خواص دارویی سیاه دانه و سیر – بانک سوال دبستان گرمه

مصرف مقطعی و گاه و بی گاه هر چند مفید است ولی اثرگذاری سیر سیاه را کم می کند (منبع). مخلوط کردن سیاهدانه و عسل را دوسین میگویند. آنها را مخلوط و این معجون هر روز صبح به مدت یک هفته میل شود. جالب است بدانید که بیشتر غذاهایی که در شبانه روز مصرف می کنید را به راحتی می توانید با این سیر مخلوط کرده و میل نمایید، بدون آنکه بوی آن در عطر و طعم غذای شما اثر بگذارد. آلیسین : بوی تند سیر به دلیل وجود ترکیب سولفوری به نام آلیسین است که خواص آنتی بیوتیک ، ضد ویروس ، ضد انگل و ضد قارچ دارد. 15. خواص سیاهدانه با ترکیب در هر مادهای تفاوت دارد. یکی دیگر از مهمترین خواص قابل توجه این ترکیب گیاهی، افزایش کلاژن سازی پوست، پیشگیری از بروز مشکلات پوستی و کاهش ریسک ابتلا به پیری زودرس پوست است. اینها تنها تعدادی از خواص این نوع از سیر هستند که ما با استفاده از آن می توانیم به آنها دست پیدا کنیم و به حفظ سلامتی خود کمک کنیم.

چگونه از سیر برای کاهش وزن استفاده کنیم؟ پلی فنول : پلی فنول ها سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بر اساس مطالعات علمی برای پیشگیری و درمان سرطان و بیماریهای قلبی عروقی ، کنترل دیابت نوع 2 و پیشگیری از چاقی و افزایش متابولیسم بدن ، شادابی پوست ، سلامت روده و پیشگیری از عفونت میکروبی بسیار مفیدند. سیر سیاه چربی های رسوب کرده در رگ ها را از بین می برد و مانع از گرفتگی عروق و سکته قلبی می شود. یک قاشق غذاخوری سیاهدانه نیم کوب شده (آسیاب شده) را با سه قاشق غذاخوری عسل ترکیب سیر سیاه درمان زود انزالی کنید. همچنین ترکیب بیشتری به نام S-Allylcysteine (SAC) دارد. این مردم از این سیر عمل آوری شده هم به عنوان دارو و هم طعم دهنده در غذا استفاده می کردند. سیر سیاه ( به انگلیسی : black garlic ) از قدیم در کره به عنوان دارو استفاده می شده است و گاهی اوقات از آن برای تهیه نوشابه های انرژی زا یا شکلات سیر سیاه استفاده می شود. سیر سیاه به دلیل تخمیر بسیار انرژی زا شده و به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می شود. در ادامهی این مطلب از مالتینا بلاگ به بررسی نحوه تشکیل، خواص، فواید، مضرات و نحوه تهیه سیر سیاه در خانه پپرداخته و دستگاههای مورد استفاده برای تخمیر سیر سیاه را معرفی خواهیم کرد.

از هزاران سال قبل، گیاهان و داروهای طبیعی گوناگون برای درمان انواع بیماری ها در طب سنتی در شرق آسیا مورد استفاده قرار می گیرند. در کشورهای اسیای جنوبی مثل تایلند و کره جنوبی و ژاپن ، قرن هاست که سیر سیاه به عنوان یک خوراکی و داروی سنتی استفاده می شود و در دهه های اخیر وارد بازار جهانی شده است. این ماده غذایی، به عنوان روغن سیر سیاه در درمانهای مراقبت از مو استفاده میشود. 17. اگر چنانچه دچار سندروم متابولیک هستید میتوانید، یک کاسه ماست یونانی را با یک قاشق چایخوری سیاهدانه ترکیب و در روز دو بار مورد استفاده قرار دهید. تحقیقات مختلف نشان داده است که مصرف منظم و صحیح این ترکیب قادر به کنترل خشکی پوست، ترک های پوستی، تیرگی و افتادگی پوست صورت بوده و تاثیر بسزایی در کاهش ریسک ابتلا به پیری زودرس پوست خواهد داشت. مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف صحیح و منظم سیر سیاه، منجر به کاهش و کنترل فشار خون، قند خون، پیشگیری از ایجاد پلاک و لخته های خونی شده بر ریسک ابتلا به مشکلات عروقی را کاهش خواهد داد. همانند سیر خام تازه ، سیر سیاه می تواند با تاثیر گذاری بسیار بیشترری به تنظیم سطح قند خون کمک کند ، کاهش قند خون بالا از مشکلات جدی بهداشتی مانند علائم دیابت ، اختلال عملکرد کلیه و موارد دیگر جلوگیری می کند.

سیر سیاه فرآوردهای نسبتاً جدید به شمار میرود. همان طور که پیشتر نیز گفته شده سیر سیاه یکی از ترکیبات پرطرفدار و شناخته شده در طب سنتی ایران و آسیای شرقی بوده و یکی از مهمترین موضوعات مورد علاقه بسیاری از محققین در این حوزه به شمار میآید. نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده در خصوص خواص این ترکیب از نظر طب سنتی به شرح زیر است. سیر سیاه سیر تیره رنگی بوده که دارای خواص زیادی برای بدن می باشد. مقدار زیاد آنتی اکسیدان موجود در سیر سیاه باعث می شود به خوبی با اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن که عامل ایجاد سرطان هستند مقابله کند. مسیر دسترسی: برای طبیعت گردی در مسیر سیاهکل تا دیلمان، ابتدا باید جاده ۴۲ کیلومتری رشت – لاهیجان را طی کنید و قدم به این شهر زیبای گیلان بگذارید. این مطلب فروشندگان فروشگاه های میوه و تره بار و سبزی را وا داشته است که سیر سیاه را برای فروش در مراکز خود به صورت عمده خریداری کرده و به فروش برسانند.