سرپرست RCMP ادعا می کند مشکلی در تأخیر در دستگیری منگ وانژو در ونکوور مشاهده نکرده است

گروهبان RCMP که ریاست واحد رابط خارجی و داخلی مسئول دستگیری منگ وانژو را برعهده داشت ، می گوید که مشکلی برای مأموران آژانس خدمات مرزی کانادا پیش از بازداشت در پلیس ، از مدیر اجرایی هواوی را زیر سوال می برد.

گروهبان جانیس وندر گراف روز سه شنبه در دادگاه عالی پیش از میلاد شهادت داد که طرح اولیه ای که وی با سرپرست خود در میان گذاشته است ، مأموران RCMP را برای اجرای دستور بازداشت موقت ، هنگام ورود از هنگ کنگ به هواپیمای منگ سوار می کرده است.

اما در زمان ورود او به فرودگاه در تاریخ 1 دسامبر 2018 ، وندر گراف گفت كه افسرانش موافقت كرده اند كه CBSA وقتی منگ از هواپیما خارج شد منگ را رهگیری كرده و سپس او را به یك منطقه معاینه ثانویه منتقل می كند تا پذیرش مهاجرت را آغاز كند معاینه.

وندر گراف گفت: “این اقدام عملی منطقی به نظر می رسید و عملی ایمن به نظر می رسید.”

“[The CBSA] باید آنچه را که باید انجام می دادند انجام دهند و من هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه که آنها قصد داشتند انجام دهند یا آنچه باید برای شغل یا مسئولیت خود انجام دهند ، نداشتم. بنابراین من واقعاً هیچ اطلاعی از جدول زمانی مدت زمان طولانی آنها نداشتم. “

اتهامات کلاهبرداری و توطئه

وندر گراف در جلسه دادرسی برای جمع آوری شواهد پیش از دادرسی استرداد سال آینده شهادت می داد.

وکلای مدافع قصد دارند استدلال کنند که تاخیر در دستگیری به معنای نقض حقوق منگ است زیرا افسران CBSA از او در مورد تجارت وی بدون وکیل س lawyerال کردند ، دستگاه های الکترونیکی وی را ضبط کردند و رمزهای عبور را از او خواستند ، که بعداً آنها به اشتباه به پلیس دادند.

گروهبان جانیس وندر گراف افسری بود که بر واحد RCMP مسئول دستگیری منگ وانژو در فرودگاه ونکوور نظارت می کرد. او ادعا می کند که مشکلی در رابطه با معامله CBSA با مدیر Huawei ندارد. (Felicity Don)

منگ در رابطه با اتهامات دروغ گفتن به مدیر HSBC در مورد کنترل هوآوی بر یک شرکت فرعی متهم به نقض تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران ، در نیویورک با اتهامات کلاهبرداری و توطئه روبرو است.

دادستان ها ادعا می کنند که HSBC با اتکا به دروغ های ادعایی منگ برای ادامه سرمایه گذاری هواوی ، در معرض خطر از دست دادن و پیگرد قانونی قرار گرفت.

وندر گراف سومین افسر RCMP است که تاکنون شهادت داده است.

او پس از دو روز شهادت از كنست ، موضع گرفت. Gurvinder Dhaliwal ، یکی از دو افسری که وظیفه اجرای حکم موقت دستگیری منگ را داشت.

شواهد متناقض

دالیوال افسر نمایشگاه بود که مسئولیت اطمینان از امنیت تلفن ها و لپ تاپ های منگ را بر عهده داشت.

وی و وندر گراف در مرکز شواهد متناقض مربوط به ادعاهای دفاعی مبنی بر به اشتراک نادرست RCMP اطلاعات فنی در مورد دستگاه های الکترونیکی با دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده قرار دارند.

