پزشک ونکوور نگران است که زمان انتظار طولانی IUD منجر به بارداری ناخواسته شود

یک پزشک در مترو ونکوور، بیش از یک ماه پس از اعلام کنترل بارداری رایگان توسط این استان، نگرانی‌های خود را در مورد زمان انتظار برای دستگاه‌های داخل رحمی مطرح می‌کند.

این استان گفت که از اول آوریل برخی از داروهای ضد بارداری تجویزی شامل قرص‌های هورمونی خوراکی، تزریق‌های زیرپوستی و ایمپلنت‌ها، طرح B – همچنین به عنوان قرص صبح بعد از ظهر – و دستگاه‌های داخل رحمی مسی و هورمونی یا IUD را پوشش می‌دهد.

دکتر رنه هال، مدیر پزشکی در کلینیک ویلو در ونکوور و مدیر پزشکی خدمات زنان در بیمارستان عمومی کلونا، گفت در حالی که پزشکان این اعلامیه را تحسین می کنند، پزشکان کافی برای پاسخگویی به درخواست ها برای قرار دادن IUD وجود ندارد.

او گفت که بیماران بیشتری برای دریافت این خدمات به کلینیک های زنان مراجعه می کنند، تقاضا برای آنها از آوریل افزایش یافته است – و او نگران است که هر چه بیماران طولانی تر برای دریافت IUD منتظر بمانند، حاملگی های ناخواسته بیشتر می شود.

دکتر رنه هال، مدیر پزشکی کلینیک خدمات زنان KGH و مدیر پزشکی در کلینیک Willow در ونکوور، بریتیش کلمبیا در روز پنجشنبه، 18 می 2023.
دکتر رنه هال می گوید که نگران است زمان انتظار طولانی برای IUD منجر به بارداری ناخواسته شود. (بن نلمز/سی بی سی)

طبق گفته هال، قرار گذاشتن IUD معمولاً بین 5 تا 30 دقیقه طول می کشد.

تیم او در کلینیک ویلو سعی می کند لیست انتظار را برای آن قرار ملاقات ها بین یک تا دو هفته نگه دارد. او گفت، اما امروز، حداقل دو ماه انتظار می‌رود، و او از سایر کلینیک‌ها در BC می‌شنود که زمان‌های انتظار مشابهی را مشاهده می‌کنند.

زمانی که افراد تصمیم می‌گیرند که می‌خواهند به یک روش ضدبارداری خاص روی بیاورند، هر چه مدت بیشتری برای آن صبر کنند، بیشتر در معرض خطر بارداری ناخواسته قرار می‌گیرند، در حالی که منتظر بارداری هستند. او به سی‌بی‌سی نیوز گفت.

هال گفت که بیمارانی را دیده است که برای قرار دادن IUD مراجعه کرده اند و متوجه شده که باردار هستند.

یک IUD مسی و یک IUD هورمونی در ونکوور، بریتیش کلمبیا در روز پنجشنبه، 18 می 2023، تصویر شده است.
یک IUD مسی و یک IUD هورمونی در 18 مه در ونکوور تصویر شده است. قرار ملاقات برای قرار دادن IUD می تواند 5 تا 30 دقیقه طول بکشد. (بن نلمز/سی بی سی)

او همچنین بیمارانی را دیده است که به دنبال خدمات سقط جنین، از جمله در ویلو، پس از باردار شدن در لیست انتظار هستند.

او گفت: “ما نگران این هستیم که با بالا رفتن لیست انتظار ما برای قرار دادن IUD در سراسر استان، این اتفاق به طور فزاینده ای رخ دهد.”

“من بسیار خوشحالم که از اول آوریل پیشگیری از بارداری رایگان داریم. اما افزایش دسترسی، به معنای چیزی فراتر از دریافت یک IUD رایگان در یک جعبه است – ما باید آنها را از جعبه ها خارج کنیم و وارد رحم مردم کنیم.”

هال گفت که بودجه بیشتری برای خدمات بهداشتی زنان و مراقبت های پیشگیری از بارداری مورد نیاز است و پزشکان به بیش از هزینه های MSP که برای پوشش هزینه های مربوط به IUD دریافت می کنند، از جمله مشوق هایی برای آموزش پزشکان بیشتر در ارائه خدمات، نیاز دارند.

در ساحل6:54چرا زمان انتظار برای IUD در سال قبل از میلاد طولانی است؟

دکتر رنه هال، دانشیار بالینی در UBC، و یکی از مدیران پزشکی در کلینیک Willow در ونکوور، می‌گوید که پزشکان برای گذاشتن IUD دستمزد کافی نمی‌گیرند. و این قبل از آزاد شدن در BC در 1 آوریل بود.

در بیانیه ای به CBC News، Doctors of BC گفت که در حال گفتگو با این استان به همراه پزشکان خانواده بی سی است.

آنها در بیانیه‌ای گفتند: «همه ما متعهد هستیم که به سرعت تلاش کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مردم به خدمات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری ایمن و مؤثر از بارداری، از جمله IUD و ایمپلنت‌های پیشگیری از بارداری دسترسی دارند».

“اما ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که بودجه کافی و حمایت از پزشکان و کلینیک هایی که این مراقبت را ارائه می دهند تا اطمینان حاصل شود که استراتژی پیشگیری از بارداری رایگان برای بیماران BC کار می کند.”

وزارت بهداشت اعلام کرد که از این موضوع آگاه است.

“با توجه به افزایش تقاضا برای قرار دادن IUD و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی موجود و آموزش دیده برای انجام آنها، ما از این موضوع آگاه هستیم و در حال گفتگوی فعال با Doctors of BC و BC Family Doctors هستیم تا با هم بر روی یک راه حل کار کنند.” این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: تمرکز آن بر آموزش، جذب و حفظ کارکنان مراقبت‌های بهداشتی است.