معاهده 8 اولین ملت ها در سال قبل از میلاد ثبت ادعاهای مربوط به حق زمین را با استان اتاوا جشن گرفتند

پنج کشور اول در شمال شرقی قبل از میلاد، که در سال 1899 یک معاهده زمین موسوم به عهدنامه 8 را امضا کردند، اوج ده‌ها مذاکره را جشن گرفتند تا آن را همانطور که بیش از 100 سال پیش با آن موافقت شده بود، گرامی بدارند.

جودی دژارلایس رئیس احساساتی سازمان ملل اول رودخانه بلوبری در یک کنفرانس مطبوعاتی در بعدازظهر شنبه در ونکوور که شامل نمایندگانی از چهار کشور از پنج کشور، دیوید ایبی، نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا، و هر دو استان بود، گفت: “این مسیر طولانی برای مردم من بود.” و وزیران فدرال روابط بومی.

برای چندین دهه، کشورهای پیمان 8 مبارزه کرده اند تا بریتیش کلمبیا و کانادا به توافقات منعقد شده بر اساس این معاهده عمل کنند، مانند ارائه 128 هکتار زمین به ازای هر نفر در هر کشور برای استفاده از شیوه های سنتی زندگی خود و بهره مندی از فرصت های اقتصادی.

جاستین ناپلئون، رئیس شورای ملی اول Saulteau، گفت: «متاسفانه این اتفاق نیفتاد. “دولت کوتاه آمد.”

این استان گفت که برای بیش از 100 سال، ملل اول از استفاده و بهره مندی از هزاران جریب از زمین های بدهکار به آنها بر اساس معاهده 8 محروم بودند، در حالی که منابع موجود در آن زمین ها و زیر آن توسط دیگران تصرف و توسعه یافتند.

تماشا | رئیس اولین ملت از کسانی که برای دیدن این شهرک زنده نماندند تجلیل می کند:

“روز خوبی است”: رئیس ملت اول Halfway River به تسویه تاریخی ادعای زمین واکنش نشان داد

رئیس ملت اول Halfway River، دارلین هانتر، از اعضای کشوری تقدیر می کند که زنده ماندند تا شاهد قطعنامه ای در مورد مذاکرات پیمان 8 با بریتیش کلمبیا و کانادا نباشند. او توضیح می دهد که ملت چگونه از حل و فصل استفاده خواهد کرد.

روز شنبه موری رانکین، وزیر روابط و آشتی بومیان بریتیش کلمبیا، و مارک میلر، وزیر فدرال روابط تاج و تخت و روابط بومیان، اعلام کردند که بیش از 25 سال مذاکره برای رسیدگی به برخی از این اشتباهات به پایان رسیده است.

به عنوان بخشی از این قراردادها، BC زمین تاج را به کشورها باز می‌گرداند، در حالی که کانادا برای خسارات و هزینه‌های مربوط به ادعاها به کشورهای اول غرامت می‌دهد.

قبضي كه 100 سال است پرداخت نشده است

قبل از میلاد 109385 جریب (44 کیلومتر مربع) را در اختیار ملت‌ها قرار خواهد داد، اما مقدار زمین را بر اساس ملت تفکیک نکرد. دولت کانادا 800 میلیون دلار برای احترام به معاهده 8 در زمان امضای آن در نظر گرفته شده است.

میلر در توضیح ارزش پولی گفت: «این پول بادآورده نیست، پول مجانی نیست». این قبضی است که 100 سال است پرداخت نشده است.»

میلر همچنین نحوه توزیع این پول را بین کشورهایی که طبق گفته دولت استانی در حال حاضر حدود 3300 نفر جمعیت دارند، فاش نکرد.

استان آلبرتا همچنین موافقت کرده است که در یک توافقنامه مربوطه، مقداری زمین را در اختیار اولین ملت رودخانه دوگ در آن استان قرار دهد.

همه طرف‌های این رویداد روز شنبه با شور و هیجان در مورد روند طولانی مدت تحقق توافق‌ها صحبت کردند و گفتند که ایجاد اعتماد و ایمان در مذاکرات الگویی است برای اینکه چگونه کانادا و بریتیش کلمبیا می‌توانند به تعهدات خود در قبال First عمل کنند. ملل تحت اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردمان بومی (UNDRIP).

جورج دژارلایس از وست موبرلی درباره کار اولیه خود در مورد این موضوع در اواسط دهه 1990 و انتقال آن به نسل های جدید شوراها از کشورش صحبت کرد. او گفت که مطمئن نیست که در طول زندگی خود شاهد حل و فصل دعاوی حقوقی زمین در معاهده باشد.

او گفت: «به‌عنوان یکی از بزرگان کشورهای اول وست موبرلی، فقط می‌خواهم بگویم، «بسیار متشکرم».

همه مقامات منتخب و نمایندگان ملت اول که در این مراسم سخنرانی کردند، میزان کار و تلاش لازم برای تحقق این توافق را تایید کردند. آنها از افرادی که روی این فرآیند کار کرده بودند، اما آنقدر عمر نکردند که حل آن را ببینند، تجلیل کردند.

رانکین گفت: «این در مورد اصلاح یک بی عدالتی است، همچنین در مورد بازگرداندن آن چیزی است که طبق معاهده وعده داده شده بود. “ما این کار را انجام دادیم، اما پس از مدت ها، اما … ما روابطی ایجاد کردیم که پایدار بماند.”

این استان در بیانیه ای اعلام کرد که این شهرک ها فرصت های اقتصادی و تجاری را برای کل منطقه شمال شرقی بریتیش کلمبیا ایجاد می کند.

اطلاعیه روز شنبه به دنبال توافق اشتراک درآمد و اجماع با چهار تن از معاهده 8 کشور اول که با بریتیش کلمبیا در ژانویه به امضا رسید، همراه با قرارداد توسعه منابع طبیعی با کشورهای اول رودخانه بلوبری.