سایت تجهیزات دندانپزشکی و آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی زیبایی

اما چندین نکته مهم وجود دارد که حتماً باید در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی و به صورت کلی تجهیزات پزشکی به آن ها توجه شود تا بتوان مناسبترین ها را خریداری کرد. اولین اقدام در زمان خرید تجهیزات دندانپزشکی توجه به مرکز خرید و فروشگاهی بوده که می خواهیم از آن استفاده نماییم. سایت تجهیزات دندانپزشکی بهترین تجهیزات دندانپزشکی را از کجا بخریم؟ در صورتی که تصمیم دارید تا برای خرید تجهیزات دندانپزشکی اقدام کنید و به سراغ یک مرجع عالی و مطمئن به منظور خرید تجهیزات دندانپزشکی هستید می توانیم به شما کام طب را معرفی کنیم. خوشبختانه کام طب یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر می باشد که به منظور ارائه خدمت رسانی به جامعه دندانپزشکی تاسیس گردیده و اقدام به ارائه مواد و تجهیزات دندانپزشکی نموده است. آنچه که سبب میشود تا این فروشگاه اینترنتی از سایر رقبا متمایز باشد کیفیت محصولات و اصالت و قیمت تجهیزات دندانپزشکی بوده است. کام طب تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا بتواند رضایت مشتریان عزیز را جلب کرده و هزاران محصول متنوع و باکیفیت را در اختیار مشتریان در یک بستر راحت و در دسترس قرار بدهد. انواع تجهیزات دندانپزشکی شامل این موارد می باشد: یونیت صندلی دندانپزشکی، کابینت عملیاتی به منظور نگهداری وسایل مختلف، چراغهای عملیاتی دندانپزشکی، تجهیزات تصویربرداری با اشعه ایکس، تجهیزات آب و برق، هندپیس ها، تجهیزات استریلیزاسیون و سیستم های تحویل برای دسترسی آسان به دستگیره ها، سرنگ ها و … هر کدام از وسایل فوق خود دارای انواع گسترده ی می باشند. توجه ویژهای داشته باشند و در طراحی و ساخت آنها نکات مهم و استاندارد ها را در نظر بگیرند و سپس به تولید بهترین نمونه های تجهیزات پزشکی بپردازند. همانگونه که در ساخت تجهیزات دندانپزشکی توجه به استانداردها و بالا بودن کیفیت مهم است برای ساخت هر نوع تجهیزات پزشکی نیز این موارد باید رعایت گردد.

  • انواع روکش های دسته چراغی نایلونی و چسبدار
  • دسته بندی محصولات – یکبار مصرف – میکروبراش
  • کاهش احتمال عفونت لثه
  • آنالیز کننده شیمی خون
  • ایمپلنت نیازمند معاینات دوره ای توسط دندانپزشک است
  • قلم کندانساور دو سار

گاهیاوقات، هزینه بیشتری بابت محصولی میپردازید اما در مقابل، کیفیت بهتری هم دریافت خواهید کرد. پس معمولا به سراغ خرید برندهای شناختهشده بازار بروید و حتی اگر نیاز است تا اندکی مبلغ بیشتری هزینه کنید، این کار را انجام بدهید. یکی از نکات مهمی که باید در خرید لوازم مصرفی پزشکی در نظر بگیرید، برند است. به برند محصولاتی که قصد خریدشان را دارید دقت کنید. خرید از میان برندهای معروف خیالتان را تا حد زیادی بابت کیفیت راحت میکند. البته شهرت، تنها دلیل کافی برای باکیفیت و خوببودن یک محصول نیست. اما ماجرا از این قرار است که برندهای معروف معمولا زیر ذرهبین تعداد بیشتری از افراد هستند. شاید این موضوع بتواند دلیلی بر نظارتهای بیشتر کیفی روی محصولاتشان باشد. یکی دیگر از روشهایی که میتوانید به واسطه آن، برندهای بهتر را کشف کنید، خریدکردن از فروشگاههای معتبر است. فروشگاههایی مانند هلثیوم که دارای نمادهای مجوز فعالیت رسمی هستند و از شهرت خوبی در میان فروشگاههای آنلاین برخوردارند به شما کمک میکنند تا خریدهای بهتری داشته باشید.

بست بولداگ – این ابزار همه کاره در اشکال ، اندازه ها و انحناهای مختلفی وجود دارد که به جراحان اجازه می دهد تا به رگ های خونی دشوار و دور بروند. ساختار منحصر به فرد این ابزار از خونریزی بیش از حد در ناحیه عمل جلوگیری می کند. وقتی دستگیره ها فشرده می شوند ، گیره باز می شود و هنگامی که فشار آزاد می شود ، گیره بسته می شود ، بنابراین از دست دادن خون بیماران جلوگیری می کند. طول گیره های بولداگ از 2.5 سانتی متر تا 5 سانتی متر طول دارد و می تواند مستقیم یا منحنی باشد. پنس جرالد – در هنگام جراحی عروق در رگهای ظریف استفاده می شود ، جرالد غیر دندانه ای بهترین برای دقت مطلوب است – فقط به این نکات نگاه کنید. این گیرنده بافت که اغلب در عمل های قلبی قفسه سینه استفاده می شود ، دارای وزن سبک تا متوسط و یک میله متوقف می شود تا اطمینان حاصل شود که بافت ها با ظرافت کار می کنند.

