چگونه یک عطاری راه اندازی کنیم؟

اینکه عطاری در مغازه خود، دارویی را تجویز کند، کار درستی نیست، بلکه نسخه باید توسط پزشک طب سنتی یا حکما تجویز شده و عطاریها نیز نقش داروخانههای امروزی را داشته باشد. در این سال به عنوان شاگرد کنار پدربزرگم مشغول به یادگیری عطاری، کسب و کار و نحوه فروش شدم و به مرور تجربه و آموختههای من بیشتر شد.

پس از این مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه تهران این کار را با همکاری انجمن گیاهان دارویی ایران شروع کرد. نخستین زادگاه این خوش عطر و پر خاصیت، سرزمین کهن ایران است. وی اظهار داشت: برخی همشهریان با قرص یا کپسول مشکوک خریداری شده از عطاری به معاونت غذا و دارو ایندانشگاه مراجعه می کنند که متاسفانه این کپسول ها حاوی میزان زیادی از ترکیبات دارویی است. در برخی مواقع پیش میآید که شما نیاز فوری به یک محصول یا گیاه دارویی خاصی دارید و در آن ساعت نمیتوانید به عطاری مراجعه کنید.

غنچه گل محمدی یکی از انواع گل سرخ (رز) و متعلق به گیاهانی از خانواده Rosaceae با نام علمی Rose Damascenes است. اسم عطاری مشتق شده از نام عطار، به معنی شغل و عمل عطار می باشد. در سالهای اخیر گرایش و اطمینان مردم به طب سنتی بیشتر شده است که همین سبب شده شغل عطاری رونق بیشتری پیدا کند.

برای ورود به این شغل چه مهارت و دانش اولیهای نیاز است؟ سابقه و هدف: به منظور اطلاع از بیماریهای مراجعه شوند به عطاری های شهرهای استان سمنان و نوع فرآورده گیاهی ارایه شده به بیماران، مطالعه حاضر صورت عطاری های معروف کرمانشاه پذیرفت. خوشبختانه عطاری اینترنتی دیجی­کالا با فروش محصولات گیاهی و ارگانیک اصل خیال مشتریان خود را از بابت کیفیت محصولات راحت کرده است.