محقق می‌گوید آتش‌سوزی‌های پیش از میلاد بر تئوری‌های توطئه آنلاین دامن می‌زند

به گفته یک محقق، با شعله‌ور شدن آتش‌سوزی‌های جنگلی در بخش‌هایی از بریتیش کلمبیا، شایعات و تئوری‌های توطئه درباره آن‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

دارین ولستد، که در مورد رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات نادرست تحقیق می‌کند و در کالج نورترن لایتز در فورت سنت جان، بریتیش کلمبیا، جامعه‌شناسی تدریس می‌کند، می‌گوید که رسانه‌های اجتماعی تئوری‌های زیادی را پوشش می‌دهند، از جمله اینکه چگونه تغییرات آب و هوایی فریبکاری است که برای از بین بردن صنعت نفت و گاز استفاده می‌شود و چگونه دولت از آتش سوزی به عنوان یک تاکتیک ترسناک برای مجبور کردن مردم به شهرهای 15 دقیقه ای استفاده می کند.

ولستد می‌گوید: «بیشتر تئوری‌ها این بود که آتش‌سوزی‌ها با انگیزه‌های سیاسی بوده و فقط ناشی از تصادفات یا تصمیم‌گیری بد نبوده‌اند.

“[The conspiracy theories] نشانه چیزی بزرگتر هستند که در حال وقوع است.”

ولستد می‌گوید قطبی‌سازی سیاسی منجر به افزایش تئوری‌های توطئه در سطح جهان شده است، از جمله در سال قبل از میلاد در طول فصل آتش‌سوزی.

ولستد می‌گوید: «مردم زمانی که احساس ترس و اضطراب می‌کنند بیشتر به تئوری‌های توطئه روی می‌آورند.

“[They] گاهی اوقات می تواند راهی برای توضیح آنچه در غیر این صورت غیرقابل توضیح باشد به ما بدهد… [and] در جایی که احساس می کنیم از کنترل خارج شده ایم، به ما حس کنترل بدهید.”

سپیده دم شمال9:39توقف آتش سوزی و اطلاعات نادرست

آتش‌سوزی جنگل‌ها چه چیزی باعث توطئه می‌شود؟

“بیگانه و محروم”

هنگامی که آتش‌سوزی‌های جنگلی در نزدیکی شهر فورت سنت جان، تقریباً 600 کیلومتری شمال غربی ادمونتون و 1200 کیلومتری شمال ونکوور در حال وقوع بود، ولستد به صفحات و گروه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی روی آورد تا ببیند چه چیزی در حال بحث است.

او گفت: “شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه این آتش سوزی ها توسط آنتیفا آغاز شده است. مردم می گفتند که آتش سوزی توسط فعالان ضد نفت ایجاد شده است.”

ولستد می‌گوید که او شاهد افزایش افرادی است که به اطلاعات نادرست درگیر می‌شوند و آنها را باور می‌کنند و خاطرنشان می‌کند که تقریباً 25 تا 30 درصد از مردم حداقل به یک نظریه توطئه اعتقاد دارند.

او گفت: «در فورت سنت جان و سایر مناطق در شمال شرقی پیش از میلاد… مردم تا حدودی از سوی دولت فعلی ما احساس بیگانگی و بی‌حقوقی می‌کنند.» او افزود که مبارزه با تغییرات آب و هوایی ممکن است به عنوان تهدیدی برای ساکنان شاغل در صنعت نفت و گاز تلقی شود. .

Wellstead خاطرنشان می کند که دلیل دیگری برای تئوری های آنلاین استرس و عدم اطمینان ناشی از شرایط اضطراری است.

او می‌گوید در مورد هشدارها و دستورات تخلیه آتش‌سوزی، تئوری‌ها توسط اتاق‌های پژواک تقویت می‌شوند که در آن نگرانی‌ها تقویت می‌شوند و ایده‌های مخالف اغلب بسته می‌شوند.

“در شرایط ما کمی خلاء اطلاعاتی داشتیم، جایی که مردم واقعاً ساعتی نگران بودند که با آتش‌سوزی چه اتفاقی می‌افتد. [especially] زمانی که خانه یا خانواده شما ممکن است در معرض خطر باشد.”

“[When] اگر اطلاعات ارائه نشود، مردم پیش خواهند رفت و این شکاف ها را پر خواهند کرد.»

او پیشنهاد می‌کند که سرویس آتش‌سوزی بی‌سی‌سی (BCWS) اطلاعات مکررتری ارائه دهد و در مواقع اضطراری به توطئه‌ها رسیدگی کند.

راه های جدید اطلاع رسانی

برج فارست، افسر اطلاعات سرویس آتش‌نشانی BC، با تئوری‌های توطئه بیگانه نیست.

در سال 2021، برج موضوع نظریه ای بود که ادعا می کرد او یک بازیگر استخدام شده توسط دولت است و نه یک فرد واقعی، با توجه به اینکه چقدر نامش با شغلش مطابقت دارد.

“[It was] او گفت که احتمالاً یک افسر اطلاعات آتش نشانی با نام من نمی تواند واقعی باشد.

این می‌تواند بر عملیاتی که ما انجام می‌دهیم و حتی گسترده‌تر، بر اعتماد عمومی به قدرت و دولت تأثیر بگذارد.»

تاور می گوید BCWS با مشارکت First Nations، مقامات محلی و دولت های شهری کار می کند تا تنها منبع اطلاعات آتش سوزی باشد.

اما او می‌گوید که اطلاعات ممکن است در میان روایت‌های دیگری که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود گم شود و BCWS را مجبور کند راه‌های جدیدی برای رسیدگی به نگرانی‌ها و نظریه‌ها پیدا کند.

او گفت: “ما در حال انجام کارهای بسیار بیشتری در زمینه تولید ویدئو هستیم… ما در تلاش هستیم تاکتیک های خود را از نظر نحوه اشتراک گذاری مستقیم اطلاعات به عموم مردم مدرن کنیم یا تغییر دهیم.” موثر در مبارزه با روایات متقابل

برج هر کسی را که درباره آتش‌سوزی‌های جنگلی یا چیزی که آنلاین خوانده‌اند سؤالی دارد تشویق می‌کند تا با BCWS تماس گرفته و با یک افسر اطلاعات صحبت کند.

Wellstead به کاربران رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کند در منابع اطلاعاتی مختلفی مشترک شوند و برای قرار گرفتن در معرض دیدگاه‌های متفاوت وقت بگذارند.

او گفت: “با قرار دادن خود در معرض منابع مختلف، کمتر احتمال دارد که از نظر ایدئولوژیک ایزوله شویم.”