ردیاب دام و حیوانات باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

و هر روز شاهد هستم که در جامعه افرادی با خود حیوانات خانگی بهع همراه دارند، یا در منازل از حیوانات خانگی نگهداری می کنند، یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای صاحبان حیوانات خانگی به وجود می آید گم شدناین حیوانات و در برخی مواقع فرار کردن آن ها می باشد که می توان با استفاده از تکنولوژی جدید GPS – ردیاب از بروز این مشکل تا حدود زیادی جلوگیری نمود. بنابراین همان گونه که مشاهده می شود گستره ی استفاده از تکنولوژی جی پی اس – ردیاب روز به روز در کشور مان در حال افزایش بوده و افراد و سازمان های مختلف به مقاصد مختلف می توانند از آنها استفاده کرده و از مزایای فراوان و مفیدی که ردیاب می تواند برای آنها داشته باشد بهره مند شوند.

به این ترتیب صاحبان حیوانات خانگی می توانند با خیال آسوده با بهره مندی از تکنولوژی موقعیت یاب مکانی GPS به نگهداری آنها پرداخته و نگرانی در خصوص مفقود شدن و یا سایر مشکلات را نداشته باشند. در نتیجه صاحبان این گونه حیوانات برای در پیشگیری از این قبیل مشکلات ناچار به استفاده از ردیاب های جدید می باشند که در مواقع بروز مشکل باعث کمک رسانی زیادی به صاحبان حیوانات خواهد شد. همه ردیاب ها به طور یکسان ساخته نمی شوند و گزینه های زیادی در بازار وجود دارد.

اما رابطه انسان و حیوانات به همزیستی محدود نمیشود و در موارد زیادی از حیوانات در ورزشهای مختلف نیز استفاده خواهد شد. با استفاده از آن فناوری شما میتوانید برای حیوانتان یک محدوده جغرافیایی امن تعریف کنید تا در صورتیکه حیوان از آن خارج شد، بلافاصله از طریق ردیاب مطلع شوید و از طریق ماهوارههای مکانیابی جی پی اس بصورت بلادرنگ و همزمان با حرکت حیوان، آن را بر روی دستگاه تلفن همراهتان مشاهده کنید.

صاحب حیوان می تواند به وسیله اپلیکیشن مخصوص موبایل یا با استفاده از سایت به صورت آنلاین به موقعیت لحظه ای دسترسی داشته باشد یا به صورت آفلاین با استفاده از اس ام اس موقعیت جغرافیایی حیوان را دریافت کند. یکی دیگر از ویژگی های بسیار مطلوب این دستگاه قابلیت Geo Fencing یا تعیین محدوده امن جغرافیایی ردیاب کوچک حیوانات است. یکی دیگر از قابلیت های تعبیه شده برای این ردیاب کوچک و قوی امکان اتصال به Wi-Fi است که میتوان با استفاده از آن بدون نیاز به اتصال به اینترنت همراه حیوان را تا جایی که آنتن مودم خانگی توانایی دارد مکان یابی کرد.