پس از برنامه ریزی طولانی مدت زیرگذر سه برابر قیمت، پیت میدوز از فروش 50 میلیون دلاری خودداری کرد.

یک پیشرفت بزرگ برای رانندگان، عابران پیاده و دوچرخه سواران در خیابان شلوغ Pitt Meadows اکنون با هزینه های ساخت و ساز از کنترل خارج شده و شهر از پرداخت آن خودداری می کند.

هزینه های ساخت زیرگذر جدید برای مقابله با تاخیرهای مداوم قطار در جاده هریس، مسیر اصلی شمال به جنوب شهر، بیش از سه برابر شده است و از 63 میلیون دلار به 195 میلیون دلار رسیده است.

قرار بود بودجه این زیرگذر توسط دولت فدرال، بندر ونکوور و CP Rail تامین شود که یک راه آهن شلوغ در انتهای غربی شهر دارد.

اما بندری که این پروژه را هدایت می کند، از شهر خواسته است تا یک چهارم هزینه های ساخت و ساز را تا سقف 49.6 میلیون دلار تامین کند. گفته شد بدون این پول، زیرگذر با توجه به هزینه بیشتر ساخته نخواهد شد.

زنی به دوربین نگاه می کند که قطار باری از جاده ای عبور می کند و ماشین ها در صف انتظار ایستاده اند.
نیکول مک دونالد، شهردار پیت میدوز، در حالی که قطار باری در ساعات شلوغی از آن عبور می کند، در گذرگاه راه آهن هریس ایستاده است. (Rafe Arnott/CBC)

شورا، روز سه‌شنبه، برگزاری یک همه‌پرسی را برای درخواست از ساکنان برای موافقت با استقراض این پول بررسی کرد.

طولی نکشید. شورا به اتفاق آرا به رد بندر و عدم مراجعه به رای دهندگان رای داد.

کان گفت: “ما به این زیرگذر نیاز داریم. هیچ شکی در مورد شایستگی این پروژه وجود ندارد.” آلیسون ایوانز اما به چه قیمتی برای شهروندان پیت میدوز؟

پنجاه میلیون دلار قیمت سنگینی است.

نقاشی زیرگذری را نشان می‌دهد که قطاری در آن بالا می‌رود، در حالی که ماشین‌ها، عابران پیاده و دوچرخه‌سوار در زیر آن حرکت می‌کنند.
اجرای یک هنرمند از طرح گذرگاه راه آهن هریس. (بندر ونکوور)

کارکنان تخمین زدند که وام گرفتن مالیات ها را حدود 12 درصد افزایش می دهد: صورتحساب متوسط ​​خانه های یک خانواده برای 30 سال آینده 300 دلار بیشتر خواهد بود.

شهردار نیکول مک دونالد می گوید 50 میلیون دلار بیشتر از بودجه سالانه شهر است، اما بندر می گوید بدون این پول، زیرگذر مورد تقاضا ساخته نخواهد شد.

انتظار می رود تاخیرها بیشتر طول بکشد

مک دونالد که دوشنبه صحبت می کرد، گفت که برآورد به روز شده او را “نگران و ناامید” کرد.

مک دونالد گفت: «بدیهی است که از نظر مالی یک درخواست بزرگ برای شهری با 20000 نفر جمعیت وجود دارد، اما اضافه کرد که زیرگذر به شدت مورد نیاز است.

ترافیک ریلی و جمعیت افزایش یافته است و همانطور که هست، جاده هریس به طور متوسط ​​روزانه 3.5 ساعت به روی خودروها، دوچرخه ها و عابران پیاده مسدود می شود، زیرا قطارهای باری و West Coast Express در امتداد دو خط ریلی حرکت می کنند که شهر را به نصف می رساند.

در واقع، CP Rail در حال برنامه ریزی برای ایجاد خط سوم است. ترافیک اضافی قطار ممکن است تا سال 2030 این جاده را تا هفت ساعت در روز بسته شود.

صف طولانی ماشین ها منتظر قطار هستند.
ماشین‌ها برای بلوک‌ها صف می‌کشند زیرا قطار ترافیک را در جاده هریس متوقف می‌کند. (Rafe Arnott/CBC)

“[It] مک‌دونالد می‌گوید که بر زیست‌پذیری جامعه، دوام کسب‌وکار و امنیت عمومی تأثیر می‌گذارد.

“این یک گذرگاه در سطح است که خطر تصادف را افزایش می دهد، اما حجم زیاد را نیز افزایش می دهد [of trains]. چیزی که ما داریم این است که سالن آتش نشانی، ایستگاه پلیس، و همچنین آمبولانس BC، به طور معمول در گذرگاه گیر می کنند.”

گروهی از والدینی که دوشنبه فرزندان خود را از مهدکودک می‌برند، می‌گویند که مدت‌هاست به دلیل تاخیر در گذرگاه و درخواست بندر از افرادی مانند آنها برای پرداخت هزینه ناامید شده‌اند.

جردن روزنلوند گفت: “من فکر می کنم آنچه آنها می خواهند با مردم پیت میدوز انجام دهند جنایتکارانه است.”

دلایل متعدد برای افزایش هزینه

بندر ونکوور می‌گوید عوامل متعددی منجر به افزایش هزینه‌ها شده است: تغییر در قوانین ساختمان، مسائل مربوط به خود مکان مانند شرایط خاک، و هزینه‌های تورمی در طیف وسیعی از هزینه‌های ساخت‌وساز.

این بندر در بیانیه ای گفت: «حل مشکل حاد مقرون به صرفه برای حفظ زیرگذر جاده هریس مستلزم مسئولیت مشترک بین همه شرکای پروژه است و ما باید به سرعت با یکدیگر همکاری کنیم تا بودجه اضافی را تأمین کنیم.»

“ما اکنون در حال پیشبرد گفتگوها بین شرکا برای تامین بودجه اضافی هستیم. اگر شرکای پروژه نتوانند شکاف بودجه را ببندند، اداره بندر نمی تواند پروژه را به سمت ساخت هدایت کند.”

مک دونالد و اعضای شورا پیشنهاد کردند که بودجه فدرال باید برای جبران شکاف بودجه تخصیص داده شود.