روش های طلایی برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو چرا اتفاق می افتد؟

ریزش مو دلایلی مختلفی دارد. به طور متوسط در شبانه روز ریزش ۵۰ الی ۱۰۰ عدد مو طبیعی است. در حالت عادی موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده می شود. در نتیجه تراکم مو ثابت است. اما چه زمانی ریزش مو اتفاق میفتد؟ در صورتیکه عدم تعادل بین رشد مو و ریزش مو وجود داشته باشد، ریزش مو اتفاق امیفتد. در حالت طبیعی در همه افراد مو ریزش می کند، اما زمانیکه تراکم مو کاهش یاید، نشان دهنده ریزش مو است.

علائم ریزش مو

علائم و نشانه های ریزش مو شامل موارد ذیل است:

  • در زمان کشیدن مو کنده شدن مو
  • در زمان شانه کردن و بستن مو موی زیادی جدا شود.
  • وجود موی زیاد بر روی بالشت بعد از خواب

 

جلوگیری از ریزش مو با تغذیه‌ مناسب

تغذیه شخص در سلامتی موها موثر است. نوع تغذیه بر میزان ریزش، جنس و مقاومت مو تاثیر مستقیمی دارد. از پروتئین‌ها، مواد معدنی و ویتامین ها در حفظ سلامت مو استفاده نمائید تا از ریزش مو جلوگیری شود. در رژیم لاغری از مشاوره متخصص تغذیه استفاده کنید تا مواد غذایی مورد نیاز بدن تامین شود و کمبود این مواد باعث ریزش مو نشود. با کاهش کالری روزانه میزان ریزش مو افزایش می‌یابد. در صورتیکه رژیم گیاهخواری دارید با متخصص تغذیه مشورت نمائید تا اقدامات لازم برای جلوگیری از ریزش مو را به شما آموزش دهد.

مواد مغذی مهم برای مو

سوالی که در اینجا وجود دارد این است که مواد مغذی و مورد نیاز مو چه چیزهایی هستند؟

جنس مو از پروتئین است. در نتیجه کمبود پروتئین در تغذیه روزانه مشکلاتی در تولید مو ایجاد می کند. مواد غذایی دارای پروتئین شامل: مرغ، ماهی، گوشت قرمز، حبوبات و تخم مرغ است.

همچنین موادی مانند: کلسیم و منیزیم برای سلامتی مو ضروری است. در نتیجه در تغذیه روزانه از لبنبات استفاده شود. کمبود آهن در بدن باعث کم خونی و ریزش مو می شود. بهتر است از مکمل های آهن استفاده شود. علاوه بر پروتئین، کلسیم و منیزیم و آهن، ویتامین ها نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو دارند.

ویتامین گروه ب مانند بیوتین که در صنایع آرایشی نیز از آن استفاده می شود در سلامت مو موثر است. جگر، تخم مرغ، جوانه گندم شامل ویتامین ب ۶ است.

در بعضی موارد مصرف روغن که دارای اسید چرب امگا ۳ و ۶ است، در رژیم روزانه استفاده نمی شود که  این نیز باعث ریزش مو می شود. آنتی اکسیدان نقش مهمی در استحکام مو دارد. آنتی اکسیدان شامل ویتامین ای، سی و عنصر سلنیم است که با تاثیری که بر فولیکول های مو دارد، باعث افزایش مقاومت مو می شود. آنتی اکسیدان در مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مزو ژل جالپرو چه کاربردها و فوایدی دارد؟

جلوگیری از ریزش مو با کاهش استرس

استرس تاثیر زیادی بر ریزش مو دارد. زمانیکه شخص دچار استرس می شود، موهای وی شکننده و نازک شده و فولیکول های مو دچار اختلال برای تولید تارمو می شود. در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از ریزش مو استرس خود را کاهش دهید. اختلال وسواسی موکنی بیماری است که باعث ریزش مو می‌شود. در این حالت شخص به صورت غیر اردای موهای صورت و سر خود را می کند. اصلی ترین عامل بروز این اختلال استرس است.

عوامل ایجاد آسیب به ساقه مو

  • بستن محکم مو، بافت و کشیده شدن موی سر
  • آسیب به مو به دلیل استفاده بیش از حد از اتوی مو، سشوار و فرمو
  • استفاده از ژل حال دهنده مو، تافت و صاف کردن مو، رنگ کردن بیش از حد موی سر
  • استفاده از مواد آرایشی با کیفیت پایین

توصیه طلایی برای جلوگیری از ریزش مو

هر روز موی خود را شانه کنید. شانه کردن روزانه مو باعث افزایش جریان خون رسانی به فولیکول مو می شود. فولیکول مو نگهداری از تارهای مو را برعهده دارد. در نتیجه با شانه کردن روزانه موهای خود را حفظ کنید.

