چه کسی اول می رود؟ اضطراب نسبت به زمان واکسن ، دولت ترودو را در محل قرار می دهد

سفیر مکزیک در کانادا ظاهراً دوره سوال را تماشا می کند – و به نظر می رسد او آنچه را که سه شنبه دیده و شنیده است دوست نداشته است.

“خوان خوزه گومز کاماچو:” مکزیک سخت کار کرده است تا دسترسی عادلانه به همه واکسن ها را تضمین کند. ” سه شنبه شب توییت کرد. وی افزود: “ما معتقدیم كه همه گیری ، زمانی برای ارتقا solid همبستگی است ، نه نشان دادن خودخواهی ، كه می تواند همه ما را به خطر بیندازد.”

سفیر در پایان پیام خود ارین اتول رهبر محافظه کاران و میشل رمپل منتقد بهداشت محافظه کاران را برچسب گذاری کرد. در طول س questionال روز سه شنبه ، رمپل به گزارش هایی مبنی بر احتمال ورود اولین دوزهای واکسن COVID-19 توسط مکزیک قبل از اولین واکسیناسیون کانادا پرداخت.

مکزیک واقعاً یک تماشاچی بدشانس بود که در این هفته شیوع ناسیونالیسم واکسن را گرفت. امید ارائه شده توسط گزارش های درخشان در مورد کاندیداهای اصلی واکسن جای خود را به س questionsالاتی در مورد این که کانادا اولین محموله واکسن را دقیقاً چه زمانی دریافت می کند و کانادا در بین 195 کشور جهان چقدر نزدیک است.

این س questionsالات خطرات قابل توجهی را برای دولت لیبرال نشان می دهد – حتی اگر کانادایی ها در نهایت مجبور شوند بپذیرند که لزوماً نمی توانند انتظار داشته باشند که در ابتدا کار کنند.

وزیر بهداشت پتی هاجدو ، چپ ، و منتقد محافظه کار بهداشت ، میشل رمپل ، راست. (آدریان وایلد / شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

انگیزه سوالات اپوزیسیون رسمی در روز سه شنبه تأیید نخست وزیر بود که سایر کشورها می توانند واکسیناسیون شهروندان خود را قبل از کانادا آغاز کنند.

جاستین ترودو در یک کنفرانس خبری صبح گفت: “اولین واکسنی که از خط مونتاژ در یک کشور معین می رود احتمالاً به شهروندان آن کشور خاص داده می شود.” “اما اندکی بعد ، آنها احترام و تحویل قراردادهایی را که با سایر کشورها از جمله با کانادا امضا کرده اند ، آغاز می کنند.”

تماشا: دولت فدرال نمی تواند جدول زمانی واکسیناسیون را تضمین کند

کانادا در حال حاضر میلیون ها دوز واکسن COVID-19 متعدد را پیش خرید کرده است ، اما دولت نمی تواند تضمین کند که کانادایی ها چه واکسن هایی را دریافت می کنند. و برخی احتیاط می تواند ماه ها طول بکشد تا این کشور بتواند روند توزیع را آغاز کند. 1:58

به طور خاص ، ترودو پیشنهاد کرد که ایالات متحده ، انگلستان و آلمان اولین واکسن ها را دریافت کنند. در هر یک از این کشورها گفته شده است که واکسیناسیون از ماه دسامبر آغاز می شود.

روز چهارشنبه ، دومینیک لبنانی وزیر امور بین دولتی به CBC گفت قدرت و سیاست که کانادا باید “دریافت” دوزهای واکسن را در ژانویه انجام دهد. این ممکن است بلافاصله تفاوت زیادی نداشته باشد – اما بحث این هفته فقط اشاره ای به چگونگی استفاده از واکسن بین المللی برای حفظ امتیاز بین کشورها ارائه می دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا دولت ترودو طی یازده ماه گذشته می توانست کاری انجام دهد تا جای کانادا را به ترتیب نوک زدن تغییر دهد یا اینکه کانادا حتی واکسنهای واضح دیرتر از اکثر کشورهای دیگر را دریافت خواهد کرد.

ترودو گفت که “کانادا دیگر ظرفیت تولید داخلی واکسن را ندارد” – اما این کاملا درست نیست. این کشور امکانات تولید واکسن دارد – GlaxoSmithKline یکی از آنها در نزدیکی مونترال است و Sanofi Pasteur در تورنتو فعالیت می کند. آنچه کانادا ندارد ، یک مرکز تولید متصل به هر یک از کاندیداهای اصلی واکسن COVID-19 است.

“به طرز وحشتناکی پیچیده”

این تولیدکنندگان عمده واکسن های دیگری نیز تولید می کنند. و حتی اگر ظرفیت آنها بیش از حد باشد ، ایجاد یک مرکز جدید برای تحویل واکسن جدید کاری پیچیده و زمان بر است.

رابرت ون اگزان ، مدیر سابق Sanofi Pasteur در تورنتو و اکنون مشاور سیاست ایمن سازی ، گفت: “تولید واکسن به طرز وحشتناکی پیچیده است.” “و شما فقط آن را از یک مرکز به مرکز دیگر نمی برید.”

