نوجوان قبل از میلاد مبتلا به اسکولیوز در مورد تاخیر 20 ماهه جراحی برای “دلسردکننده” صحبت می کند

یک نوجوان ونکوور در مورد تحمل انتظار تقریباً دو ساله برای جراحی برای اصلاح اسکولیوز صحبت می کند.

در یک بازه زمانی 20 ماهه ، جین چیلدرهاوس 14 ساله از جایگاه 35 در لیست انتظار در بیمارستان کودکان BC به 32 ام رسیده است.

در همین حال ، وضعیت او – که باعث رشد ستون فقرات او به شکل برجسته “S” می شود – همچنان بدتر می شود.

وی گفت: “این واقعاً به استخوان های دیگر بدن من فشار می آورد.” “این باعث می شود که قفسه دنده من از پشت باز شود. و به نوعی تیغه های شانه ام را عجیب می کند.”

جین ، که می گوید با یک درد مبهم ناشی از اسکولیوز زندگی می کند ، انتظار را “مأیوس کننده” می داند.

پدرش می گوید که رفتن به داستان عمومی او تلاشی برای پرش از صف جراحی نیست. بلکه برای تاباندن چراغی به وضعیتی است که دهها جوان با آن روبرو هستند.

جین و پدرش نیل چایلدرهاوس. چایلدرهوز ، كه اضافه كرد در صورت تأخیر در عمل جراحی ، ممکن است عواقب ویرانگری برای دخترش داشته باشد ، گفت: “ریاضیات کاملاً پشت دستمال ، وی در بیش از 10 سال واجد شرایط جراحی خواهد بود.” (رافرتی بیکر / CBC)

نیل چایلدرهاوس گفت: “ریاضیات کاملاً یک دستمال ، او در بیش از 10 سال واجد شرایط جراحی خواهد بود.” “هیچ راهی وجود ندارد که بتواند واقعیت داشته باشد زیرا ستون فقرات تا حدی خمیده است که به ریه ها و قلب او فشار وارد می کند.”

سخنگوی بیمارستان کودکان BC می گوید اولین موج همه گیری در جراحی ها تأثیر داشته و بیمارستان با تقاضای فزاینده ای روبرو است.

اما مدیر ارتباطات لسلی دیکسون نیز تأیید کرد که موضوع تأخیر در جراحی ستون فقرات قبل از ضربه COVID-19 وجود داشته است.

وی گفت: “با توجه به رشد جمعیت و پیشرفت روشهای جراحی ستون فقرات برای درمان بیماریهایی مانند اسکولیوز ، شاهد افزایش زمان انتظار برای جراحی ستون فقرات در کودکان هستیم.”

“برخی از بیماران در لیست انتظار ستون فقرات BC Children دارای زمان انتظار بیش از معیارهای دسترسی کودکان به کانادا برای جراحی هستند که 180 روز است.”

دیکسون گفت که این بیمارستان در حال کشف روش هایی برای حل این مشکل است ، از جمله گسترش ظرفیت اتاق عمل.

جین گفت جراحی که منتظر آن است شامل قرار دادن پیچ هایی در مهره های او است که به میله های فلزی متصل می شود تا ستون فقرات او را مستقیم بکشند.

“ادامه بدتر”

اگرچه این روش ناخوشایند و دلهره آور به نظر می رسد ، اما لازم است.

وی گفت: “از نظر من ، اگر اصلاح نشود ، منحنی ستون فقرات من بدتر خواهد شد.” “و این واقعاً صدمه می زند … و همچنین می تواند بر توانایی من در راه رفتن یا انجام کارهای عادی تأثیر بگذارد.”

پدر جین می گوید امیدوار است وزیر بهداشت قبل از میلاد آدریان دیکس از تاخیرها و کودکانی که رنج می برند آگاه باشد.

چایلدرهاوس گفت: “دیوان سالارانی که ما با آنها صحبت کردیم ، مطمئناً معنی خوبی داشتند ، اما ما هیچ نتیجه ای نمی گیریم.”

“در این مرحله ما نگران هستیم که هرچه بیشتر منتظر جراحی باشیم ، جراحی اثربخشی کمتری خواهد داشت … عواقب مخربی از انتظار طولانی مدت مانند فلج وجود دارد.”