتفاع، بسته های برف در حال کاهش است، با این حال برف قابل توجهی در ارتفاعات بالا هنوز باقی مانده است. رودخانه ها شروع به افزایش کرده اند، و روند افزایشی مداوم در سطح رودخانه ها در طول هفته پیش بینی می شود.” مشاوره می گوید.

با این حال، با کاهش حجم برف، این تردید وجود دارد که آیا جریان از سطحی فراتر خواهد رفت که قبلا در ماه مه تجربه شده بود یا خیر.

در به‌روزرسانی سیل روز شنبه، دهکده Cache Creek می‌گوید مشکل اصلی آب را برطرف کرده است که محدودیت‌های آب را افزایش داده است، اما توصیه‌های مربوط به آب جوش را حفظ کرده است زیرا پیاده‌روها و جاده‌ها هنوز پر از آوار ناشی از سیل قبلی هستند.

در ساعت 12:30 بعدازظهر یکشنبه، مرکز پیش‌بینی هشدار سیل برای رودخانه میدل فریزر را به هشدار جریان بالا کاهش داد و توصیه‌ای برای جریان بالا برای رودخانه فریزر بالایی صادر کرد.

در سیستم هشدار سه لایه این مرکز، یک سیل گیر به این معنی است که سطح رودخانه ها بالا می رود و ممکن است سیل رخ دهد. قبل از آن یک توصیه جریان بالا – پایین ترین سطح از سه سطح صادر شده توسط مرکز پیش بینی رودخانه – وجود دارد که نشان می دهد سیل جزئی در مناطق کم ارتفاع ممکن است.