مردی در تلاش برای نجات سگی که توسط نهر وست ونکوور از بین رفته بود غرق شد

پلیس می گوید که یک مرد بعد از تلاش برای نجات یک سگ از نهر در پارکی در غرب ونکوور عصر جمعه غرق شده است.

به گفته پلیس وست ونکوور، مردی که حدوداً چهل ساله بود و همسرش کمی قبل از ساعت 9 شب به وقت پی تی، سگ یکی از دوستانش را در پارک آبشار سایپرس قدم می زدند.

سگ توسط آبهای بلند و سریع در پایین دست از آبشار پایین نهر با خود برده شده بود و مرد برای نجات او وارد آن شد.

همسر مرد پس از اینکه نهر هم شوهرش و هم سگ را دور از دید دنباله‌رو برد، با 911 تماس گرفت. مارک مک لین به CBC News گفت.

پل مارکی، که رهبری پاسخ نجات ساحل شمالی به این تماس را برعهده داشت، گفت که صخره های شیب دار، خاکریزهای ناپایدار، صخره های سست، درختان افتاده و آب های متلاطم جستجو را در تاریکی “بسیار چالش برانگیز” کرده است.

هنگامی که مارکی و همکارانش صبح شنبه برای از سرگیری جستجو در پایین دست بازگشتند، با تجهیزاتی برای دسترسی به زیر صخره های شیب دار، تماسی دریافت کرد که اعضای خانواده مرد جسد او و سگ را در حوالی ساعت 6 صبح در آب مشاهده کردند.

مارکی گفت: “این وحشتناک بود.” “احتمالا بدترین چیزی که می توانید تصور کنید.”

یک افسر پلیس یونیفرم پوش در مسیر جنگلی قدم می زند.
پلیس وست ونکوور و ماموران پارک در روز شنبه 20 می 2023 در آبشار Cypress حضور داشتند. (نیک آلن/سی بی سی نیوز)

پلیس برای احترام به حریم خصوصی خانواده متوفی نامی نمی برد و گفت که همسر و خانواده وی توسط خدمات قربانیان پلیس حمایت می شوند.

بیشتر مناطق بریتیش کلمبیا به دلیل موج گرمای اولیه که در آخر هفته گذشته رکوردشکنی کرد و باعث ذوب سریع برف شد، تحت هشدار جریان شدید جریان است، اما هیچ هشداری برای پارک وجود ندارد.

مارکی گفت که Cypress Creek به دلیل ذوب سریع برف در کوه سرو در جمعه شب یخبندان، متلاطم و خطرناک بود.

آب‌های متلاطم در مقایسه با آب‌های ساکن، شناورتر و سخت‌تر برای انسان‌ها و حیوانات شناور هستند، اما سگ‌ها اغلب می‌توانند به تنهایی بیرون بیایند.

مارکی تماس دیگری برای غرق شدن یک نفر در منطقه به خاطر نمی آورد، اما می گوید NSR حداقل یک سگ را در گذشته نجات داده است.

مارکی گفت: “اگر به آب نزدیک هستید، سگ خود را در بند نگه دارید.” “و اگر سگ وارد شد، مطلقاً سگ را در آنجا دنبال نکنید و سعی کنید به آب نزدیک نشوید.”

بر اساس وب سایت منطقه غرب ونکوور، سگ های “خوش رفتار” مجاز به بستن بند در پارک Cypress Falls هستند.

سگ ها باید آموزش ببینند یا با افسار بسته شوند: کاربر پارک

پلیس و محیط بانان پارک غرب ونکوور در حالی که خانواده ها، دوستان و سگ هایشان برای پیاده روی طولانی آخر هفته بعد از ظهر شنبه در پارک حضور داشتند، برخی از آنها از غرق شدگی ابراز شوکه کردند.

سوزان زیهر، یکی از ساکنان ونکوور غربی، گفت که متأسفانه کشیدن سگ ها و افراد به داخل آب بسیار رایج است.

زنی در یک مسیر جنگلی یک داکساند را در آغوش گرفته است.
سوزان زیهر به مدت 30 سال “تقریبا هر روز” در مسیرهای پارک Cypress Falls قدم می‌زند و می‌گوید که کشیدن سگ‌ها به داخل نهر متأسفانه بسیار رایج است. او در 20 مه 2023 با داکساند، اوتیلی، تصویر شده است. (نیک آلن/سی بی سی نیوز)

زیهر به مدت 30 سال “تقریبا هر روز” مسیرها را پیاده روی کرده است و می گوید حداقل هر چند سال یک بار یک سگ به داخل نهر کشیده می شود.

او گفت: “این مشکل است و زمانی که مردم آن را دست کم می گیرند کمی خطرناک است. جریان بی رحمانه است.” اما سگ‌ها داغ می‌شوند… و گاهی با تمام آموزش‌هایشان تمام نیت‌های شما را به داخل می‌پرند.»

زیهر، داکسوند سه ساله‌اش را در راه رفتن‌هایشان از بند و نزدیک خود نگه می‌دارد، و گفت که او به خوبی برای پاشنه‌دار آموزش دیده است.

یکی از سگ‌های بزرگ‌تر او نیز یک بار در حال تعقیب پرنده‌ای در پارک منطقه‌ای رودخانه کاپیلانو برده شد، اما خوشبختانه پس از اینکه پسران نوجوانش به دنبال او رفتند، برگشت. زیهر گفت: وقتی این اتفاق می افتد اعصاب خردکن است.

مائل ریچارد، ساکن ونکوور، هرگز قبل از شنبه از آبشار Cypress بازدید نکرده بود، اما گفت که هفته گذشته متوجه سطح بالای آب در لین کانیون شده است. او سگ خود، سوکی را در هر دو پارک روی بند و دور از آب نگه داشت.

ریچارد در نزدیکی آبشار پایین گفت: «من هرگز جریانی را به این شکل، آنقدر بالا و بسیار پر سرعت ندیده بودم.

دوست او جولیا لینن وبر گفت که علائم هشدار دهنده بیشتر می تواند به جلوگیری از مرگ و جراحات دیگر کمک کند.

او گفت: “من فکر می کنم تابلوها خوب هستند، من دقیقاً در مورد موانع نمی دانم، بستگی دارد که چقدر بد باشد.”

زیهر گفت که در دهه گذشته و به ویژه از زمان شروع همه‌گیری، پارک بسیار محبوب شده است.

او گفت که مردم باید از عقل سلیم در اطراف پارک استفاده کنند، زیرا نهر برای موانع یا علائم هشدار در هر نقطه دسترسی بسیار طولانی است.

زیهر گفت: «مردم فقط باید سگ را در بند نگه دارند یا سگ را آموزش دهند.