دولت ترودو هزینه های فدرال را صرف تقویت ظرفیت تحقیق و تولید در تأسیسات در ساسکاچوان و کبک کرده است که این امر می تواند منجر به تولید واکسن در سال آینده شود. در این میان ، دولت با تعدادی از تأمین کنندگان بین المللی قرارداد منعقد کرده است.

در طول س questionال روز چهارشنبه ، ترودو به آنچه “متنوع ترین نمونه واکسن در هر نقطه از جهان” می خواند اشاره کرد (ادعایی که اخیراً توسط اکونومیست پشتیبانی شده است) و اصرار داشت که رویکرد دولت وی توسط متخصصان این حوزه اطلاع داده شده است (لیبرال ها یک گروه ویژه واکسن ایجاد کرد).

رمپل س askedال كرد كه آيا دولت تلاش كرده است در مورد حق توليد اين واكسن ها در كانادا مذاكره كند؟ ترودو گفت که دولت “تا آنجا که توانستیم ، به روش های مختلف برای اطمینان از تولید داخلی نگاه کرد” ، اما این چیزی نیست که بتواند “به جلو پیش برود”.

تماشا: رهبران مخالف برای طرح واکسن تلاش می کنند

رهبران سه حزب مخالف کانادا سه شنبه از مجلس لیبرال در مورد واکسن COVID-19 در دوره سوال در مجلس عوام سوال کردند. 2:15

هرکسی که در این جنبه از واکنش همه گیر کانادا به دنبال اشتباه یا نظارت است ، ممکن است مجبور باشد کمی عمیق تر به گذشته نگاه کند.

وان اگزان گفت: “من فکر می کنم آنچه نشان می دهد ، در صورت وجود ، عدم آینده نگری در برنامه همه گیر ماست.” وی اظهار داشت که دولت فدرال می توانست سالها پیش در رزرو ظرفیت تولید در تأسیسات داخلی سرمایه گذاری کند – مکانی که فقط در صورت شیوع بیماری همه گیر مورد نیاز خواهد بود.

وان اگزان گفت ، در هر بیماری همه گیر ، کشوری که واکسن در آن تولید می شود اصرار دارد که اولین دوزها را دریافت کند.

وی گفت: “مشكل این است كه شما نمی توانید در ماه های اول به اندازه كافی كار كنید تا تمام دنیا را انجام دهید.” وی گفت: “ساخت واکسن به اندازه کافی برای انجام تمام دنیا سالها به طول می انجامد. بنابراین در این مورد روال گسترده ای وجود دارد و عده ای دیگر هستند که این واکسن را زودتر انجام می دهند و برخی دیگر نیز آن را دیرتر انجام می دهند.”

اکنون ممکن است سیاستمداران نگران باشند که ممکن است کانادا به سرعت سایر کشورها واکسن تزریق نکند – اما فقط سه هفته پیش ، برخی از ناظران هشدار می دادند که کشورهای ثروتمندی مانند کانادا دوزهای زیادی را خریداری می کنند و کشورهای در حال توسعه را به عقب صف سوق می دهند.

دولت مکزیک پیشنهاد کرده است که ممکن است این واکسن را در ماه دسامبر تزریق کند. اما موارد زیادی در مورد تلاش های بین المللی واکسیناسیون هنوز در هوا وجود دارد – هنگامی که اولین دوزها می رسد ، چه مقدار از کشورها در اولین محموله های خود دریافت می کنند ، و هر کشور با چه سرعتی می تواند کل جمعیت خود را واکسینه کند.

ممکن است تعداد واکسن های زنده افزایش یافته و منابع به تدریج گسترش یابد. اما وان اگزان در تحقیقی توسط مرکز توسعه جهانی که در ماه اکتبر تخمین زده شد واکسن زدن هر فرد در جهان ممکن است طول بکشد. عوامل مختلفی می توانند این مسئله را تا سال 2024 پیش ببرند.

اگر فاصله واکسن قابل توجهی بین کانادا و تعداد زیادی از کشورهای دیگر وجود داشته باشد ، می توان مخالفت های ناشی از انزجار دولت ترودو را آسان دید. اگر آمریکایی ها واکسن را قبل از ما ببینند ، بدون شک در اولین دوزهایی که در ایالات متحده به کار گرفته می شود ، چشم های حسود برانگیخته می شوند. اما از این نظر ، کانادایی ها ممکن است مانند بسیاری از کشورهای دیگر مانند شهروندان باشند.

همه دنیا با همان بیماری همه گیر در حال زندگی و مرگ هستند. بحث این هفته ممکن است کانادایی ها را از این واقعیت هشدار داده باشد که آنها لزوماً حق ندارند در مورد حداقل یک مقدار محدود واکسن نجات دهنده خون شکسته شوند و دلیل خاصی برای کانادا وجود ندارد مکزیک

اما ترودو هنوز هم با توجه به آنچه دولت وی انجام داد تا اطمینان حاصل كند كه كانادایی ها هرچه سریعتر سهم خود را بدست آورند ، قضاوت خواهد شد. و هرچه کانادا از جلوتر باشد ، انتقاد راحت تر خواهد بود.