هیئت املاک و مستغلات می گوید که فروش خانه در منطقه ونکوور در ماه مه افزایش یافت

هیئت املاک و مستغلات ونکوور بزرگ (REBGV) می گوید که فروش خانه در ماه می 15.7 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است زیرا میانگین قیمت ها نیز افزایش یافته است.

اندرو لیس، مدیر بخش اقتصاد و تجزیه و تحلیل داده REBGV در بیانیه‌ای گفت: پیش‌بینی ما پیش‌بینی می‌کرد که قیمت‌ها در سال 2023 تا پایان سال حدود دو درصد افزایش یابد.

در عوض، قیمت مسکن مترو ونکوور در حال حاضر حدود شش درصد یا بیشتر در تمام انواع خانه ها در اواسط سال افزایش یافته است.

قیمت معیار ترکیبی برای تمام املاک مسکونی مترو ونکوور در ماه گذشته 1188000 دلار بود که 5.6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت اما 1.3 درصد نسبت به آوریل افزایش داشت.

در ماه می 2023، 3411 واحد فروش خانه مسکونی در منطقه انجام شد که نسبت به میانگین فصلی 10 ساله 1.4 درصد کاهش داشت اما در مقایسه با واحدهایی که در می 2022 نقل مکان کردند، تقریباً 500 فروش بیشتر بود.

در مقایسه، در ماه آوریل، فروش خانه 16.5 درصد نسبت به ماه مشابه در سال 2022 کاهش یافت.

با این حال، از آوریل سال جاری، تعداد فهرست ها در مقایسه با سال های دیگر کم بود، به این معنی که تقاضای مصرف کننده قیمت ها را بالا می برد.

به گفته REBGV، در می 2023، 5661 واحد مستقل، ضمیمه و آپارتمانی برای فروش در مترو ونکوور در فهرست‌بندی‌شده جدید وجود داشت که 11.5 درصد کاهش نسبت به 6397 خانه فهرست‌شده در می 2022 و 4.3 درصد کمتر از میانگین فصلی 10 ساله دارد.

خریداران بیشتر از فروشندگان

لیز می گوید: «نیازی نیست برای دیدن دلیل ادامه افزایش قیمت ها نگاه کنید. «مسئله اساسی همچنان این است که نسبت به تعداد فروشندگان مایل در بازار، خریداران بیشتری وجود دارد.

“این باعث می شود تعداد خانه های فروش مجدد در دسترس کم باشد.”

تصویری از هیئت املاک و مستغلات ونکوور بزرگ که فعالیت فروش خانه‌ها را برای ماه می ۲۰۲۳ نشان می‌دهد.
تصویری از هیئت املاک و مستغلات ونکوور بزرگ که فعالیت فروش خانه‌ها را برای ماه می ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. (REBGV)

هیئت مدیره گفت که نرخ های وام مسکن که پس از هشت افزایش متوالی افزایش یافته است، همچنان فعالیت بازار را متوقف می کند.

ایده های REBGV برای بهبود مقرون به صرفه بودن

اعداد ماه می که توسط REBGV در روز جمعه منتشر شد، یک روز پس از اعلام مجموعه ای از توصیه های خود به کمیته قانونگذاری استانی که به دنبال بهبود مقرون به صرفه بودن مسکن در بریتیش کلمبیا است، منتشر شد.

پیشنهاد REBGV شامل توصیه هایی برای بازنگری در مالیات نقل و انتقال املاک (PTT) است که می گوید در 36 سال گذشته تغییری نکرده است.

می خواهد PTT را در هر خانه ای، جدید یا فروش مجدد، با ارزش کمتر از 750000 دلار حذف کند.

در حال حاضر، نرخ مالیات یک درصد ارزش بازار منصفانه تا سقف 200000 دلار، دو درصد برای خانه های بالای 200000 دلار و سه درصد برای خانه هایی با ارزش بیش از 2 میلیون دلار است.

سایر توصیه‌ها شامل تغییراتی در مالیات ضد چرخش پیشنهادی و متقاعد کردن دولت فدرال برای معافیت توسعه‌های جدید اجاره غیرانتفاعی از پرداخت GST است.