خواننده گروه کر اپرای ونکوور آخرین نت 50 ساله حرفه ای خود را می زند

در اجرای پایانی ریچارد واگنر هلندی پرنده توسط اپرای ونکوور، بازیگرانی که به دنبال آن بودند، بازیگران اصلی نبودند، بلکه زنی از گروه کر بودند که به تازگی 118 امین تولید خود را به پایان رسانده بود.

بت کوزار که آواز خواندن را با اپرای ونکوور در سال 1973 آغاز کرد و توسط اعضای گروه با در آغوش گرفتن و آرزوهای خوب همراه شد، گفت: “این یک ماجراجویی عالی بود و پاسخی که من از شرکت داشتم فراتر از تصور من بود.” یکشنبه.

واقعاً، واقعاً تأثیرگذار بود.»

کوزار که از اشتراک سن خود امتناع کرد اما گفت “زندگی از 70 سالگی شروع می شود” فارغ التحصیل UBC است و در مرکز اپرای لندن در بریتانیا آموزش دیده است. با اپرای ونکوور، او مدت‌ها از چیزی که بسیاری تصور می‌کردند ممکن است در هنر نمایشی پرطمطراق باقی ماند.

“می توان یک حرفه طولانی در اپرا داشت”

تام رایت، مدیر کل اپرای ونکوور، در بیانیه ای به مناسبت فعالیت حرفه ای خود گفت: داشتن یک عضو کر که 50 سال با یک گروه اجرا داشته باشد، افتخاری نادر است.

“این یک موفقیت باورنکردنی برای هر مجری است، و ما مفتخریم که از کمک های او در اپرای ونکوور در طول این سال ها تجلیل و قدردانی کنیم.”

لزلی دالا، مدیر گروه کر اپرای ونکوور، در مورد اهمیت حرفه کوزار گفت: «امکان داشتن یک حرفه طولانی در اپرا وجود دارد.

زنی با لباس برای فیلم هلندی پرنده ریچارد واگنر توسط یک همخوان در آغوش گرفته می شود.  او لبخند میزند.
اعضای کر اپرای ونکوور پس از آخرین اجرای خود در یکشنبه، 7 می 2023، در تئاتر ملکه الیزابت، بت کوزار را در آغوش می گیرند و به او تبریک می گویند. (موری تیتوس / اخبار سی بی سی)

دالا گفت که کوزار سخت کار کرده است تا صدایش بتواند خواسته های آواز اپرا را برآورده کند.

او همیشه آماده می‌آید و این واقعاً مایه افتخار و خوشحالی بوده است [her] خیلی زیاد.”

اولین اپرای کوزار اپرای وردی بود دون کارلو، در حالی که او می گفت قطعات موسیقی مورد علاقه اش برای اجرا آثار پوچینی است توراندوت و مادام باترفلای.

خوانندگی تمرکز منحصر به فردی برای کوزار بوده است، زیرا او نه تنها در اپراها بلکه در کنسرت های گالا و دیگر گروه های کر ترکیبی اجرا می کرد.

او می‌گوید: «من عاشق خواندن رپرتوار غنی کرال بودم و تعادل تکنیکی آواز کر در مقابل آواز اپرا برای سال‌های متمادی در سالم نگه داشتن صدای من بسیار مفید بوده است.

“اپرا واقعاً درباره مردم است”

دالا گفت که کوزار با نشان دادن نحوه اجرا در سطح بالا برای سال‌ها و همچنین از طریق توانایی خود در کار به عنوان بخشی از یک گروه، الگویی برای خوانندگان جوان در گروه کر بوده است.

او گفت: «اپرا واقعاً درباره مردم است. گروه کر و ارکستر کسانی هستند که در اینجا زندگی می کنند. آنها کسانی هستند که واقعاً ستون فقرات این سازمان را می سازند.

کوزار علاوه بر کار به عنوان خواننده، چندین سال در Arts Connection در ریچموند و در استودیوی خصوصی خود تدریس کرد.

برای بازنشستگی، اپرای ونکوور گفت که کوزار قصد دارد “تسلط خود را در ورزش هایی مانند بدمینتون و گلف” افزایش دهد.