ساخت RCMP Gurvinder Dhaliwal مسئول نمایشگاه بود که مسئول تأمین امنیت وسایل الکترونیکی منگ وانژو بود. وی ادعا می کند که اطلاعات فنی را از دستگاه ها به FBI نفرستاده است. (Felicity Don)

در شهادت ، دالیوال ادعا کرد که او از شماره سریال ، ساخت و مدل دستگاه ها عکس گرفته و سپس آنها را برای هماهنگ کننده پرونده RCMP و یک ناظر ، کارمندان ، ارسال کرده است. گروهبان بن چانگ

در یادداشت های معاصر وندر گراف بعداً دالیوال ضبط می شود که به او می گوید چانگ شماره سریال ها را به FBI ارائه کرده است.

اما دالیوال روز سه شنبه به وكیل دفاعی گفت كه هیچ خاطره ای از اینكه چانگ به او گفته است كه اطلاعات را برای او ارسال كرده است – یا از گفتن این اتفاق به وندر گراف نیست.

وکالت منگ ، اسکات فنتون ، پیشنهاد کرد که دالیوال مکالمه را به خاطر آورد. اما دالیوال گفت که “اطمینان مثبت دارد” که با چانگ صحبت نکرده است.

به گفته دفاعیات ، چانگ یک وکیل را حفظ کرده و از شهادت خودداری می کند.

“این چیزها مایع هستند”

با خاتمه مراحل دادرسی روز سه شنبه ، دادستان ولیعهد جان گیب کارسلی هنوز به موضوع اختلاف یادداشت های وندر گراف و خاطرات دالیوال نرسیده بود.

وی در عوض به شرایط دستگیری منگ پرداخت.

منگ وانژو هنگام ترک دادگاه عالی BC قبل از جلسه دادرسی روز سه شنبه ، یک تلفن هوآوی را در دست دارد. افسران RCMP و CBSA در دستگیری وی در سال 2018 شهادت می دهند. (داریل دایک / مطبوعات کانادایی)

از همان ابتدا ، به نظر می رسید که Vander Graaf همان شهادت قبلی را دارد که در آن افسران RCMP اظهار داشته اند که آنها عمدتاً نگران ملاحظات ایمنی هستند و اطمینان می دهند که افسران CBSA می توانند وظایف خود را در منطقه ای که تحت صلاحیت آنها است انجام دهند.

یک روز قبل از دستگیری ، او می گوید که با سرپرست خود ، به عنوان بازیگر Insp صحبت کرده است. پیتر لیا ، که برای دستگیری منگ در لحظه فرود پرواز ، ترجیح می داد مستقیماً سوار هواپیما شود.

وندر گراف گفت که فکر نمی کند نوعی شرایط اضطراری باشد که افسران را مجبور به دستگیری در هواپیما می کند.

او ایده لیا را به عنوان یک پیشنهاد “قوی” توصیف کرد.

وی گفت: “این موارد سیال است و سایر اطلاعات نیز بوجود می آیند.” “بنابراین من یک روش عملی را پیشنهاد می کنم ، اما اگر دلیلی برای تغییر آن وجود داشته باشد ، خوب است.”

در شهادت خود ، دالیوال گفت که نمی داند چرا منگ هنگام خارج شدن از هواپیما نمی تواند دستگیر شود و پس از احتیاط از حقوق خود ، CBSA را برای انجام معاینه خود ترک کرد.

دفاعیات بارها پیشنهاد کرده اند که مقامات کانادایی عمداً اجرای حکم را به تأخیر انداختند – که خواستار “فوری” دستگیری منگ شد – بنابراین CBSA می تواند اطلاعات را به طور غیرقانونی برای FBI جمع آوری کند.

تیم حقوقی منگ فرصتی برای ارائه این استدلال ها در جلسه دادرسی درباره سو abuse استفاده از روند در بهار سال آینده خواهد داشت.

این مراحل در ابتدا برای ماه فوریه برنامه ریزی شده بود ، اما روز سه شنبه ، ولیعهد گفت که آنها پیش بینی می کنند که این تاخیر ممکن است شامل تماس حتی بیشتر از شاهدان برای پاسخ دادن به شواهد در حال شنیدن باشد.

منگ اتهامات علیه خود را رد کرده است.