از شامپوی مناسب استفاده شود. در بعضی مواد دلیل اصلی ریزش مو آسیب به ساقه مو است. از شامپوی مناسب برای جلوگیری از ریزش و حفظ سلامت مو استفاده کنید. مثال برای موی خشک از شامپوی نرم کننده استفاده شود که مو بیشتر از حد عادی خشک نشود. در انتخاب شامپو از جنس باکیفیت بالا و برند معتبر استفاده شود.

خشک شدن موی به صورت طبیعی: بعد از حمام سعی شود مو به صورت طبیعی در هوای آزاد خشک شود. از وسایلی مانند سشوار تا حد ممکن استفاده نشود. حرارت سشوار یکی از دلایل اصلی آسیب به ساقه مو و ایجاد طاسی موقت در فرد است. فرد با بستن محکم مو به حالت دم اسبی و بافت محکم آفریقایی باعث ایجاد فشار شدید به ساقه مو شده و مو از سر جدا می شود. در بعضی مواقع شدت این کشش مو به حدی است که باعث زخم پوست سر و ایجاد طاسی دائمی می شود.

از کلاه و حوله شخصی استفاده شود. رعایت بهداشت فردی نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو دارد. عفونت قارچی یکی از شایع ترین نوع عفونت مو است. محیط گرم و مرطوب، محیط مناسب برای رشد این نوع قارچ است. این عفونت قارچی مسری است. ریزش مو یکی از علایم ابتلا به عفونت قارچی است. در این بیماری نواحی ریزش مو دردناک است. همچنین شخص دارای تب خفیف و بزرگ شدن غده لنفاوی سر و صورت می شود. در نتیجه بهتر است از حوله و کلاه شخصی در خشک نمودن موی سر استفاده شود.

 

استفاده از ماسک مو و بهترین شامپو برای ریزش مو

آلودگی و چربی اضافه با استفاده از ماسک مو و شامپو تمیز می شود. بعضی از مواد سازنده شامپو و ماسک قوی است و با یک بار استفاده چربی طبیعی مو که باعث تقویت مو می شود را از بین می برد. در زمان خرید محصولات مو به مواد تشکیل دهنده دقت کنید و محصولاتی که دارای مواد طبیعی هستند را بخرید. زمانیکه از شامپویی استفاده نمودید و ریزش موی شما بیشتر شد، آن را تغییر دهید.

استفاده از برس‌ نرم با الیاف طبیعی

استفاده از برس نرم و دارای الیاف طبیعی در شانه کردن مو میزان چربی روی مو را افزایش می دهد. با برس کشیدن مو به صورت نرم پروتئین روی مو انباشته می شود. زمانیکه به طور مرتب موی خود را برس بکشید در حمام ریزش موی زیادی ندارید.

 

مزوتراپی مو

یکی دیگر از روش های جلوگیری از ریزش مو استفاده از مزوتراپی است. این روش جدید میتواند در کنار دیگر روش های  درمانی تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. در مزوتراپی ترکیبی از مواد مغذی برای مو به درون پوست سر تزریق میشود.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با مزوتراپی مو، فواید، معایب، روش تزریق، ماندگاری، هزینه و مواد مزوتراپی بدانید به شما توصیه میکنیم سر به سایت آدینامد به آدرس adinamed.com  بزنید و دیگر مطالب مفید در این رابطه را مطالعه نمایید.

بازرگانی آدینامد یکی از بزرگترین شرکت های توزیع کننده انواع فیلر و ژل های تزریقی هیالورونیک اسید، بوتاکس و تجیهزات زیبایی است که مواد مود نیاز تمامی کلینیک های زیبایی و پزشکان را تامین میکند.

برای خرید انواع ژل های تزریقی اعم از: خرید ژل نورامیس ، ژل پروفایلو، ژل پرفکتا، ژل رووفیل، ژل ژوویدرم، استایلج، بایواسکین و … و دریافت مشاوره میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

تلفن : ۲۲۰۶۶۳۹۵-۰۲۱

تلفن همراه : ۶۰۵۷۳۷۸-۰۹۱۹