شهر Osoyoos در تلاش برای رفع مشکلات بو در تالاب فاضلاب

برای مادام العمر اوسویوس، پیش از میلاد، ساکن تینا اسلیتر، بوی تعفن از تالاب فاضلاب شهر مشکلی است که مردم تا زمانی که او به یاد می آورد باید آن را تحمل کنند.

جامعه 5500 نفری اوکاناگان جنوبی دارای سه تالاب فاضلاب است که فاضلاب جامعه را پردازش می کند.

به گفته اسلاتر، هنگامی که دما در بهار و تابستان افزایش می یابد، بویی که از حوضچه های فاضلاب خارج می شود نیز همراه با آن افزایش می یابد.

“سالها است که ادامه دارد. شما به مرکز شهر به خواربارفروشی می روید و همه در مورد آن صحبت می کنند. هوا به نوعی راکد است و فقط کل شهر بوی تعفن می دهد.”

اسلیتر گفت که موج گرما در اوایل این ماه بوی نامطبوعی را به همراه داشت و افزود که بوی فاضلاب به جای اپیلاسیون و از بین رفتن طبق معمول، روزهای متوالی باقی می ماند.

“در واقع چشمان شما را آب می کند”

او گفت: “شما می خواهید پنجره های خود را در شب باز کنید تا کمی هوای خنک بخورید، و ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم زیرا کل خانه را با آن بو پر کرده بود.”

فقط بوی کود و مدفوع مرغ را دارد. در واقع چشمان شما را آب می‌کند.»

یک کارگر شهرداری از چنگک برای بیرون آوردن زباله ها از تالاب فاضلاب استفاده می کند
شهر اوسویوس می گوید که روند دریافت مجوز استانی برای تخلیه، پاکسازی و بازسازی تالاب شکست خورده فاضلاب ممکن است ماه ها طول بکشد. (تامین شده توسط شهر Osoyoos)

بوی ظالمانه ای که اسلیتر و سایر افراد جامعه با آن درگیر هستند، به گفته مقامات این شهر، نشانه ای از مشکل بزرگتر سیستم تصفیه فاضلاب Osoyoos است و راه حل آسانی برای آن وجود ندارد.

راد رایزلینگ، مدیر ارشد اداری Osoyoos گفت: “ما در این مرحله معتقدیم که این یک برکه خراب است.”

اساساً یک اکوسیستم وجود دارد و تجزیه ای رخ می دهد [in the sewage pond]و کل این فرآیند شکست خورده و دیگر کار نمی کند.”

برای شستشو و تنظیم مجدد تالاب برنامه ریزی کنید

ریسلینگ گفت که دمای پایین تر، همراه با استفاده از مواد شیمیایی توسط کارکنان شهرداری، مشکل بو را در روزهای اخیر کاهش داده است و افزود که شهرک با وزارت محیط زیست در حال همکاری برای رفع طولانی مدت این مشکل است.

به گفته ریسلینگ، که گفت ممکن است چندین ماه طول بکشد تا تالاب به محل کار خود بازگردد، این شامل درخواست مجوز استانی برای خارج کردن سلول تالاب، تخلیه فاضلاب و تمیز کردن آن به منظور “شروع تازه” است. به درستی.

یکی از عواملی که می تواند این موضوع را تشدید کند، هجوم بازدیدکنندگانی است که در فصل گردشگری به جامعه استراحتگاه می آیند.

ریسلینگ گفت: “این فشار زیادی را بر اپراتورهای زباله ما وارد می کند.”

«در این مسیر دست اندازهاهایی وجود خواهد داشت و متأسفانه مردم باید انتظار داشته باشند [odour issues]اما باز هم، ما هر کاری که بتوانیم برای کاهش آن انجام خواهیم داد.”

نقشه گوگل از تالاب های فاضلاب Osoyoos از هوا.
عطری که از تالاب های فاضلاب در نزدیکی باشگاه گلف Osoyoos می آید توسط برخی از مردم محلی در طول ماه های تابستان “غیر قابل تحمل” توصیف می شود. (Google Maps)

تصفیه فاضلاب اوسویوس، همراه با سیستم آب آشامیدنی شهر، مسائل کلیدی انتخابات پاییز گذشته در جریان انتخابات شهرداری بود.

به گفته شهردار سو مک کورتوف، شهر در حال تجدید نظر در طرح جامع آب و طرح جامع فاضلاب خود است تا راه حل های بلندمدتی برای این مسائل پیدا کند.

گزینه های بهبود زیرساخت گران هستند

مک کورتوف گفت: «ما قطعاً روی آنها کار می کنیم و بهترین تلاش خود را می کنیم.

البته همه چیز به پول و کمک های مالی بستگی دارد.»

در یک بولتن اطلاعاتی به ساکنان در وب سایت این شهر، مقامات نوشتند که یک تصفیه خانه جدید فاضلاب بیش از 40 میلیون دلار هزینه خواهد داشت و هزینه عملیاتی سالانه 300000 دلار افزایش می یابد.

در این انتشار آمده است: “این فرآیندها می توانند به راحتی مانند یک سیستم تالاب شکست بخورند.” “در حال حاضر، شهر احساس نمی کند که این یک راه حل اقتصادی برای درمان و مشکلات بویایی ما است.”

از آنجایی که شهرداری در تلاش است تا مشکل فوری حوض فاضلاب خراب را اصلاح کند، ریسلینگ ساکنان و بازدیدکنندگان را تشویق کرد تا سهم خود را انجام دهند تا با شستشو نکردن چیزهایی که قرار نیست در تالاب پردازش شوند، مانند دستمال‌های یکبار مصرف، روغن پخت و پز، سیستم را تحت فشار قرار ندهند. غذا.

ریسلینگ گفت: «رفتن به تالاب فاضلاب ما چیز خوبی نیست.