ویکتوریا آتشگاه اصلی و مرکز عملیات اضطراری جدید را در ساختمان مقاوم در برابر زلزله افتتاح کرد

یک ساختمان 12 طبقه جدید در خیابان جانسون 1025 در لبه مرکز شهر ویکتوریا اکنون آتشگاه اصلی شهر و مرکز عملیات اضطراری آن (EOC) را در خود جای داده است.

این ساختمان هشت طبقه همچنین شامل 130 واحد مسکن مقرون به صرفه است – متعلق به و توسط Pacifica Housing اداره می شود – یک سطح فضای اداری که سالن آتش را از محل سکونت و خلیج برای دو آمبولانس جدا می کند.

این ساختمان با استاندارد لرزه ای بالاتر از ساختمان معمولی ساخته شده است و انتظار می رود در صورت وقوع زلزله همچنان عملیاتی بماند.

تانیا سیل جونز، هماهنگ کننده برنامه اضطراری شهر، می گوید که اکنون که EOC آماده است، می تواند نفس راحتی بکشد.

قبل از این، تمام تجهیزات و لوازم هماهنگی اضطراری در یک تریلر نگهداری می شد. در مواقع اضطراری، مقامات تعیین می کنند که کجا آن را راه اندازی کنند.

با توجه به احتمال بروز مشکلات ارتباطی در طول یک فاجعه بزرگ، دشوار بود که کارکنان اورژانس بدانند کجا باید بروند.

اتاقی با دیوارهای سیمانی و سه صفحه نمایش بزرگ LED.  دو میز هر کدام شش صندلی دارند که با جلیقه های رنگی پوشیده شده اند - برخی سبز، برخی قرمز و برخی آبی.
مرکز عملیات اضطراری در ستاد جدید آتش نشانی ویکتوریا. جلیقه‌های رنگی مربوط به گروه‌های مختلفی است که در اتاق هستند و واکنش‌ها را در مواقع اضطراری هماهنگ می‌کنند. (کاترین مارلو/سی بی سی)

ساختمان جدید مجهز به ژنراتورهای اضطراری، فناوری ماهواره ای و سایر روش های ارتباطی پشتیبان است.

سیل جونز گفت: «این یک بار سنگین است که می دانم همه چیز آماده است.

در مواقع اضطراری، مانند زلزله، هرکسی که لازم بود در هماهنگی شرکت کند به ساختمان می رفت.

نمایندگانی از پلیس، حمل و نقل، خدمات بهداشتی اورژانس BC، کارکنان شهر و نمایندگان منتخب به مقامات آتش نشانی و اورژانس خواهند پیوست.

در حالی که آنها در حال کار برای هماهنگی واکنش در برابر بلایای طبیعی بودند، می توانستند از مواد غذایی اضطراری ذخیره شده در ساختمان – که می تواند با استفاده از آشپزخانه بزرگی که خدمه آتش نشانی روزانه از آن استفاده می کنند پخته شود، غذا بخورند.

امکانات مدرن برای خدمه آتش نشانی

در حالی که EOC مورد استفاده روزانه نخواهد بود، ساختمان دارای امکانات رفاهی برای آتش نشانانی است که همیشه آنجا هستند.

علاوه بر آشپزخانه، یک باشگاه ورزشی کاملاً جدید، یک سالن استراحت، و یک اتاق کم تحرک با پرده‌های خاموشی وجود دارد که آتش‌نشانان می‌توانند پس از یک تماس سخت به استراحت بپردازند.

عکس تجهیزات باشگاه از جمله قفسه وزنه را نشان می دهد.
فقط برخی از تجهیزات موجود در سالن ورزشی در فایرهال جدید. آتش نشانان برای خرید تجهیزات سالن بدنسازی و آشپزخانه پول جمع کردند. (کاترین مارلو/سی بی سی)

دان اتکینسون، رئیس آتش نشانی، گفت: «نشان داده شده است که مزایای فوق العاده ای برای افراد دارد که می توانند پس از یک حادثه آسیب زا به یک فضای آرام بازگردند و فشار را از حالت فشرده خارج کنند.

آتش نشانان در حال حاضر فضاهای جداگانه ای نیز برای خواب دارند، برخلاف فضای سنتی در خوابگاه باز.

هر اتاق یک تخت و یک میز کوچک دارد.

اتکینسون امیدوار است که اتاق های جداگانه به استخدام خدمه آتش نشانی متنوع تر و فراگیرتر کمک کنند.

پایین نگه داشتن سر و صدا

از آنجایی که سالن آتش نشانی جدید در یک بلوک با چندین برج مسکونی قرار دارد، کار اضافی برای اطمینان از عدم ایجاد اختلال در تماس های آتش نشانی انجام شد.

به محض اینکه آتش نشانان از تماس مطلع می شوند، دکمه ای را برای فعال کردن سیستم ترافیک فشار می دهند.

این سیستم یک چراغ قرمز را درست در خارج از فایرهال فعال می کند و مانع از حرکت در خیابان یک طرفه در جلوی درهای خلیج می شود.

چراغ راهنمایی نشان می دهد که ماشین های آتش نشانی در حال آمدن هستند.
چراغ راهنمایی در خیابان جانسون در خارج از مقر جدید ویکتوریا فایر در ویکتوریا، BC، در 26 آوریل 2023. (کاترین مارلو/سی بی سی)

همچنین باعث می شود که نور در تقاطع نزدیک خیابان جانسون و کوک سبز شود، به این معنی که ترافیک جانسون از آتشگاه دور می شود.

به همین دلیل، ماشین های آتش نشانی می توانند با خیال راحت از ساختمان خود دور شوند بدون اینکه آژیرهایشان را بلافاصله فعال کنند – و همسایگان خود را بیدار کنند.

دفتر مرکزی قدیمی در 1234 خیابان Yates همچنان بخش تعمیر و نگهداری ناوگان ویکتوریا فایر را برای حداقل دو سال در خود جای خواهد داد و هنوز هیچ برنامه بلندمدتی برای ساختمان انجام نشده است.

این شهر دارای دو آتشگاه دیگر در خیابان میشیگان 650 و خیابان خلیج 740 است.