ویلیام رابرتسون 6 دهه در ارتش خدمت کرد. او نبرد نهایی خود را در برابر COVID-19 در سن 97 سالگی از دست داد

ویلیام کریل رابرتسون بیش از 60 سال از عمر خود را به عنوان عضو ارتش به کشورش خدمت کرد و در این راه موفق به دریافت نشان ها و نشان ها شد.

جنیس رابرتسون ، دختر رابرتسون گفت: “او بسیار مفتخر بود که در کانادا خدمت کرده است. راستش ارتش همسر اول او بود.”

در 17 نوامبر ، سرهنگ سابق در اثر بیماری COVID-19 در سن 97 سالگی در بیمارستان برنابی درگذشت.

فعالیت نظامی رابرتسون مانند بسیاری از سربازان آغاز شد. خیلی جوان برای عضوگیری بود ، او در مورد سن خود دروغ گفت. این آغاز شغلی بود که بیش از نیم قرن طول می کشید.

از آزادسازی هلند تا صلح در نوار غزه ، رابرتسون در ارتش کلاه های زیادی به سر داشت ، از جمله اینکه چتربازی را به سربازان آموزش می داد.

اما برای دخترش جانیس ، او فقط پدر بود.

“من فقط پدرم را به عنوان این پیر پیر مرد مهربان می شناختم و همه او را دوست داشتند.”

تماشا کنید | جانیس رابرتسون خاطره ای “خنده دار” از پدرش را به اشتراک می گذارد:

حتی در سنین پیری ، ویلیام رابرتسون همیشه کنترل داشت. خاطره ای از سفر جاده ای اخیر بیشترین خاطره را برای دخترش ، جنیس رابرتسون دارد. 1:09

و ، او می گوید ، پدرش اگر دقیق نبود چیزی نبود – ویژگی ای که او در ارتش آموخت و به فرزندان خود منتقل کرد. جانیس در مورد اینکه فرزندانش با عشق به GI Jane لقب گرفته اند شوخی می کند.

اما مانند بسیاری از سربازان و زنان ، رابرتسون نیز در مورد زمان حضور در ارتش صحبت نمی کرد.

هنگامی که او درگذشت ، جانیس از اینکه پدرش چقدر احترام داشت شوکه شد ، زیرا خبر فوت او در تمام طول وزارت دفاع عبور کرد و شروع به تسلیت گفت.

رابرتسون در طول زندگی خود با تلاش های خود 20 مدال کسب کرد ، از جمله مدال جشن ملکه ، که به خاطر کمک های چشمگیر به کشور اعطا شد.

زندگی در خانه مراقبت

چند سال پیش ، هنگامی که رابرتسون در اواسط 90 سالگی بود ، جنیس او را از خانه خود در کملوپس ، قبل از میلاد ، به مرکز جورج دربی در برنابی ، قبل از میلاد منتقل کرد.

جانیس گفت: “پدر من مردی بسیار بسیار مستقل بود و مجبور نبود که برای هر کاری به کسی وابسته باشد.”

او به سرعت افسرده شد و حتی حاضر به ترک اتاقش نشد. بنابراین ، جانیس می گوید که برای پدرش یک همراه استخدام کرده است. همراه پنج تا شش روز در هفته را با او می گذراند و بلافاصله ، او می گوید ، او شروع به شکوفایی کرد.

“او همه کارهای اضافی را انجام داد [for him] وی گفت: “تمام مراکز مراقبت دیگر پرسنلی ندارند که بتوانند برای ساکنان خود تأمین کنند.” “او واقعاً مدافع او بود.”

به گفته وی ، سپس COVID-19 مورد اصابت قرار گرفت و همراهان دیگر اجازه ورود به مرکز را نداشتند. جانیس بدون همراهش می گوید پدرش دیگر غذا درست نمی خورد و هر روز بیشتر ضعیف می شد.

وی گفت: “من فکر می کنم که آنها تا چه حد تأثیر این همراه بر پدر من کم گذاشتند.”

رابرتسون برای خدمات خود 20 مدال از جمله مدال جوبی ملکه دریافت کرد. (بن نلمز / سی بی سی)

او سرانجام در بیمارستان با سپسیس پایان یافت ، اما هرگز که مبارز بود ، زنده مانده بود ، اما دوباره به خانه مراقبت بازگشت و دچار حمله قلبی شد.

وی در ماه نوامبر به بیمارستان برنابی منتقل شد. رابرتسون از حمله قلبی جان سالم به در برد اما در بیمارستان به COVID-19 مبتلا شد. ثابت شد این نبرد برای سرباز سابق بسیار زیاد است. کمتر از یک هفته بعد ، او درگذشت.

جانیس در حالی که چشمانش از اشک جمع شده بود گفت: “من خیلی ناراحتم.” “در ابتدا ، من واقعاً احساس عصبانیت می کردم. عصبانی از این که ما نمی توانستیم پدرمان را در هنگام مراقبت ببینیم.”

در بیشتر سال گذشته ، بازدید از مرکز جورج دربی ممنوع بود – ابتدا از طریق یک فرمان استانی که در 30 ژوئن لغو شد و سپس با برخورد چندین مرکز با حوادث و شیوع بیماری.

فعالیت های شبه نظامی رابرتسون باعث شد وی در اروپا در جنگ جهانی دوم ، نوار غزه و کره جنوبی خدمت کند. (بن نلمز / سی بی سی)

و 10 ماه پس از همه گیری ، جانیس ، که یک پرستار است ، از اینکه پروتکل های ویزیت ایمن در طی شیوع هنوز ایجاد نشده است ، ناامید است.

در ابتدای ماه نوامبر ، مدافع ارشد BC گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه محدودیت های بازدید کنندگان BC در خانه های مراقبت طولانی مدت به سلامت ساکنان آسیب می رساند و باید کاهش یابد.

“شما می دانید که آنها سالهای طلایی ، آخرین سالهایشان هستند. و اینکه آنها تنها باشند ، در اتاقهای خود منزوی شوند … چه بدتر؟ جانیس پرسید.

رابرتسون به رسمیت شناختن خدمات و زندگی خود ، در پایان ماه ژوئن در کاملوپس ، قبل از میلاد یک مراسم خاکسپاری نظامی دریافت می کند و نام او در نسخه 2020 آخرین بخش هنگ پاتریشیان در گورستان نظامی ملی در اوتاوا ذکر خواهد شد.