همه دستورات تخلیه در شمال شرقی قبل از میلاد لغو شد زیرا باران تهدید آتش‌سوزی را کاهش می‌دهد.

همه دستورات تخلیه مربوط به آتش‌سوزی‌های جنگلی در شمال شرقی بریتیش کلمبیا اکنون لغو شده یا به هشدارهای تخلیه کاهش یافته است زیرا باران شدید خطر آتش‌سوزی را کاهش می‌دهد.

منطقه منطقه ای Peace River دستورات صادر شده در هفته گذشته را لغو کرده است که بر املاک در معرض خطر آتش سوزی استودارت کریک در شمال شرقی فورت سنت جان تأثیر گذاشته است.

مقامات این خبر را عصر دوشنبه اعلام کردند، زیرا آنها همچنین دستور تخلیه املاک در اطراف آتش سوزی دانی کریک به مساحت 13000 کیلومتر مربع در جنوب شرقی فورت نلسون را لغو کردند.

تا صبح روز سه‌شنبه، 87 آتش‌سوزی فعال توسط سرویس آتش‌نشانی بی‌سی‌سی ثبت شده است که از بیش از 90 مورد در آخر هفته کاهش یافته است.

در حال حاضر فقط سه آتش سوزی قابل توجه – آتش سوزی هایی که بسیار قابل مشاهده هستند یا می توانند برای اموال خطرآفرین باشند – فهرست شده اند که از پنج روز شنبه کاهش یافته است. فقط یکی، آتش سوزی Donnie Creek، غیرقابل کنترل است، زیرا هر دو آتش سوزی Stoddart Creek و Red Creek در حال مهار هستند.

بارش بیشتر پیش بینی می شود

هشدارهای تخلیه همچنان بیش از 500 ملک در شمال شرقی قبل از میلاد را پوشش می دهد، اما هشدارهای بارندگی اکنون برای بخش بزرگی از آن منطقه ارسال شده است و محیط زیست کانادا می گوید انتظار می رود تا 100 میلی متر قبل از کاهش سیستم کاهش یابد.

مرکز پیش بینی رودخانه برای بسیاری از مناطق شرقی-مرکزی قبل از میلاد، از منطقه رودخانه صلح تا مناطق کوتنای، مرزی و اوکاناگان، نظارت بر سیل را ارسال کرده است.

این گزارش می‌گوید که شرایط بسیار گرم در هفته گذشته سرعت ذوب برف‌ها را افزایش داده، رودخانه‌ها را متورم کرده و آنها را در برابر بارندگی‌های بیشتر و احتمال وقوع سیل یا جریان‌های آوار آسیب‌پذیر کرده است.