دادگاه استیناف بریتیش کلمبیا دریافت که مددکاران اجتماعی برای دسترسی به سوابق پزشکی والدین به مجوز نیاز دارند

دادگاه استیناف بریتیش کلمبیا بخشی از قانون حمایت از کودکان استان را که به مددکاران اجتماعی اجازه می‌داد بدون رضایت، حکم بازرسی یا حکم دادگاه به سوابق پزشکی والدین دسترسی داشته باشند، لغو کرده است.

این هیئت متشکل از سه قاضی می‌گوید بخشی از قانون خدمات کودک، خانواده و جامعه بریتیش کلمبیا خلاف قانون اساسی است، زیرا این قانون فاقد تضمین‌هایی برای محافظت از اطلاعات پزشکی عمیقا شخصی والدین است.

این حکم می‌گوید که این قانون به کارکنان رفاه کودکان در وزارت توسعه کودکان و خانواده اجازه می‌دهد به اطلاعات پزشکی خصوصی والدین از نهادهای دولتی، از جمله بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی دسترسی داشته باشند.

این هیئت می‌گوید بخشی از قانون که اجازه دسترسی گسترده به سابقه پزشکی والدین را می‌دهد، همانطور که دادگاه پایین‌تر تشخیص داد، «کمترین مداخله‌کننده» نبوده و می‌تواند به «اطلاعات شدیداً خصوصی» که بخشی ضروری از تحقیقات نیست، دسترسی داشته باشد.

حکم دادگاه تجدیدنظر می‌گوید که این قانون قوانین روشنی را در مورد جستجو و ضبط سوابق پزشکی والدین تعیین نکرده است، یافتن مداخله دولت در چنین اطلاعاتی می‌تواند تأثیر وحشتناکی بر درخواست کمک والدین داشته باشد و تأثیر منفی بر روابط با مراقبت‌های بهداشتی داشته باشد. ارائه دهندگان

دادگاه استیناف به دولت بریتیش کلمبیا یک سال مهلت داد تا قانون خود را با قانون اساسی مطابقت دهد و در کنار شاکی، شاهزاده جورج مادر سه فرزند با سابقه تروما و مشکلات روانی که برای اولین بار در سال 2017 مورد توجه وزارتخانه قرار گرفت.