مردی بریتیش کلمبیا با خط تلفن رایگان سلامت روان تماس گرفت. از او 33 دلار برای تماس دریافت شد.

مردی از مترو ونکوور وقتی که ارائه دهنده تلفنش هزینه تماس با یک خط تلفن رایگان برای حمایت از سلامت روان را از او دریافت کرد، شوکه شد.

سی‌بی‌سی موافقت کرده است که این مرد را فقط با نام کوچکش، فیلیپ، معرفی کند، زیرا او از بدنامی در محل کارش می‌ترسد و هنوز به خانواده‌اش در مورد مبارزه‌اش با سلامت روان چیزی نگفته است.

فیلیپ پس از احساس غرق شدن در کار و سایر مبارزات شخصی، در تاریخ 3 مه با خط حمایت از سلامت روان 310-6789 مرکز بحران BC تماس گرفت. تماس 22 دقیقه طول کشید.

من در حال گذراندن یک مشکل سخت بودم… در آن زمان استرس بسیار زیادی روی من بود.»

چند روز بعد، او متوجه هزینه 33 دلاری برای آن تماس در حساب Freedom Mobile خود شد که به عنوان تماس بین المللی درج شده بود.

Freedom Mobile پس از تماس فیلیپ با پشتیبانی مشتری، پول خود را پس داد. اما او می‌گوید تماس با شرکت زمان‌بر بود و او را مجبور کرد ناشناس بودن خط تلفن را بشکند.

فیلیپ به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «به این فکر کرده بودم که آیا حتی باید این موضوع را پیگیری کنم؟» با توجه به اینکه باید هویتم را برای افراد خاصی فاش کنم.»

فیلیپ می‌گوید که او از نگرانی این حرف را می‌زند که ممکن است افراد دیگری برای تماس‌های مشابه هزینه شده باشند و متوجه نشده باشند.

او گفت، برای مثال، افراد مسن ممکن است یک حساب آنلاین با ارائه دهنده تلفن خود نداشته باشند که به طور منظم آن را چک کنند.

دو نفر با انباشته های پرتقالی از کنار فروشگاه Freedom Mobile عبور می کنند.
Freedom Mobile گفته است که این اتهام یک خطای فنی بوده است و از آن زمان به مرد BC بازپرداخت کرده اند. (مایکل ویلسون/سی بی سی)

فیلیپ معتقد است که مردم باید بتوانند بدون عواقب یا سختی به خدمات بهداشت روان دسترسی داشته باشند.

او گفت: «افرادی که بیشترین آسیب را دارند از این سرویس استفاده می کنند.

Freedom Mobile در بیانیه ای شنبه به CBC News نوشت که فیلیپ نباید برای این تماس هزینه ای دریافت می کرد و آنها در تلاش هستند تا یک راه حل دائمی برای این مشکل “در 24 ساعت آینده” پیاده سازی کنند.

در بیانیه آمده است: «به نظر می رسد یک مشکل فنی تاسف بار منجر به درج هزینه در فاکتور مشتری شده است.

ارائه‌دهنده تلفن می‌گوید تا زمانی که مشکل برطرف نشود، مشتریانی که مشکل مشابه دارند باید با خدمات مشتریان خود تماس بگیرند تا هزینه‌ها را پاک کنند.

“قرار نیست اینطور باشد”

استیسی اشتون، مدیر اجرایی مرکز بحران بریتیش کلمبیا، می‌گوید یک اتهام غافلگیرکننده می‌تواند برای کسی که در حال حاضر مشکلات سلامت روانی را تجربه می‌کند، مضر باشد.

اشتون گفت: “اگر در شرایطی هستید که به پشتیبانی خط بحران نیاز دارید، آخرین چیزی که نیاز دارید یک قبض تلفن غیرمنتظره است.”

اشتون گفت که آنها در گذشته شکایات مشابهی را با ارائه دهندگان مختلف تلفن همراه دریافت کرده اند، اما در هر مورد، ارائه دهنده بلافاصله هزینه را اصلاح کرده است.

اشتون گفت: “قرار نیست اینطور باشد، این شماره ها رایگان هستند.”

او گفت هرکسی که در وضعیت مشابهی قرار دارد باید فوراً با آنها تماس بگیرد تا اتهام رفع شود.

او گفت: “این چیزی نیست که از آن خجالت بکشید. اگر چنین اتهامی را مشاهده کردید، کاملاً اشتباه است.”