در مطالعه جدید افزایش آتش سوزی های شدید جنگلی مستقیماً با انتشار گازهای گلخانه ای از شرکت های نفتی مرتبط است

با شعله‌ور شدن آتش‌سوزی‌ها در آلبرتا، ساسکاچوان و پیش از میلاد، تحقیقات جدید ارتباط مستقیم و قابل اندازه‌گیری بین انتشار کربن که به تولیدکنندگان اصلی سوخت فسیلی در جهان بازمی‌گردد و افزایش آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی در غرب کانادا و ایالات متحده نشان داده است.

بررسی شده مطالعهکه هفته گذشته در مجله Environmental Research Letters منتشر شد، نشان داد که 37 درصد از کل مساحت جنگل های سوخته شده در غرب کانادا و ایالات متحده بین سال های 1986 تا 2021 را می توان به 88 تولید کننده اصلی سوخت فسیلی و تولید کننده سیمان ردیابی کرد.

کارلی فیلیپس، یکی از نویسندگان این مطالعه و محقق در مرکز علمی دعوی حقوقی آب و هوا در اتحادیه دانشمندان نگران، گفت: “آنچه ما دریافتیم این است که انتشار گازهای گلخانه ای از این شرکت ها به طور چشمگیری فعالیت آتش سوزی های جنگلی را افزایش داده است.”

این یافته ها بر اساس مطالعات قبلی است که سهم همان 88 شرکت را در افزایش دمای جهانی تعیین کرده است، و سایرین که نشان داده اند چگونه “کمبود فشار بخار” (VPD) ناشی از آب و هوا – معیاری برای قدرت خشک کردن جو – است. به افزایش مساحت جنگل های سوخته در غرب کانادا و ایالات متحده کمک کرده است

با استفاده از داده‌های مدل‌سازی، محققان توانستند تعیین کنند که انتشار گازهای گلخانه‌ای که به آن 88 شرکت بازمی‌گردد منجر به سوختن 80000 کیلومتر مربع اضافی شده است. این منطقه بزرگتر از وسعت ایرلند است.

صنعت انرژی به تحقیقات پاسخ می دهد

انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا (CAPP) در ایمیلی به CBC News به این مطالعه پاسخ داد.

جی اوریل، سخنگوی CAPP، گفت: «در حالی که ممکن است دیدگاه ما با گروهی که این مطالعه را انجام داده است متفاوت باشد، چیزی که می توانیم روی آن توافق کنیم، نیاز به ادامه کار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

هنگامی که خورشید غروب می کند، یک پمپ جک روغن استخراج می کند.
هنگامی که خورشید در نزدیکی کلگری در 9 اکتبر 2022 غروب می کند، یک پمپ جک نفت و گاز را از سر چاه خارج می کند. سخنگوی انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا گفت که شرکت های کانادایی می توانند با صادرات گاز طبیعی بیشتر برای جایگزینی تولید زغال سنگ، انتشار کربن جهانی را کاهش دهند. . (جف مکینتاش/کانادین پرس)

اوریل با اشاره به برنامه های جذب کربن و برق رسانی گفت: صنعت نفت و گاز طبیعی کانادا یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در نوآوری کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در این کشور است.

اوریل افزود: شرکت های کانادایی با صادرات بیشتر گاز طبیعی به کشورهایی که برای تامین انرژی اقتصاد خود به زغال سنگ متکی هستند، نقشی در کاهش انتشار کربن جهانی دارند.

جاتان بوخ، دانشمند محقق در رصدخانه زمین لامونت-دوهرتی در دانشگاه کلمبیادر ایمیلی گفته شد که این تحقیق “شواهد قوی” از تأثیر انتشار گازهای گلخانه ای را ارائه می دهد که به شرکت های سوخت فسیلی خاص بازمی گردد.

بوخ که در این مطالعه شرکت نداشت، افزود که در حالی که تحقیقات نشان می‌دهد VPD یک محرک پیشرو در میزان گسترش آتش‌سوزی است، عوامل دیگری نیز نقش دارند، از جمله شرایط بارش و برف در اوایل فصل، و شیوه‌های تجویز شده سوزاندن و اطفاء حریق.

