نظافت بهاره این آخر هفته؟ 6 نکته از حرفه ای ها برای قابل کنترل تر کردن بی نظمی

زمانی که هالی زیلکوسکی و شوهرش صاحب پسر شدند، کمی مکاشفه بود.

او گفت: “ما متوجه شدیم که نیاز به کوچک سازی داریم و دلیل آن این بود که زمان خود را آزاد کنیم.”

خانواده ویلیامز لیک، BC، به خانه کوچکتری نقل مکان کردند و فضای زندگی خود را بیش از هزار فوت مربع کاهش دادند.

زیلکوسکی گفت که می‌دانست نمی‌خواهد فوراً آن را با چیزهایی پر کند، بنابراین هر چیزی که فکر نمی‌کردند به آن نیاز دارند مستقیماً به انباری در گاراژ رفت.

“من داشتم چیزهایی پیدا می کردم که حتی نمی دانستم دارم.”

زیلکوسکی گفت که با کاهش تعداد وسایل آنها بهتر می تواند از فضای خود استفاده کند و منظم بماند.

او تنها کسی نیست که به دنبال شلوغ کردن خانه اش است. رویکرد ماری کوندو، کارشناس آشفتگی، تخیل بسیاری از مردم را در سال های اخیر به خود جلب کرده است، اگرچه این یک رویکرد است. که لزوما برای همه کار نخواهد کرد.

Celeste Imus، یک سازمان‌دهنده حرفه‌ای با Spotless and Sorted در Kamloops، BC، به مدت هفت سال، نکاتی را برای کنترل‌تر کردن بی نظمی ارائه می‌دهد.

از کوچک شروع کنید

وقتی به سازماندهی کل خانه فکر می کنید، به راحتی می توانید غرق شوید، بنابراین Imus مردم را تشویق می کند تا یک فضای کوچکتر مانند یک کمد یا یک اتاق کوچک را به عنوان نقطه شروع انتخاب کنند.

به جای نگاه کردن به کل اتاق یا حتی کل توده، می توانید یک ورق را روی قسمتی از آن قرار دهید و فقط یک شی را بردارید… و این می تواند راه آسان تری به جای تماشای تصویر کامل باشد.

Imus با تصمیم گیری در مورد یک مورد در زمان، می گوید که مردم بهتر می توانند تصمیم بگیرند که چه چیزی را نگه دارند.

استراحت کنید

بی نظمی می تواند کار سختی باشد، بنابراین Imus توصیه می کند یک جلسه بی نظمی و سازماندهی را به دو ساعت یا کمتر محدود کنید.

در آن زمان است که مغز ما خسته می شود و شما می توانید شروع به عصبانیت کنید.

او نمونه‌هایی را ذکر می‌کند که در آن افراد سعی می‌کنند برای یک جلسه سازماندهی طولانی‌تر فشار بیاورند و در نهایت موارد مهمی مانند شناسنامه را دور می‌اندازند.

یه دوست پیدا کن

کار با شخص دیگری می تواند فرآیند سازمان را سرگرم کننده تر کند – و همچنین به افراد کمک می کند تا راحت تر از شر چیزها خلاص شوند.

کاترین راستر، استاد بازاریابی دانشگاه نیومکزیکو، که سال‌هاست در مورد بی نظمی مطالعه می‌کند، می‌گوید که مردم معمولاً به دلیل خاطراتی که به آن کالا متصل می‌شوند، تمایلی به خرید آن ندارند.

“گاهی اوقات اگر داستان آن مورد را تعریف کنید … و سپس از خود بپرسید، خوب، من آن خاطره را داشتم. شاید بتوانم اکنون از آن عکس بگیرم و با آن خداحافظی کنم.”

رفقای نامرتب همچنین می توانند در مواردی مانند حرکت اجسام یا وسایل سنگین کمک کنند.

مردم در مورد نحوه سازماندهی به روش هایی که برای خانواده هایشان مفید است، انتخاب می کنند.
Imus می‌گوید آشفتگی با یک دوست یا یکی از عزیزان می‌تواند به سرگرم‌کننده‌تر کردن فرآیند کمک کند و فرصت‌هایی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌هایی درباره یک مورد خاص فراهم کند. (جنیفر نورول/سی بی سی)

راحتی را در نظر بگیرید

در حالی که ممکن است مردم به آن فکر نکنند، بی نظمی نیز می تواند برای بدن سخت باشد.

Imus می‌گوید وقتی روی زمین نشسته‌اند درد می‌گیرند. او پیشنهاد می‌کند اقلام را به ارتفاع میز بیاورید و در اتاقی با نور مناسب با دمای راحت مرتب کنید.

فرآیند خود را سفارشی کنید

Imus همچنین خاطرنشان می کند که decluttering یک فرآیند فردی است.

او می‌گوید در حالی که هیجان‌زده شدن در مورد آخرین روندها در رسانه‌های اجتماعی آسان است، مردم در نهایت به سیستم‌هایی نیاز دارند که برای آنها کار کند. نیازی به چسبیدن به یک سبک خاص تاشو یا زیبایی شناسی ذخیره سازی نیست.

“شما در حال دستکاری و نگهداری خواهید بود، و زمانی که تعمیر و نگهداری طاقت فرسا می شود و انجام آن بیشتر و بیشتر طول می کشد، این نشانه خوبی است که زمان ارزیابی مجدد فرا رسیده است.”

مهم است که رویکردی را انتخاب کنید که بتوانید در طول زمان حفظ کنید.

خودت را سست کن

دلایل زیادی وجود دارد که مردم شلوغ نمی‌شوند و انتخاب می‌کنند که وسایل را آویزان کنند.

به گفته سوفی وودوارد، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه منچستر، یکی از آنها این است که این کار را نمی‌کنند می خواهند اسراف کنند

آنها همچنین تمایل دارند چیزهایی را که زمانی مفید بودند، مانند سیم ها و کلیدهای قدیمی بدون قفل نگه دارند.

او گفت: «مردم چیزهایی را نگه می‌دارند زیرا می‌خواهند خانه آینده خوبی داشته باشند. آنها حتی خودشان آن را نمی‌خواهند، اما می‌خواهند شخص دیگری آن را بگیرد.»

اما بی نظمی به معنای دور ریختن هر چیزی که ضروری نیست نیست. مینیمالیسم برای همه کار نمی کندو مهم است که به یاد داشته باشید رویکردهای مختلف برای افراد مختلف کارساز خواهد بود.

ایموس گفت: “گاهی اوقات احساس راحتی می کنید که چیزهایی را که دوست دارید در اطراف خود داشته باشید.”

سپیده دم کملوپس9:27آیا به بی نظمی فکر می کنید؟ ما به شما می گوییم چگونه

بهار نزدیک است و با آن بهار نظافت می آید. جنیفر نورول از CBC نکات غیرمنتظره ای را در مورد نحوه شلوغ کردن و سازماندهی خانه جمع آوری کرده است.