مقامات بهداشت قبل از میلاد بر روش های ایمن جشن دیوالی در طی افزایش سن COVID تأکید می کنند

با توجه به افزایش تعداد سفارشات بهداشتی به دلیل افزایش موارد COVID-19 در ناحیه پایین سرزمین اصلی ، طرفداران جامعه و مقامات بهداشتی توصیه می کنند امسال یک دیوالی مجازی را جشن بگیرند.

شنبه گذشته ، مأمور بهداشت استان ، بانی هنری ، سفارشات جدیدی را برای مناطق بهداشتی ساحلی ونکوور و بهداشت فریزر – مناطقی از استان با تقریبا سه میلیون نفر ساکن – معرفی کرد.

این محدودیت ها با دیوالی امسال ، که در 14 نوامبر رخ می دهد ، همپوشانی خواهند داشت. جشنواره چند ایمانی چراغ ، که توسط بسیاری از مردم در جنوب آسیای جنوبی جشن گرفته می شود ، معمولاً زمان جشن و اجتماعات خانوادگی است.

دستورات COVID-19 به این معنی است که مردم در این دو منطقه نباید با افراد خارج از خانه های اصلی خود تعامل اجتماعی داشته باشند. سفر به این منطقه دلسرد نشده است.

روز دوشنبه ، دکتر هنری دستورات را بیشتر توضیح داد و به مردم گفت که اجتماعات اجتماعی را به تعویق بیندازید ، تاریخ بازی را لغو کنید ، هر وقت ممکن است از خانه کار کنید و سفرهای غیر ضروری را متوقف کنید.

آنیتا هوبرمن ، مدیرعامل شورای تجارت ساری ، می گوید این تعطیلات یک رویداد بسیار مهم برای ساری و بریتیش کلمبیا است ، اما افزایش تعداد COVID این جشن را به یک نگرانی تبدیل می کند.

هوبرمن گفت: “دیوالی یک نگرانی بزرگ است زیرا یک جشنواره است. یک گردهمایی. یک جشنواره از خانواده ها. اما ما امروز باید این فداکاری کوتاه مدت را برای فردایی بهتر انجام دهیم.”

امسال مقامات بهداشت توصیه می كنند كه شیرینی و پیش غذا در كاسه های جداگانه و در بشقاب های جداگانه برای هر فرد سرو شود. (تصاویر غذایی هند / شاتر استوک)

Fraser Health و Vancouver Coast Health هر دو توصیه های خاص دیوالی را ذکر کرده اند. این شامل:

  • فقط با افرادی که در خانه خود زندگی می کنید جشن بگیرید. مهمان دعوت نکنید.
  • به طور واقعی با خانواده بزرگ ارتباط برقرار کنید. به دعوت ها نه بگویید.
  • هنگام خرید هدیه ، تزیین ، غذا ماسک بزنید.
  • به جای مراجعه حضوری به معبد ، به نمازهای پخش مستقیم بپیوندید و Divaa یا Diya را در خانه روشن کنید.
  • غذا را با خیال راحت به اشتراک بگذارید. اگر برای خانه خود غذای جشن آماده می کنید ، از وعده های غذایی جداگانه استفاده کنید و برای هر نفر در بشقاب های جداگانه شیرینی و پیش غذا قرار دهید.

در جزیره ونکوور ، که تحت محدودیت های شدیدتر COVID نیستند ، Sridevi Ganti ، مسئول روابط عمومی معبد هندو ویکتوریا ، می گوید که جشن های امسال همچنان مجازی خواهند بود.

معبد باز خواهد شد ، اما از فدائیان خواسته می شود که وارد شوند ، دعا کنند ، شیرینی های خود را بردارند و سریعاً آنجا را ترک کنند.

“ما سعی می کنیم در معبد ، محل غذا غذا نخوریم تا بخواهیم آن را برای همه ایمن نگه داریم. ما در هر ایستگاه ضد عفونی کننده هایی ایجاد کرده ایم و می خواهیم همه افرادی که وارد می شوند نیز ماسک بزنند. ، “گانتی گفت.

دیوالی ، او می گوید ، زمان تجدید و جشن گرفتن خوبی بر شر است.

گانتي گفت: “ما مي خواهيم نور را بر تاريكي بياوريم و با COVID ، ما همچنين مي خواهيم كه COVID شرور ترك شود و نيكي را دوباره در زندگي ما بازگرداند … اين همان چيزي است كه آرزو مي كنم.”