این ابزار با استفاده از استیل ضد زنگ ساخته می شود. به همین سبب هم دارای مقاومت و طول عمر بالایی است. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم تهران کورت ها در دو نوع یونیورسال و گریسی به بازار عرضه شده است. کورت یونیورسال برای حذف رسوبات و رنگ های موجود بر روی دندان و همچنین تراش دادن بافت نرمی که پاکت پریو و سطح ریشه را پوشانده است مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع گریسی نیز برای بررسی سطح ریشه دندان استفاده می گردد. این ابزار دارای ظاهری نیم دایره ای شکل است. یکی از روش های درمان دندان های از دست رفته، استفاده از انواع پروتز است. این پروتزها ممکن است ثابت و یا متحرک باشند. در هر حالت، استفاده از هر کدام از این درمان ها نیاز به یک سری ابزار جراحی دندان پزشکی مخصوص دارد. ابزارهای پروتز متحرک دارای تنوع زیادی هستند و با توجه به شکل ظاهری که دارند برای کاربردی خاص، مورد استفاده قرار می گیرند.

• در خصوص فعاليت هاي کاري مختلف در تجهيزات دندانپزشکي توضيح دهيد. در زمينه تعميرات تجهيزات دندانپزشکي افراد وارد شاخه هاي مختلف مي شوند. افرادي هستند که فقط به حيطه يونيت دندانپزشکي وارد مي شوند که شامل نصب و راه اندازي دستگاه بوده و يک فرآيند چند ساعته است. همچنين شامل قسمت هاي خدمات پس از فروش دستگاه مي شود كه در صورت نياز به تعميرات هر قسمت دستگاه، موظف به رفع مشکل هستند. همچنين تعدادي از شرکت ها به عقد قرارداد بازديد دوره اي اقدام مي كنند که در فواصل زماني مشخص و منظم از مطب دکتر مربوطه بازديد شده و از ايجاد خرابي ها و مشکلات احتمالي جلوگيري كنند. اين عمل در نهايت منافع دندانپزشک و همينطور شرکت طرف قرارداد را در پي خواهد داشت و از ايجاد هزينه هاي اضافي جلوگيري مي کند. خرابي ها و نياز به تعميرات در تجهيزات دندانپزشکي ديگر مانند اتوکلاوها و استريل کننده ها زياد است. تجهیزات دندانپزشکی زیبایی گاهي متاسفانه به مبحث استريل توجه زيادي نمي شود، اتوکلاوها و دستگاه هاي دندانپزشکي حتما بايد کلاس B باشند و بتوانند تمام ابزار دندانپزشکي حتي ابزار توخالي و متخلخل را استريل كنند.

یکی از اصلیترین تجهیزات عکاسی تجاری لنزها هستند. در حقیقت لنزها مهمترین قسمت یک دوربین محسوب میشوند. انتخاب لنز مناسب در کیفیت و رزولوشن تصویر تأثیر بسیار زیادی دارد و به شما کمک میکند تا عکسهایی شفاف و باکیفیت بگیرید. لنزهای ماکرو برای عکاسی کلوز آپ استفاده میشوند. فاصله کانونی آنها بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر متغیر است. این لنزها میتوانند تصاویر بزرگ و تمام نمایی از سوژههای کوچکی مثل مورچه را بگیرد. بزرگترین کاربری لنز تلهفوتو این است که همچون یک تلسکوپ، سوژههایی را که در فاصلهی دور قرار دارند، از طریق بزرگنمایی نزدیکتر میکند. برای اینکه بهترین خروجی ممکن را در زمان استفاده از یک لنز تلهفوتو به دست آوریم، باید فاصلهی مناسبی از سوژه داشته باشیم. علاوه بر این، با استفاده از لنز تلهفوتو میتوان عمق بسیار کمتری از میدان دید را پوشش داد و از همین رو است که عکاسان حرفهای از لنزهای تلهفوتو برای ثبت تصاویر پرتره استفاده میکنند.

تمام لوله های آب و هوا باید دریچه های یک طرفه داشته باشند تا از آلودگی لوله ها جلوگیری شود. به علاوه ساکشن و محل شستشوی دهان در یونیت، هر روز باید با محلول های ضدعفونی کننده تمیز شوند. هم چنین توصیه می گردد که لوله های آب یونیت، در پایان کار روزانه، تخلیه و شسته شوند تا از میزان میکروب های سیستم آبی صندلی دندان پزشکی کاسته گردد. این وسایل دربافت نرم نفوذ کرده یا با استخوان تماس پیدا کرده و در تماس مستقیم با خون یا نواحی استریل بدن می باشند . مانند: فورسپس های مخصوص کشیدن دندان ، سر قلم جرم گیری، وسایل جراحی اندودانتیک و… میزان آلودگی در این موارد بسیار بالاست و وسایل باید پس از هر بار مصرف یا استریل شده و یا دور انداخته شوند. وسایلی که در تماس با غشاها و سطوح مخاطی بدن می باشند ولی وارد بافت نرم یا استخوان نمی شوند . مانند:فرزها ،آینه دندانپزشکی، آمالگام کریر،کندانسور و …

