پیشگیری از برجسته و بزرگ شدن گوش در نوزادی

بالا رفتن سن، زنان را از اوج کمتری فرود میآورد. یکی از علل این عارضه استعداد ژنتیکی و وراثت است که در شکل گیری در 3 سالگی آن نقش بسزایی دارد و باعث تکامل در سن 5 سالگی می باشد، در نتیجه سن مناسب برای عمل اتوپلاستی در 5 یا 6 سالگی بهترین سن می باشد یعنی قبل از رفتن به مدرسه خواهد بود. البته گفتنی است که در برخی موارد و با توجه به تشخیص پزشک معالج فرد به طور عمومی و کامل بیهوش می شود. پزشک قبل از جراحی به بیمار لیست برخی آزمایش ها را می دهد که انجام دادن آن ها و به همراه داشتن جوابشان در روز جراحی خیلی مهم است. اگر داروی خاصی مصرف می کنید یا نسبت به دارویی حساسیت دارید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید. 7. در صورت غیر جذبی بودن بخیه ها تقریباً ۱ هفته بعد از جراحی، برای کشیدن آنها به مطب جراح مراجعه کنید. در جراحی تغییر سایز گوش ها، بخیه ها نیز بعد از گذشت یک هفته کشیده میشوند و یا در صورت جذبی بودن جذب میشوند. البته این جراحی در افراد بزرگسال نیز انجام می پذیرد و می تواند باعث شود که فرم سر نیز تغییر یابد و چهره شما جذاب تر شود معمولا برجستگی بیش از حد، بزرگی و یا غیر همگون بودن دو لاله گوش از دلایلی است که بالغین را تشویق به جراحی اتوپلاستی میکند.

بعد از عمل نیز بیمار درد و ناراحتی زیادی را متحمل نمی شود و پانسمان در روز دوم برداشته خواهد شد و به بیمار توصیه می شود که هدبند پهنی را روی هر دو گوش و در تمام شبانه روز به مدت 2 هفته قرار دهد و بعد از آن فقط شب ها فقط به مدت 3 هفته از آن استفاده کند. از زمانی که عمل جراحی بینی در ایران باب شد چند سالی می گذرد و هر روز بر شمار افرادی که دماغ یا یکی از اعضای بدنشان را به دست تیغ جراحی می سپارند افزوده می شود. پس از انجام اتوپلاستی مهم ترین امر رعایت بهداشت و نظافت محل بخیه و زخم است، به این ترتیب که محل بخیه باید در روز در چند نوبت شسته و از پماد آنتی بیوتیک استفاده شود. بنابراین میتوان گفت که اتوپلاستی نیز یک عمل سرپایی است و فرد به طور کامل بیهوش نمی شود و در عوض از بی حسی موضعی استفاده میشود. شاه در میان، فروهر در سوی راست وی، که مانند تاجگذاری اردشیر دوم است و آناهیتا در سوی چپ شاه. مورد دیگر پیت یا منفذه کوچکی است که در جلوی گوش یا بالای کانال گوش دیده می شود که مادر زادی است که گاهی دوطرفه گوش دیده می شود که اگر یکطرفه ظاهر شود در سمت چپ دیده رخ خواهد داد که حاکی از کیست preauriclar cyst می باشد.

برخی از افراد هستند که از بدو تولد، گوش های آنها اندازه و ظاهر درستی ندارند. بنا به عقیدهٔ برخی ممکن است از واژهٔ عبری «arabha» بهمعنی سرزمین تاریک یا جلگهٔ وسیع بیدرخت مشتق شدهاست اگر چه خاستگاه اسب عرب به صورت یک معما باقیمانده ولی بر اساس شواهد باستانشناسی آنچه مشخص است این نژاد قدمتی حدوداً پنج هزار ساله دارد. با توجه به افزایش روز افزون متقاضیان انجام این نوع از جراحی زیبایی و شرایط نا مساعد اقتصادی نمی توان قیمت دقیقی از این نوع عمل خدمت تان ارائه کرد اما برای سهولت در برنامه ریزی های بودجه ای تان به برخی از پارامتر های موثر بر نرخ هزینه های جاری نیز اشاره می کنیم. در چه سنی می توان تحت جراحی زیبایی گوش قرار گرفت؟ بخش اصلی قیمت عمل اتوپلاستی مربوط به جراح است و بیشترین درصد پولی که برای عمل زیبایی گوش پرداخت می کنید به پزشک جراح می رسد.

از مصرف داروهایی مانند آسپرین که از انعقاد خون جلوگیری می کنند خودداری کنید. در صورتی که یک هفته پس از تولد این ناهنجاری همچنان وجود داشت ، ممکن است اتوپلاستی یا اصلاح غیر جراحی توصیه شود. تنها نکته این است که توصیه می شود برای این جراحی به متخصص گوش و حلق و بینی خوب مراجعه نمایید تا از نتیجه نهایی آن اطمینان داشته باشید. با این که تاخیر در اقدام به انجام جراحی مشکلی برای بیمار ایجاد نمیکند ولی بهتر است در کودکی و هرچه سریعتر رفع شود. بهتر است یک ساعت زودتر در کلینیک و یا بیمارستان حضور داشته باشد و 8 ساعت ناشتا باشد. با جراحی گوش می توان گوش ها را در صورتی که متقارن نباشد و یا یکی بالاتر یکی پایین تر باشد را اصلاح نمود. به دلیل منعطف تر بودن غضروف گوش کودکان، انجام این جراحی در سنین پایین بیشتر توصیه می شود. مورد تمسخر واقع شدن کودکان در سنین پایین عارضه ای است که فرد را جهت انجام جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی متمایل می کند به همین دلیل قدم اول در این زمینه مشاوره گرفتن از یک متخصص گوش و حلق و بینی حاذقی است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با هزینه جراحی گوش برجسته چقدر است وب سایت خود باشید.