رئیس وی شهادت می دهد ، افسر CBSA پس از اینکه متوجه شد رمزهای عبور Meng Wanzhou را گم کرده است ، “سفید” شد

رئیس فرودگاه ونکوور آژانس خدمات مرزی کانادا روز سه شنبه لحظه ای را درک کرد که یکی از افسران وی متوجه شد که وی به دلیل نقض پروتکل های آژانس ، رمز عبور تلفنهای Meng Wanzhou را به RCMP داده است.

نیکول گودمن در دادگاه عالی قبل از میلاد شهادت داد که چند روز پس از بازداشت مدیر هوآوی در تاریخ 1 دسامبر 2018 جلسه ای تشکیل داد تا از عهده نقش CBSA در این پرونده برآید.

یکی از نگرانی های اصلی وی در مورد به اشتراک گذاشتن اطلاعات بود. و او متوجه تغییر ناگهانی در افسر خدمات مرزی اسکات کرکلند شد.

“در حالی که من این بحث را داشتم ، من آن را به وضوح به خاطر می آورم زیرا BSO کرکلند – ما در یک میز هیئت مدیره بودیم و او مستقیماً روبروی من بود – و هنگامی که من این بحث را با تیم داشتم ، من فقط دیدم که او سفید شد و مضطرب بود “گودمن گفت.

وی افزود: “مثل اینكه او شاهد باشد كه این قطعه كاغذ را در آن داشت كه رمزهای عبور خانم منگ روی آن بود و نمی داند كجاست.”

اشتباه “دلخراش”

گودمن یکی از حداقل 10 افسر CBSA و RCMP است که انتظار می رود در دادرسی استرداد منگ در رابطه با دستگیری وی شهادت دهند.

مدیر ارشد مالی 48 ساله به اتهام دروغ گفتن به مدیر HSBC در مورد کنترل هوآوی بر یک شرکت فرعی متهم به نقض تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران متهم شد.

هنگامی که دستگاه های الکترونیکی وی را ضبط کردند ، مأموران CBSA رمزهای عبور تلفن هایش را خواستند. آنها بعداً آن کدها را به اشتباه به RCMP منتقل کردند. (دادگاه عالی قبل از میلاد)

دادستان ها ادعا كردند كه HSBC با تكيه به تضمين هاي منگ براي ادامه روابط مالي با غول مخابرات چين در معرض خطر از دست دادن و تعقيب قرار گرفت.

وکلای منگ ادعا می کنند که CBSA و RCMP توسط اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده برای جمع آوری اطلاعات با نقض حقوق منگ ، با بازجویی از افسران CBSA ، بدون وکیل و انتقال اطلاعات به FBI ، هدایت شدند.

کرکلند قبلاً در مورد درخواست رمزهای عبور از منگ و سپس تحویل آنها به همراه سایر چمدان های خود به RCMP پس از دستگیری پلیس پس از نزدیک به سه ساعت بازداشت CBSA ، شهادت داده است.

کرکلند گفت این یک اشتباه “دل آزار” است.

“صد درصد تصادفی”

گودمن در معاینات مستقیم توسط ولیعهد گفت که او بدون شک کرکلند حقیقت را می گوید.

گودمن ادعا کرد: “صد درصد تصادفی”.

او گفت که “اول از همه به دلیل واکنش او مطمئن است. و دوم اینکه این عمل ما نیست.”

افسر آژانس خدمات مرزی کانادا ، اسکات کرکلند ، در مواد تبلیغاتی CBSA برای افسران خدمات مرزی معرفی شد. کرکلند افسری است که تلفن منگ وانژو را هنگام ورود به کانادا در اختیار گرفت. (CBSA / توییتر)

گودمن گفت که در روزهای پس از دستگیری منگ ، وی با یک وابسته حقوقی FBI در تماس بود که پیش از دادرسی وثیقه به دنبال کپی از آزمون گمرک CBSA و سوابق سفر منگ بود.

وی گفت که وی “بسیار پیگیر” است و ادعا کرد که تحت تفاهم نامه ای که حاکم بر اشتراک اطلاعات بین آژانس ها است اختیار دارد. اما گودمن می گوید که او باید با افراد CBSA بررسی کند.

وی گفت: “من فقط نگرانی هایی داشتم كه شاید به این دلیل بود كه اطلاعاتی را كه آنها به دنبال آنها بودند مبنی بر اینكه آنها سعی كنند و آنها را از جای دیگری می گیرند ، در اختیار آنها قرار ندادم.”

“و من نگرانی داشتم که اگر بعضی اوقات خرید را برای مردم شروع کنید ، ممکن است کسی در صورت عدم آشنایی با پرونده ممکن است به شما اطلاعات بدهد.”

هیچ اشاره ای به معامله شایعه نشده است

گودمن دومین شاهد است كه در دادرسی استرداد از هفته گذشته كه وال استریت ژورنال و رویترز گزارش دادند كه منگ در حال مذاكره با وزارت دادگستری آمریكا است ، برای حل این پرونده از طریق نوعی پذیرش تخلف انجام شده است.

بر اساس گزارش ها ، که CBC به طور مستقل تأیید نکرده است ، این معامله باعث می شود منگ به توافق تعقیب تعقیب تعویق افتاده مبنی بر به تعویق انداختن اتهامات یا حذف آنها در مرحله بعدی.

منگ اتهامات علیه خود را انکار کرده و گفته می شود که تاکنون از توافق پیشنهادی خودداری کرده است.

در این میان ، روند دادگاه کانادا همچنان با جمع آوری مدارک دفاعی برای استفاده در جلسه دادگاه در بهار سال آینده هنگامی که آنها استدلال می کنند باید پرونده به دلیل یک سری نقض حقوق – از جمله ادعاهای مربوط به بازداشت منگ – مورد استفاده قرار گیرد ، ادامه دارد.

تیم دفاع همچنین ادعا می کند که منگ در جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین به عنوان یک ابزار چانه زنی مورد استفاده قرار می گیرد و ایالات متحده کانادا را در مورد استحکام پرونده گمراه کرده است.

در دادگاه هیچ اشاره ای به شایعه معامله نشده است و نه منگ و نه وکلایش اظهار نظری نکرده اند.

منگ در حال حاضر تحت نوعی حبس خانگی به سر می برد که می بیند یک دستبند نظارت بر GPS روی مچ پا دارد. وی در روزهای پس از دستگیری با قرار وثیقه 10 میلیون دلاری آزاد شد.