تماشا | چرا فصول آتش سوزی قوی تر و طولانی تر می شود:

چرا فصول آتش سوزی قوی تر و طولانی تر می شود؟

جان ویلانت سال ها را صرف تحقیق در مورد آتش سوزی های جنگلی کرده است و دلایلی که آتش سوزی های امروزی ویرانگرتر هستند. او از عکس‌ها و ویدئوها استفاده می‌کند تا به آدرین آرسنال، خبرنگار ارشد CBC نشان دهد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.


زمینه تحصیلی رو به رشد

این تحقیق بخشی از یک زمینه مطالعاتی در حال رشد است که به عنوان علم انتساب شناخته می شود، که تلاش می کند چگونگی تأثیر مستقیم تغییرات آب و هوا بر رویدادهای شدید آب و هوایی اخیر را اندازه گیری کند.

جنیفر بالتزر، دانشیار دپارتمان زیست شناسی در دانشگاه ویلفرید لویر در انتاریو، گفت که دیدن دانشمندانی که این ارتباطات را ایجاد می کنند، رایج تر شده است.

بالتزر، کرسی تحقیقات کانادا در جنگل‌ها و تغییرات جهانی می‌گوید: «سال گذشته، تعدادی از مطالعات انجام شد که مستقیماً افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و گرم شدن آب و هوا را با امواج گرمایی عظیمی که اروپا را درنوردید، نسبت دادند.»

“من فکر می کنم که ما به طور فزاینده ای شاهد اظهار نظرهای قوی تر از سوی دانشمندان هستیم، که ما باید انجام دهیم – اظهارات قوی تر در مورد این واقعیت که، بله، این تغییرات در آب و هوا ناشی از انسان است و آنها باعث این فجایع عظیمی می شوند که ما می بینیم. سراسر دنیا.”

بالتزر، که او نیز در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: با توجه به تحقیقات قبلی، این یافته ها تعجب آور نیستند.

اما او گفت که این داده ها به ایجاد ارتباط بین تحقیقات قبلی و انتشار گازهای گلخانه ای از بزرگترین شرکت های سوخت فسیلی در جهان کمک می کند. نشان دادن این پیوندها واقعاً مهم است.

ساختمان ویران شده، سوخته و جنگل سوخته
ساختاری که در اثر آتش‌سوزی‌های اخیر ویران شده است، در دره درایتون، آلتا، هفته گذشته نمایش داده می‌شود. (جیسون فرانسون / مطبوعات کانادا)

“قطعه پاسخگویی”

فیلیپس گفت که کشیدن این پیوندها بخشی از انگیزه او بود، به ویژه با توجه به آن اخیر پژوهش و تحقیقات دریافته‌اند که شرکت‌های نفتی دهه‌ها پیش از تهدید تغییرات آب و هوایی می‌دانستند، اما خطرات آن را کم اهمیت جلوه دادند.

او گفت: “بخشی از کاری که این مطالعه انجام می دهد نشان دادن ارتباط بین این شرکت ها، انتشار گازهای گلخانه ای و اثرات آب و هوایی آنها است که امیدواریم به آنها اجازه دهد تا در قبال سهم منصفانه خود از هزینه های مرتبط با آتش سوزی پاسخگو باشند.”

“من فکر می کنم بخش پاسخگویی برای شرکت های سوخت فسیلی واقعا مهم است و بخشی از چیزی است که این تحقیق را منحصر به فرد می کند. ما می دانیم که در طول تاریخ صنایع در قبال خطرات محصولات خود، چه تنباکو یا آزبست، پاسخگو بوده اند. و بخش بزرگی از پاسخگو نگه داشتن این شرکت ها تحقیقاتی بود که ارتباط بین محصول آنها و تأثیر را نشان می داد.

کریستینا نوئل، سخنگوی مؤسسه نفت آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: دستور کار روشن این گروه به کنار، صنعت نفت و گاز طبیعی آمریکا بر ارائه انرژی مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد و در عین حال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای متمرکز است.