رئیس خدمات پلیس ساری خواستار یک تاریخ مشخص برای تصمیم گیری در مورد آینده پلیس شهر است

رئیس سرویس پلیس نوپای ساری (SPS) علناً از تصمیم گیرندگان شهر درخواست کرده است که از تأخیر خودداری کنند و در مورد اینکه آیا در آینده تنها نیروی پلیس در شهر خواهند بود یا خیر، تماس قاطعانه ای برقرار کنند.

این یکی از اولین مصاحبه های اصلی رئیس Const است. نرم لیپینسکی از اولین افسران SPS داده است استقرار در سال 2021 آغاز شد در کنار RCMP

مصاحبه او به دنبال یک نامه ی سرگشاده این می گوید که بحث های جاری در مورد اینکه آیا شهر به این انتقال ادامه می دهد یا خیر، به این معنی است که کارمندان به طور فزاینده ای از نگرانی در مورد آینده خود پرت می شوند.

استان به شهر توصیه کرده بود که این انتقال چند ساله را ادامه دهد در 27 آوریلو شهردار برندا لاک از آن زمان به بعد متعهد شد که به RCMP پایبند باشد. از آن به بعد، حرکت کم در مورد موضوع رخ داده است.

یک مرد سفیدپوست که لباس پلیس به تن دارد در حالی که در پارک صحبت می کند، حرکات بدنی می دهد.
لیپینسکی می‌گوید عدم اطمینان در مورد انتقال، برخی از افسران را وادار می‌کند که آینده خود را زیر سوال ببرند. (بن نلمز/سی بی سی)

لیپینسکی به سی‌بی‌سی نیوز گفت که او و بقیه افسرانش امیدوارند که تاریخ مشخصی را ببینند که در آن شورا تصمیم‌گیری کند.

او گفت: “مدت زیادی از آن زمان گذشته است و من فکر می کنم منصفانه است که بگوییم هر کسی که در این پروژه دخیل است مایل است که آن را به پایان برساند.”

لیپینسکی می گوید در حال حاضر 230 افسر خط مقدم از SPS در کنار RCMP در ساری، دومین شهر بزرگ بریتیش کلمبیا از نظر جمعیت، مستقر هستند.

به گفته وی، این معادل 46 درصد از کل مقدار مورد نیاز برای پلیس شهر است.

ترکیبی از نشان شانه RCMP و نشان خدمات پلیس ساری.
انتقال پلیس شهر برای بیش از پنج سال بر سیاست ساری تسلط داشته است. (بن نلمز/سی بی سی، داریل دایک/مطبوعات کانادا)

او گفت: “بدیهی است که استان با یک توصیه قوی در پایان ماه آوریل مطرح شد. من اجازه می دهم این فرآیندها مسیر طبیعی خود را طی کند.”

“چیزی که ما تمایل داریم فراموش کنیم عامل انسانی است. من 400 کارمند دارم و سطح معینی از استرس، سطح معینی از ناامیدی هم از SPS و هم از RCMP در مورد این پروژه وجود دارد.”

لاک روز سه شنبه برای مصاحبه در دسترس نبود، و یک سخنگوی گفت که او برای شرکت در کنفرانس فدراسیون شهرداری های کانادا در تورنتو در حال انتقال است.

اما آنها گفتند “هیچ چیز تغییر نکرده است”. آخرین اظهارات لاک. توصیه استان الزام آور نیست، اما سالانه 30 میلیون دلار در طول پنج سال برای کمک به انتقال به نیروی پلیس شهری پیشنهاد داده است.

شهردار از امضای NDA خودداری کرد

گزارش استان که توصیه می‌کرد شهر به انتقال خود از RCMP ادامه دهد، به شدت اصلاح شد، به طوری که لاک از امضای قرارداد عدم افشا برای مشاهده نسخه ویرایش نشده خودداری کرد و گفت که این روند به اندازه کافی شفاف نبود.

لیندا آنیس، یکی از اعضای شورای شهر ساری، گفت که نگران است شهردار به شورا بیاید و بدون همه حقایق در مورد آینده پلیسی شهر تصمیم بگیرد.

او گفت: “من فکر می کنم که امضای NDA بر عهده تک تک اعضای شورا است.”

این بهترین راهی است که می‌توانیم بیشترین اطلاعات ممکن را در زمانی که تصمیمی به این مهم پیش می‌رویم به دست آوریم.»

لیپینسکی گفت که همه تصمیم گیرندگان در شهر باید نسخه ویرایش نشده را بررسی کنند و افزود که “از جامعیت آن تحت تاثیر قرار گرفته است.”

انیس می‌گوید تصمیم شورا در مورد انتقال از دو طریق می‌تواند اتفاق بیفتد: یا در قالب یک گزارش شرکتی به کارکنان در جلسه بعدی در 5 ژوئن، یا به عنوان یک پیشنهاد از سوی یکی از اعضای شورا.

دیوید ابی، نخست وزیر، روز چهارشنبه در رویدادی گفت که دولت اطمینان حاصل می کند که رفت و آمدها بر ارائه خدمات پلیس در ساری تأثیری نمی گذارد و گفت که این گزارش احتمالاً در 5 ژوئن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی گفت: «این تصمیمی نیست که فقط آن شهر را تحت تأثیر قرار دهد، همانطور که گزارش نشان می دهد، این تصمیمی است که تأثیرات بسیار بیشتر از آن دارد».