فینال جام Sunbelt Stanley می تواند به تیم مورد علاقه شما کمک کند

وقتی به یک مسابقه رویایی هاکی فکر می کنید، احتمالاً به فلوریدا، دالاس یا لاس وگاس فکر نمی کنید. مطمئناً این چیزی نیست که بسیاری از طرفداران کانادایی امیدوار بودند در فینال جام استنلی ببینند. این یک شرط مطمئن است که پخش کننده ها به این امید نداشتند.

و با این حال، اگر با خودش صادق باشد، ممکن است این دقیقاً همان چیزی باشد که لیگ ملی هاکی به سمت آن ساخته شده است.

آدام سیبورن، تحلیلگر رسانه های ورزشی و رئیس شراکت در شرکتی به نام Playmaker Capital می گوید: NHL احتمالاً بسیار خوشحال است.

او می گوید که کمیسر NHL، گری بتمن، بیشتر دوران تصدی خود را صرف ساخت بازی در جنوب کرده است.

سیبورن در مصاحبه ای گفت: “او بالاخره به فینال جام جنوبی خود می رسد.” “این تکمیل چشم انداز 25 ساله گری برای آوردن هاکی به جنوب ایالات متحده است.”

گروهی از بازیکنان مرد هاکی روی یخ دور هم جمع می شوند تا یک برد را جشن بگیرند.
تورنتو میپل لیفز در تاریخ 29 آوریل، پیروزی فوق‌العاده خود را بر تامپا بی لایتنینگ در بازی 6 جشن می‌گیرد و این تیم را برای اولین بار در نزدیک به دو دهه گذشته از دور اول پشت سر گذاشت. سپس برگها در راند 2 حذف شدند. (مایک ارمن/گتی ایماژ)

پلی آف NHL امسال با افزایش امید برای طرفداران کانادایی آغاز شد.

احتمال برگزاری اولین فینال تمام کانادایی از سال 1989 بسیار واقعی بود – اگر فقط مختصر باشد. ادمونتون اویلرز آماده طوفان در یک میدان شلوغ در غرب به نظر می رسید و تورنتو میپل لیفز برای اولین بار در 19 سال از دور اول عبور کرد.

حداقل می توان گفت تماشاگران مشتاق بودند.

پیروزی تورنتو در بازی ششم مقابل تامپا بی لایتنینگ، 4.4 میلیون تماشاگر را به همراه داشت. سریال دور 1 ادمونتون شاهد میانگین تماشاگران دقیقه‌ای بود (تعداد متوسط ​​تخمینی افرادی که در طول یک دقیقه متوسط ​​تماشا/گوش کردند) نسبت به سال 2002 14 درصد افزایش یافت.

سپس فاجعه رخ داد. هر دو تیم کانادایی حذف شدند.

حالا پانترز فلوریدا به فینال راه پیدا کرده است. دالاس استارز و شوالیه طلایی وگاس برای قهرمانی در کنفرانس وسترن می جنگند.

هیچ‌کدام از آن‌ها کاملاً آن چیزی نیستند که شما آن را یک امتیاز رتبه‌بندی می‌نامید.

جان لوئیس که وب سایت تجاری ورزشی آمریکایی Sports Media Watch را اداره می کند، گفت: “این چهار تیم Sunbelt هستند که بزرگترین قرعه کشی های تلویزیونی نیستند.”

او می‌گوید اگر NHL صرفاً به دنبال رتبه‌بندی بود، مسابقه‌ای را ترجیح می‌داد که شامل جوگرنات‌هایی مانند Boston Bruins یا New York Rangers باشد.

اما NHL در اینجا به دنبال چیزی بیش از رتبه بندی است.

مطمئناً، هواداران موجود برای دیدن Oilers در فینال، وحشی شده بودند. یا هر یک از تیم های بزرگ. اما NHL چند طرفدار جدید دیگر می تواند از بازارهای اشباع شده مانند تورنتو یا بوستون خارج کند؟

بتمن سال ها صرف شرط بندی کرده است که بتواند بازی را در مناطقی که بازارهای سنتی نیستند توسعه دهد.

همانطور که فرنچایزهایی مانند فلوریدا و لاس وگاس راه خود را به بالاترین رده های بازی می رسانند، طرفداران جدیدی متولد می شوند، سنت های جدیدی ساخته می شوند.

بازیکن سابق NHL و مجری پادکست بسیار محبوب گفت: “در شهرهایی که این اتفاق می افتد، 100 درصد بازی خانگی است.” اسپیتین چیکلتس، رایان ویتنی.

طرفداران فلوریدا پانترز یک پیروزی دیگر را جشن می گیرند
طرفداران پانترز پس از به ثمر رساندن گل پاور-پلی تکاچوک در 4.9 ثانیه مانده به سومین دوره بازی 4 فینال کنفرانس شرق در برابر کارولینا هاریکنز در 24 می در سان رایز، فلوریدا واکنش نشان دادند. (ویلفردو لی/آسوشیتدپرس)

در عین حال، ویتنی می گوید که گسترش به جنوب آمریکا بدون شکست نبوده است.