مهارت دندانپزشک در درمان ایمپلنت امری بس مهم و ضروری است. که به هزینه لابراتواری چند برابری پروتز ( روکش ایمپلنت ) نسبت به روکش دندانهای عادی اضافه میشود، میباشد. هزینه ی لابراتوار را دارد. تعیین اینکه کدام سیستم ایمپلنت دندان برای کاشت ایمپلنت در حال حاضر بهتر است؛ کمی مشکل است. شما می توانید در پایا مدیکال به بهترین برند های ایمپلنت در دنیا دست یابید. اولین و مهمترین نکته انتخاب برند ایمپلنت های دندان، داشتن تاییدیه FDA برای ساخت ایمپلنت های دندانی است. بهتر است که ایمپلنت دندان توسط متخصص انتخاب شود تا دندانپزشک عمومی چون متخصص، آموزش های لازم در خصوص انتخاب بهترین انواع ایمپلنت را دیده است. شرکتهای قابل اطمینان تولید کننده ایمپلنت دندان را می توان با انجام تحقیقات مختصری نسبت به گارانتی و تضامینی که ارائه می دهند؛ شناخت. برای مقایسه باید گت ایمپلنت های ارزانتر که توسط شرکت های کوچکتر تولید می شوند؛ معمولاً از موادی با کیفیت پایین تر تولید شده و دوام و طول عمر زیادی ندارند. تمام ایمپلنت هایی که توسط برندهای مشهور جهان تولید می شوند الزامات FDA را رعایت کرده اند. این الزامات شامل داشتن کیفیت قابل قبول و دوام و طول عمر مناسب است. تنها تفاوت این است که دندانپزشک ایمپلنت مناسب را متناسب با نیازهای بیمار از میان این برندهای دارای تاییدیه FDA انتخاب کند. برندهای مشهور تولید کننده ایمپلنت های دندانی از بروز ترین تکنولوژی های روز دنیا برای ساخت ایمپلنت استفاده می کنند. به همین علت دندانپزشکان نیز معمولا ترجیح می دهند از همین ایمپلنت های پیشرفته استفاده کنند. به عنوان مثال امروزه عمل جراحی که توسط کامپیوتر هدایت می شود با استفاده از برخی ایمپلنت های دندانی امکان پذیر است که موجب می شود موقعیت قرار گیری پایه ایمپلنت در استخوان فک بهترین شرایط را داشته باشد.

رادیوگرافی دندانپزشکی: دندان از مهم ترین نقاط بدن است که باید به حفظ سلامت آن بسیار اهمیت داد. در پیشرفت های امروزی برای اطلاع از خرابی دندان و یا ریشه آن از عکس برداری هایی با اشعه ایکس بهره می برند. یکی از این شیوه های تصویربرداری از دندان به نام رادیوگرافی تک دندان می باشد. در این شیوه همانگونه که از نام آن پیداست فقط برای تصویربرداری از یک دندان استفاده می نمایند. قبل از وجود رادیوگرافی دندانپزشکی پزشکان برای تشخیص بیماری ها با فیلمبرداری از دندان ها مجبور بودند نقطه ای که خراب است را پیدا کنند که این روش احتمال خطا را بالا می برد. قیمت تجهیزات ایمپلنت این نوع رادیوگرافی این امکان را برای پزشک محیا می کند که از یک یا دو دندان از ریشه تا تاج عکس بگیرد. یعنی پزشکان با قرار دادن دوربین در درون دهان و رادیوگرافی دندانپزشکی می توانند هرگونه مشکل در آناتومی دندان و یا ساختار آناتومیکی اطراف آن را تشخیص دهند. چرا باید از رادیوگرافی تک دندان استفاده نماییم؟

2 – چراغ یونیت که تامین کننده نور مورد نیاز متخصص و افزایش سرعت و کیفیت کار خواهد بود. 3 – کراشوار و لیوان آب، مخزنی برای تخلیه آب دهان بیمار که خود نیز به آب شیر یا منبعی مشخص متصل است. 4 – میز کنسول یا تابلت هم میز کمکی در کنار صندلی متخصص بوده و جهت آن قابل تغییر است. میز های جداگانه ای هستند که به عنوان میز دستیار نام برده می شوند. 6 – سیستم مکنده موجود در یونیت دندانپزشکی سیستم ساکشن نام دارد. 7 – کنترل بلوک از اساسی ترین اجزای یونیت بوده که میزان مصرفی آب و هوا به اینسترومنت ها را به عهده دارد. 8 – وسیله ی دیگری با نام پوآر در یونیت وجود دارد که آن هم ترکیب آب و هوا را به عهده دارد. دسته بندی می شوند نیز قطعات دستی یا هندپیس نام دارند. به هوای خشک تبدیل و وارد یونیت می شود، این مراحل توسط سیستم هوای فشرده انجام می گیرد.