امتیاز NHL در آریزونا در آستانه فروپاشی است. در یک پیست کالج محلی و کوچک بازی می‌کند، نسبت به اکثر تیم‌های AHL در کانادا طرفداران کمتری جذب می‌کند و شهر پیشنهادی برای ساخت یک میدان جدید رای منفی داده است.

اما حتی زمانی که آن تیم در لبه شکست متزلزل می شود، گمانه زنی های زیادی در مورد جایی که کایوت ها می توانند حرکت کنند وجود دارد.

“به طور مشخص [Arizona’s] کار نمیکند. لوئیس گفت: هر زمانی که از بازاری که در آن کار نمی کند خارج شوید و به مکانی بروید که بتوانید پایگاه هواداران جدیدی ایجاد کنید، یک فرصت است.

شور و اشتیاق دوباره برای تلاش برای بازگرداندن یک تیم به کبک سیتی وجود دارد. همچنین امیدواری وجود دارد که NHL بتواند تیم را به هیوستون، چهارمین شهر بزرگ ایالات متحده منتقل کند.

یک تیم هاکی با پیراهن های مشکی، سفید و طلایی با در آغوش گرفتن یکدیگر روی یخ جشن می گیرند.
بازیکنان وگاس گلدن نایتز پیروزی 4-0 مقابل دالاس استارز را در بازی 3 فینال کنفرانس غرب در 23 می در دالاس جشن گرفتند. (تونی گوتیرز/آسوشیتدپرس)

“[Expansions to] سیاتل و وگاس داستان های موفقیت بزرگی برای لیگ بوده اند.”

این منجر به رشد هاکی در آن جوامع شده است. و این به نوبه خود منجر به هیجان بیشتر در مورد بازی می شود، بچه های بیشتری به هاکی می پردازند و دلارهای بیشتری خرج می شود.

در اصطلاح NHL، آن دلارهای جدید درآمد مربوط به هاکی نامیده می شود.

بتمن در جلسه شورای حکام در دسامبر اعلام کرد که انتظار می رود درآمد لیگ در سال جاری به حدود 5.7 میلیارد دلار برسد.

او پیش‌بینی کرد که بازیکنان پس از این فصل همچنان حدود 150 میلیون دلار به مالکان بدهکار خواهند بود، زیرا NHL همچنان در حال تلاش برای جبران ضررهای متحمل شده در طول همه‌گیری است.

بتمن در ماه دسامبر گفت: «ما فقط آن را تماشا خواهیم کرد. واضح است که به نظر می‌رسد که اگر امسال پس از سال آینده پرداخت وام را به پایان نرسانیم، باید تمام شود و نباید هیچ مشکلی در این مورد وجود داشته باشد.»

اما این بدهی اکنون تقریباً پرداخت شده است.

مردی با کت و شلوار آبی سرمه ای با خبرنگارانی که دور او جمع شده بودند با میکروفون ها و دستگاه های ضبط صدا صحبت می کند.
کمیسر NHL، گری بتمن، در طول یک کنفرانس خبری قبل از بازی هاکی NHL بین تیم‌های Montreal Canadiens و Boston Bruins در مونترال در 24 ژانویه صحبت می‌کند. (گراهام هیوز/ مطبوعات کانادا)

یک قرارداد پخش جدید در ایالات متحده قطعا کمک کننده است. در سال 2021، ESPN موافقت کرد که سالانه 400 میلیون دلار برای بازی‌های هاکی روی هوا بپردازد. قرارداد جداگانه با Warner’s Turner Sports سالانه 250 میلیون دلار دیگر به همراه دارد.

Seaborn می گوید که این معاملات بیش از دو برابر مبلغی است که پخش کننده های آمریکایی در قرارداد قبلی پرداخته بودند.

این درآمد مربوط به هاکی است که به جیب همه می رود [salary] کلاه، گفت.

با افزایش سقف حقوق، تیم ها می توانند پول بیشتری را برای ستاره ها خرج کنند یا بازیکنان بیشتری را برای تکمیل ترکیب خود بیاورند.

بنابراین حتی در حالی که طرفداران کانادایی ممکن است علاقه خاصی به دورنمای یک جام Sunbelt Stanley نداشته باشند، جذب هواداران بیشتر و رشد بازی ممکن است دقیقاً آنچه تیم های اینجا برای دریافت سقف دستمزد بالاتر نیاز دارند، وجود داشته باشد.

بنابراین آنها می توانند بیشتر خرج کنند و در نهایت به مرحله پلی آف عمیق بروند.

تماشا | بعدی برای تورنتو Maple Leafs چیست؟

لیفز جنرال موتورز کایل دوباس را اخراج کرد. آینده تیم چیست؟

تورنتو میپل لیفز، کایل دوباس، مدیر کل، کایل دوباس را پس از سقوط در مرحله پلی‌آف در دور دوم برکنار کرد و بحث‌هایی را در مورد آینده تیم – و آینده تیم‌های NHL کانادا که بیش از 30 سال است جام استانلی را به خانه نیاورده‌اند، برانگیخت.